صفحه اصلی > زوم سینمای جهان : نقد و بررسی فیلم ناگریز ( No Escape )

نقد و بررسی فیلم ناگریز ( No Escape )

xiuieuffss

کسی در فیلم حضور دارد که من بشناسم؟

اوون ویلسون که اغلب با فیلمهای کمدی در خاطره علاقه مندان به سینما نقش بسته، بازیگر نقش اصلی مرد فیلم است. لیک بل هم که در سال 2013 فیلم محترمی به نام « در یک دنیا.. » را نوشت و کارگردانی کرد و خودش هم در آن ایفاگر نقش اصلی بود، بازیگر زن فیلم است. پیرس برازنان که سابقا جیمزباند سینما بوده نیز از جمله بازیگران فیلم است.

داستان فیلم درباره چیست ؟

یک خانواده آمریکایی کار و زندگی شان در آمریکا را ول می کنند و به کشور بی نام و نشانی که هرگز نامش را نمی دانیم در منطقه جنوب شرقی آسیا سفر می کنند تا زندگی شان را در آنجا ادامه دهند. اما از بدِ روزگار، در این کشور آشوبی ایجاد می شود و همه به جان هم می افتند و این خانواده هم میان اینهمه موجود ساطور و تفنگ بدست گرفتار می شود و…

کارگردان کیست ؟        

جان اریک دودل که آخرین ساخته سینمایی اش « مثل بالا، خیلی پائین » دست کمی از « ناگزیر » نداشت. در سابقه هنری دودل نسخه باسازی فیلم ترسناک اسپانیایی « ضبط » به نام « قرنطینه » به چشم می خورد.

http://moviemag.ir/https://moviemag.ir/wp-content/uploads/2015/08/phoca_thumb_l_1-0a5.jpg

خانواده ها در هنگام تماشای فیلم باید به چه نکاتی توجه کنند؟

دیدن « ناگزیر » هیچ دستاوردی برای فرزندان شما نخواهد داشت. فیلم علاوه بر اینکه خشونت بالایی دارد، تفکرات نژادپرستی را هم القا می کند و روی هم رفته ویژگی ندارد که باعث شود فرزندتان چیز بیشتری پس از تماشای فیلم یاد گرفته باشد!

نکات مثبت فیلم ؟

تکان های شدید دوربین شاید سردرد آور باشد اما قابلیت ایجاد هیجان نسبی را هم دارد.

نکات منفی فیلم ؟

فیلمنامه « ناگریز » فستیوالی از بدترین اشتباهات می باشد. از شخصیت پردازی گرفته تا روابط شخصیت ها ، منطق داستان و…

در « ناگریز » مشخص نیست شورش کنندگان چه می خواهند و اصلا برای چه اینهمه خشن هستند! آیا آنها ذاتا خشن هستند؟ آیا خشونت را دوست دارند؟ هیچکس در فیلم این سوالات را پاسخ نمی دهد.

فیلم بطور زننده ای نژادپرستانه است. در « ناگریز » کل یک جامعه آسیایی آفت زده و محکوم به مرگ متصور شده و خانواده آمریکایی قربانی و آدم خوب های داستان. نگاه سیاه و سفید فیلمساز به آدمهای فیلم احتمالا فقط تگزاسی ها را به وجد می آورد.

فیلم که تمام می شود باید خیلی خوش شانس باشید که دچار سردرد نشده باشید. فیلمبرداری روی دست و تکان های شدید و بی مورد دوربین به حدی زیاد هستند که اعصاب تماشاگر را وارد مرحله بحرانی می نماید.

فیلم یک پیرس برازنان هم دارد که اصلا معلوم نیست در فیلم چکار می کند!

http://moviemag.ir/https://moviemag.ir/wp-content/uploads/2015/08/phoca_thumb_l_6-b87.jpg

حرف آخر :

« ناگزیر » از آن دسته آثاری است که مستقیما به شعور مخاطبش توهین می کند و هدفی جز استحکام بخشیدن به تفکر نژادپرستانه در ذهن آمریکایی ها ندارد. فیلم تصویر بی رحمانه ای از آسیا ترسیم کرده و به ملت آمریکا این پیغام را می رساند که تا می توانید از این جماعت دوری کنید چون هر لحظه احتمال دارد سلاخی شوید! البته خوشبختانه « ناگزیر » به حدی آشفته و درهم و بی هویت است که به نظر نمی رسد کسی آن را جدی بگیرد!

 

منتقد: میثم کریمی

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می گردد.

به جامعه مجازی سینمایی سایت مووی مگ بپیوندید و دوستان سینمایی جدید پیدا کنید!            

 

ناگریز (No Escape)no escape 85

کارگردان : John Erick Dowdle

فیلمنامه : John Erick Dowdle, Drew Dowdle

بازیگران :

Lake Bell … Annie Dwyer

Pierce Brosnan… Hammond

Owen Wilson … Jack Dwyer

Thanawut Kasro … Samnang

و…

ژانر : اکشن

رده سنی : R( مناسب برای افراد بالای 17 سال)

زمان : 103 دقیقه

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها