صفحه اصلی > پنج برتر : 5 سکانس مرگ مضحک در تاریخ سینما + ویدئو

5 سکانس مرگ مضحک در تاریخ سینما + ویدئو

flyfhgg

 در سینما سکانس های مرگ فراوانی وجود داشته که برخی از آنان بسیار تاثیرگذار بوده اند. اما در مقابل، سکانس های مرگ مضحک و عجیب و غریبی هم بوده اند که به وقوع پیوستند و تماشاگرانشان را سالها به خنده وا داشتند! اینبار در پنج برتر به سراغ معرفی « 5 سکانس مرگ مضحک در تاریخ سینما » به همراه ویدئوی این صحنه ها رفته ایم و از میان انبوه این لحظات، 5 اثر را گلچین کرده ایم که امیدواریم مورد پسند شما واقع گردد.

VideoB 

5 – پرواز مردگان زنده (Flight of the Living Dead ) : « پرواز مردگان زنده » همانطور که از نامش بر می آید، فیلمی در وصف زامبی ها و گاز گرفتن های بی پایانشان می باشد. این فیلم فرصت عرض اندام در سینما پیدا نکرد و یکراست سر از شبکه ویدئویی درآورد. سکانس های مرگ این فیلم در نوع خودش یکی از جالب ترین و در عین حال مضحک ترین موارد در میان آثار سینمایی و حتی در میان خود زامبی هاست! نویسنده اثر با خلاقیتی عجیب و غیرقابل تصور، ابتدا تصویری بامزه از زامبی ها در داخل هواپیما ارائه می دهد و سپس یک زامبی را در آسمان به پرواز در می آورد تا به شیشه جلوی جت جنگی که در پشت سر هواپیما در حال حرکت است برخورد کند؛ آن هم در حالتی که مصرانه در همان حال به دنبال یافتن طعمه و میل کردنش است. احتمالا این اولین و آخرین باری است که می توانید یک زامبی را در چنین حالتی مشاهده نمائید!

shot0027p

4- نینجا وارد می شود (Enter the Ninja ) : دهه ی هشتاد میلادی را می توان سالهای اولیه ظهور فرهنگ ” نینجایی ” در جهان به حساب آورد. روزهایی که بازیهای کامیپوتری بسیاری با نامهای ” نینجا…” وارد بازار می شدند و در سینما نیز تعداد آثاری که در آن افرادی با نام نینجا پیدایشان می شد کم نبود. اما فیلم « نینجا وارد می شود » در سال 1981 اثر بسیار ضعیفی بود که البته با یک سکانس مرگ مضحک و ماندگار در اذعان باقی ماند! در این سکانس یک نینجا، تیغی را با یک افکت صوتی عجیب و غریب به سمت سوژه پرتاب می کند و سوژه در در حال مرگ نیز با آرامش کامل و حرکات دست بامزه ای به استقبال مرگ می رود. « نینجا وارد می شود » را احتمالا کمتر کسی به خاطر می آورد، اما سکانس مرگ مضحک این فیلم به اندازه کافی مشهور شد!

snakeinthe59

3- مار در سایه عقاب (Snake in the Eagle’s Shadow ) : ما با فیلمهای جکی چان خاطرات بسیاری داریم اما سکانس مرگ یکی از دشمنانش در فیلم « مار در سایه عقاب » به اندازه ای مضحک از آب درآمده که بتواند در این لیست جای بگیرد. در این فیلم جکی چان ابتدا به مغز سوژه اش فشار وارد می کند و سپس ضربه ای کاری به وی وارد می کند که عکس العمل مرد در حال مرگ به اندازه کافی بامزه است که در خاطره ها بماند! امروزه معمولا از این نوع حرکات در دست انداختن فیلمهای مختلف استفاده می شود اما در سال 1978 ظاهرا این عکس العمل ها بصورت خیلی جدی به کار گرفته می شد!

hqd477744

2- انتقام من (Intikam Benim ) : کانیت آرکین یکی از جذاب ترین و موفق ترین بازیگران سینمای ترکیه بود که در آثار رزمی زیادی نیز ایفای نقش کرد. اما یکی از بامزه ترین و در عین حال کمدی ترین مبارزات او در فیلم « انتقام من » در ذهن مردمان سراسر جهان ماندگار شد و هنوز هم پس از گذشت 32 سال از ساخت این فیلم، به نیکی و شادی از آن یاد می شود! در سکانس معروف این فیلم، آرکین دور مرد که به او حمله کرده اند را حسابی گوشمالی داده و در آخر با یک فوت کار آنان را یکسره می کند! البته به نظر نمی رسد که آرکین دو مرد را کشته باشد با اینحال ما فکر میکنیم که آن دو مرد در زیر آب از دنیا رفته باشند چراکه حیف است این سکانس در این لیست جای نداشته باشد!

ma000584

1- دختر کاراته کار (Karateci Kız ) : احتمالا هرگز یک سکانس مرگ عجیب و غریب مثل سکانس مرگ بولنت کایاباس در فیلم « دختر کاراته کار » پیدا نخواهد شد که تا این حد بیننده را تحت تاثیر قرار دهد و لبخند را به لبانش بیاورد! این فیلم محصول سال 1973 در ترکیه بود و اثر با ارزشی هم محسوب نمی شود اما به دلیل سکانس مرگ بازیگرش به شهرت فراوانی دست پیدا کرد. در این سکانس، کایاباس چندین بار از طرف دختر تیر می خورد و عکس العمل های او هنگام تیر خوردن و سر و صداهایی که از خودش در می آورد، به راحتی می تواند جایگاه او را در صدر « مضحک ترین سکانس های مرگ تاریخ سینما » قرار دهد و خیالش از این بابت راحت باشدکه تا سالهای سال کسی قادر نیست جایگاهش را تصاحب نماید!

 

میثم کریمی

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگیرد قانونی می شود.

به جامعه مجازی سایت مووی مگ بپیوندید و دوستان سینمایی جدید پیدا کنید!          

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها