صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : گزارشی از باکس آفیس هفته / « انتقام جویان » یک میلیاردی شدند

گزارشی از باکس آفیس هفته / « انتقام جویان » یک میلیاردی شدند

2 1 201551821317

« انتقام جویان 2» که آن را «عصر اولترون» هم نامیده‌اند و در بردارنده شماری از قهرمانان کمیک استریپ است، این هفته 185 میلیون دلار در 91 کشور و منطقه جهان فروش کرد و مجموع فروش‌اش را در کشورهایی بجز آمریکای شمالی به رقم 770 میلیون دلار رساند و اگر فروش این منطقه از جهان را هم ضمیمه این رقم کنیم، می‌بینیم که از مرز یک میلیارد دلار هم گذشته است.

به گزارش مووی مگ به نقل از بانی فیلم، کشور بسیار پرنفوس چين در شرق آسیا به رغم گذشت فقط یک هفته از زمان پخش این فیلم 156 میلیون دلار را به جیب سازندگان آن ریخته و این مسئله سبب می‌شود «عصر اولترون» دومین میزان فروش را در تاریخ این کشور در یک فرصت زمانی 7 روزه در اختیار داشته باشد. این در حالی است که «انتقامجویان 2» در آستانه رسیدن به رقم 80 میلیون دلار فروش در کره جنوبی است و این سبب می‌شود بالاترین و موفق‌ترین محصول مشترک شرکت‌های والت دیسنی و مارول در این کشور در تمامی دوران‌ها باشد.

اگر هم کل محصولات خارجی به نمایش در آمده در کره طی تمامی تاریخ را مبنا بگذاریم، این فیلم جای دوم جدول را اشغال می‌کند. در بریتانیا نیز این فیلم با فروشی 8/65 میلیون دلاری دومین فیلم پرماجرای موفق در بدو عرضه بعد از «سقوط آسمان» بیست و سومین فیلم جیمز باند به شمار می‌آید. بعد از چین و کره جنوبی و بریتانیا، باید از کشورهای دیگری که درآمد زیادی از طریق فروش گیشه‌های «انتقامجویان 2» موجب شده‌اند، به این شرح یاد کرد: مکزیک (8/43 میلیون دلار)، برزیل (4/40 میلیون)، روسیه (2/32 میلیون)، فرانسه (31 میلیون)، استرالیا (29 میلیون) و آلمان(9/27ميليون)

همه اینها سبب می‌شود «عصر اولترون» هشتمین فیلم پرفروش تاریخ با احتساب همه قاره‌ها و مناطق و کشورها باشد و جالب‌تر این که سه مورد از این جمع به محصولات مارول اختصاص دارند و کارهای کمیک استریپی این غول انتشاراتی و سینمایی هستند. همه این توفیق‌ها در حالی شکل گرفته که هنوز پخش «انتقامجویان» در ژاپن شروع نشده و آنجا هم یک بازار بالقوه بسیار پرفروش برای این فیلم خواهد بود.

آمار بالای مکس دیوانه

«مکس دیوانه: جاده خشم» همسو با آمریکای شمالی این هفته در کشورهای اروپا، آمریکای جنوبی، آسیای شرقی و شمال آفریقا هم اکران شد و 65 میلیون دلار فروش کرد تا بعد از «عصر اولترون» دومین فیلم پرفروش قاره‌های مذکور در این هفته باشد. در بازارهای خارجی متعدد ارقام مناسبی برای این فیلم به ثبت رسید و می‌توان این آمار را در این ارتباط مثال زد؛ فرانسه (8/6 میلیون دلار)، بریتانیا (7/6 میلیون)، روسیه (6 میلیون)، استرالیا (8/4 میلیون)، برزیل (9/3 میلیون)، آلمان (8/2 میلیون) و اسپانیا (3/1 میلیون)، در مورد این فیلم نیز باید متذکر شد که اکران و بازارش در ژاپن فقط از اول تیر ماه آغاز خواهد شد و این نیز نشانه دیگری از دوام حضور «مد مکس 4» در جاده فروش در روزهای پیش رو است.

پیشرفت 174 درصدی زمین کامل!

«زمین کامل 2» نیز هفته پررونقی را در سینماهای جهان گذراند و در 29 کشور و منطقه و بازار مختلف مجموعا 9/26 میلیون دلار فروخت و به لطف این رونق تابحال 174 درصد (!) قوی‌تر از فیلم نخست عمل کرده است. اگر مجموع رقم فروش این فیلم را در تمامی کشورهای دنیا مبنا بگذاریم، به عدد 4/108 میلیون دلار می‌رسیم و این فقط 6/6 میلیون دلار کمتر از میزان درآمدسازی فیلم اول است. این‌ها در حالی روی داده است که در هفته سپری شده 27 کشور و بازار تازه به روی این فیلم آغوش گشودند و می‌توان کشورهای شرق آسیایی فیلیپین (9/1 میلیون دلار) و تایوان (2/1 میلیون) را در این ارتباط مثال زد. استرالیا نیز این هفته 9/4 میلیون دلار برای این فیلم درآمدسازی کرد تا بعد از 12 روز 5/14 میلیون دلار را به حساب سازندگان «Pitch Perfect 2 » ریخته باشد. این فیلم از پنجشنبه این هفته در کشورهای مجارستان، نروژ، پرتغال، صربستان و اسپانیا نیز اکران خواهد شد و این به معنای به ثبت رسیدن فروش زیاد تازه‌ای برای این فیلم در روزهای پیش روست

232444235

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها