صفحه اصلی > زوم سینمای جهان : نقد و بررسی فیلم فرار در طول شب ( Run All Night )

نقد و بررسی فیلم فرار در طول شب ( Run All Night )

dflllllk3

کسی در فیلم حضور دارد که من بشناسم؟

لیام نیسن که بازیگر فیلمهای اکشن مشهوری از جمله « ربوده شده » و « فهرست شیندلر » بوده، بازیگر اصلی فیلم است. در کنار او، اِد هریس کهنه کار که بازیگر فیلمهای « ساعتها » و « نمایش ترومن » بوده و کلی نامزدی اسکار در کارنامه اش به چشم می خورد، حضور دارد. جوئل کینمن هم که سال گذشته در بازسازی ضعیف فیلم « پلیس آهنی » بازیگر نقش اصلی بود، در این فیلم حضور دارد.

داستان فیلم درباره چیست ؟

جیمی کانلن ( لیام نیسن ) یک آدمکش حرفه ای است که خسته شده و تصمیم دارد تا زندگی بی سر و سامان خودش را کمی نظم و ترتیب دهد. اما وی در موقعیتی سخت، مجبور می شود به پسرِ صمیمی ترین دوستش که رئیس باند تبهکاری به نام شاون ( اِد هریس ) است شلیک کند چراکه وی قصد داشت به پسرِ جیمی که شاهد یک جنایت بوده شلیک کند. حال جیمی از طرفی باید از دست رئیس باند تبهکاری که سابقاً دوست صمیمی اش بوده بگریزد و هم از دست پلیس و…

http://moviemag.ir/https://moviemag.ir/wp-content/uploads/2015/03/phoca_thumb_l_13-b49.jpg

کارگردان کیست ؟

ژئوم کولت – سرا که در مجموع رابطه خوبی با لیام نیسن دارد و در 6 فیلم سینمایی که تابحال ساخته، نیسن در سه تای آنها نقش آفرینی کرده است. کولت – سرا سال گذشته فیلم « بدون توقف » را با حضور همین نیسن ساخت که در حال و هوای همین « فرار در طول شب » بود.

خانواده ها در هنگام تماشای فیلم باید به چه نکاتی توجه کنند؟

در فیلم صحنه های جنسی وجود ندارد اما تا دلتان بخواهد کشت و کشتار پیدا می شود و بهتر هست افراد کم سن و سال به تماشای این فیلم ننشینند.

http://moviemag.ir/https://moviemag.ir/wp-content/uploads/2015/03/phoca_thumb_l_6-c69.jpg

نکات مثبت فیلم ؟

سکانس های مشترک میان لیام نیسن و اِد هریس جذاب ترین بخش فیلم را تشکیل می دهد. تقابل این دو بازیگر کهنه کار سینما و چشم در چشم شدنشان هیجان انگیز است!

اکشن فیلم از ضرباهنگ مناسبی برخوردار است و مخاطبش را ناامید نمی کند.

« فرار در طول شب » در مجموع علی رغم کلیشه ای بودن، بازی های خوبی دارد.

نکات منفی فیلم ؟

نیازی به توضیح نیست که داستان فیلم به شدت کلیشه ای است و اگر در دو سال اخیر ، دو فیلم از لیام نیسن دیده باشید، می توانید اول و آخر این یکی را هم حدس بزنید و مطمئن باشید که حدستان صحیح است!

پرداخت شخصیت جیمی در « فرار در طول شب » که نیسن آن را ایفا می کند، به طور شگفت انگیزی از فیلمهای اخیر نیسن به این فیلم منتقل شده است. آدم بی اعصابی که خانواده درست و حسابی ندارد و در گذشته به حدی گند زده که حالا از آنها دور افتاده اما یکدفعه ای قهرمان خانواده می شود! این شخصیت پردازی همه آن چیزی است که از نیسن در چند سال اخیر دیده ایم و در این فیلم نیز ادامه پیدا کرده.

اکشن فیلم اگرچه پرهیجان است اما به حدی تکراری است که هرگز در یاد مخاطب نمی ماند. در واقع خیلی سخت است که اصلا بخواهید « فرار در طول شب » را پس از اتمام فیلم بخاطر بسپارید!

http://moviemag.ir/https://moviemag.ir/wp-content/uploads/2015/03/phoca_thumb_l_9-44c.jpg

حرف آخر :

« فرار در طول شب » در مجموع یک اثر رده ب هالیوودی است که قرار است مخاطب ” لیام نیسنی ” خودش را راضی کند و موفق به انجام اینکار نیز خواهد شد. یک اثر اکشن قابل قبول که پس از تماشا، هرگز ارزش دوباره دیدن و بخاطر سپردن را پیدا نمی کند.

 

منتقد: میثم کریمی

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگیرد قانونی می شود.

به جامعه مجازی سایت مووی مگ بپیوندید و دوستان سینمایی جدید پیدا کنید!          ri3hn4

 

فرار در طول شب : Run All Night

کارگردان : Jaume Collet-Serra

فیلمنامه : Brad Ingelsby

بازیگران :

Liam Neeson…Jimmy Conlon

Ed Harris…Shawn Maguire

Joel Kinnaman…Mike Conlon

Boyd Holbrook…Danny Maguire

و…

ژانر : اکشن

رده سنی : R( مناسب برای افراد بالای 17 سال)

زمان : 114 دقیقه

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها