صفحه اصلی > زوم سینمای جهان : نقد و بررسی فیلم تحت تعقیب شدید ( Hot Pursuit )

نقد و بررسی فیلم تحت تعقیب شدید ( Hot Pursuit )

4fff33356

کسی در فیلم حضور دارد که من بشناسم؟

ریس ویترسپون که برنده اسکار برای فیلم « راه رفتن روی خط » می باشد، بازیگر نقش اصلی فیلم است و در کنار او ستاره سریال « خانواده مدرن » یعنی سوفیا ورگارا حضور دارد.

داستان فیلم درباره چیست ؟

رز کوپر ( ریس ویترسپون ) پلیسی است که برای اسکورت یک قاچاقی مواد مخدر ( وینست لارسکا ) و همسر کلمبیایی اش دنیلا ( سوفیا ورگارا ) که قرار است علیه کارتل مواد مخدر شهادت بدهد به دالاس فرستاده می شود. اما به یکباره سر و کله آدمکش ها پیدا می شود و کوپر و دانیلا موفق به فرار از مهلکه می گردند و حال باید رز راهی برای در امان ماندن از خطرات بیابد و…

کارگردان کیست ؟

خانم آن فلچر که پیش از این به عنوان طراح رقص در آثار متعددی حضور داشته اما رفته رفته خودش را به عنوان بازیگر و سپس کارگردان مطرح کرد. خانم فلچر سازنده اولین قسمت از سری فیلمهای « استپ آپ » بوده است.

http://moviemag.ir/https://moviemag.ir/wp-content/uploads/2015/05/phoca_thumb_l_9-885.jpg

خانواده ها در هنگام تماشای فیلم باید به چه نکاتی توجه کنند؟

فیلم شوخی کلامی جنسی دارد اما تصویر زننده ای ندارد.

نکات مثبت فیلم ؟

لهجه بامزه سوفیا ورگارا و فرم ادای آن هنوز هم می تواند بامزه باشد.

نکات منفی فیلم ؟                         

فیلم دو بازیگر اصلی اش را گسترش نمی دهد و تنها آنان را در انواع و اقسام موقعیت های کمیک قرار می دهد؛ کوپر و دنیلا هرگز تبدیل به شخصیت نمی شوند.

شوخی های فیلم نچسب و پرداخت نشده هستند! از سکانس عجیب و غریب تظاهر به همجنس گرا بودن دنیلا و کوپر گرفته تا شوخی های کلامی جنسی، هیچکدام آنقدر خوب پرداخته نشده اند که در یاد کسی بماند.

نکته جالبی که درباره فیلم وجود دارد این است که سوفیا ورگارا را مستقیما از سریال « خانواده مدرن » به این فیلم منتقل کرده اند! شخصیت وی در این فیلم را با سر و شکلی مشابه قبلا در این سریال بارها دیده اید.

فیلم بطور آزار دهنده ای قابل پیش بینی هست. فرمول های تکراری این ژانر بدجوری بصورت مو به مو در « تحت تعقیب شدید » بکار گرفته شده اند.

ریس ویترسپون اینکاره نیست!

http://moviemag.ir/https://moviemag.ir/wp-content/uploads/2015/05/phoca_thumb_l_10-3e2.jpg

حرف آخر :

در سال 1988 یک فیلم خوب به نام « فرار در نیمه شب » با بازی رابرت دنیرو با حال و هوایی مشابه ساخته شده بود که به نظر می رسد منبع الهام سازندگان این فیلم بوده است. اما « تحت تعقیب شدید » در مقایسه با آن فیلم، هیچ حرفی برای گفتن ندارد. فیلم فاقد خلاقیت، موقعیت های کمیک جذاب و بازی های دلنشین است که تکلیفش را مشخص می کند.

 

منتقد: میثم کریمی

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگیرد قانونی می شود.

به جامعه مجازی سایت مووی مگ بپیوندید و دوستان سینمایی جدید پیدا کنید!          hto343r3

 

تحت تعقیب شدید : Hot Pursuit

کارگردان : Anne Fletcher

فیلمنامه : David Feeney، John Quaintance

بازیگران :

Reese Witherspoon… Cooper

Sofía Vergara … Daniella Riva

Matthew Del Negro … Detective Hauser

Michael Mosley … Detective Dixon

و

ژانر : کمدی

رده سنی : PG-13( مناسب برای افراد بالای 13 سال)

زمان : 87 دقیقه

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها