صفحه اصلی > سینمای کلاسیک : سینمای کلاسیک : مری پاپینز ( Mary Poppins )

سینمای کلاسیک : مری پاپینز ( Mary Poppins )

fecsw3ihprcwbtbqpeln

داستان فیلم :

آقای بنکس که مشغله زیادی دارد، برای پیدا کردن پرستاری با اخلاق جدی، در روزنامه آگهی می نویسد اما فرزندانش نیز آگهی جذب پرستاری می نویسند که در آن اعلام شده به پرستاری مهربان که با آنها بازی کند نیازمند می باشند. اما آقای بنکس آگهی آنان را پاره کرده و به داخل دودکش می اندازد تا اینکه تکه کاغذها از طریق دودکش به دست مری پاپینز ( جولی اندروز ) که در ابرها زندگی می کند می رسد و…

کارگردان:

رابرت استیونسون : متولد سال 1905 در شهر دربیشیر انگلستان می باشد. عمده شهرت استیونسون در سینما مربوط به فیلم « مری پاپینز » می شود که در سال 194 آن را نوشته و کارگردانی کرد و موفق شد برای آن نامزد دریافت اسکار شود. استیونسون در سال 1986 در شهر سانتا باربارا درگذشت.

tumblr inline mwseh8WBnp1qe4gz7

بازیگران :

جولی اندروز : یکی از بهترین بازیگران تاریخ بریتانیا و کسی که صدایش جادو می کرد. اندروز در اصل بازیگر تئاتر بود، صدای فوق العاده او سبب شده تا به انتخاب اول کارگردانان تئاتری مبدل شود. از جمله بهترین بازیهای اندروز در تئاتر می توان به نمایش بانوی زیبای من اشاره کرد که البته در نسخه سینمایی آدری هیپبورن جایش را گرفت. در عالم سینما نیز اندروز به اندازه کافی موفق بود. او با بازی در فیلم موزیکال آوای موسیقی توانست یک تنه فیلم را به جلو هدایت کند. صدا و اجرای فوق العاده او در هنگام آوازخوانی ، چنان زینتی به آوای موسیقی داد که امروز بعد از گذشت نزدیک به نیم قرن از ساخته شدنش کماکان این فیلم با او بخاطر می آورند. وی همچنین یک سال قبل از ساخته شدن آوای موسیقی ، با بازی در کمدی مری پاپینز توانسته بود اسکاری تصاحب کند. او اگرچه با نقش آفرینی در فیلم ویکتور ویکتوریا ( 1983 ) توانست بار دیگر خود را کاندید دریافت اسکار کند اما در اصل بعد از آوای موسیقی ترجیح داد تا کمتر در عالم سینما بصورت جدی فعالیت کند و بجایش به نویسندگی کتاب کودکان و صداپیشگی در انیمیشن ها رو آورد!. اندروز اکنون یکی از شناخته شده ترین صداپیشگان انیمیشن ها به شمار می رود که بچه ها حتما او را به خوبی می شناسند.

mary pops 2189722b

نکاتی که احتمالا درباره « مری پاپینز» نمی دانید :

جولی اندروز چندان مایل به پذیرفتن نقش مری پاپینز نبود چراکه انتظار داشت در همان سال برای بازی در نقش الیزا در فیلم « بانوی زیبای من » برگزیده شود، نقشی که در نهایت به آدری هیپبورن رسید.

آقای بکنس در فیلم براساس شخصیت پدر واقعی نویسنده داستان نوشته شده است.

والت دیزنی پس از مشاهده بازی اندروز در نمایش « کیملت » در برادوی تصمیم به استفاده از او در نقش مری پاپینز گرفت.

موسیقی مورد علاقه جولی اندروز در فیلم « بیدار بمون » بود اما سازندگان تصمیم گرفتند تا این قطعه را از فیلم حذف نمایند. جولی اندروز هم به سرعت نامه ای برای نویسنده داستان، تراورز ، نوشت و تاکید کرد که سازندگان در حال حذف یکی از ماندگارترین قطعات موسیقی هستند!

دیک ون دایک همیشه از « مری پاپینز » به عنوان بهترین فیلمش یاد می کند اما همچنین گفته که به نظرش بازیگرانی مثل جیم دیل و ران مودی برای ایفای نقش برت مناسب تر بودند.

mary poppins rob marshall

پی.ال. تراورز پس از مشاهده نسخه اقتباس شده « مری پاپینز » از کتابش، هرگز والت دیزنی را به خاطر ساختن این اقتباس نبخشید. تراورز معتقد بود که « مری پاپینز » در سینما با آنچه که او در کتاب به تصویر کشیده بود متفاوت بود.

« مری پاپینز » یکی از گرانترین فیلمهای سینما در زمان ساخت بود. بودجه فیلم حدود 4 الی 6 میلیون دلار بود اما در عین حال با فروشی نزدیک به 102 میلیون دلار تبدیل به یکی از پرسودترین فیلمهای سینما در دهه ی 60 شد.

ساخت موسیقی فیلم 2 سال و نیم به طول انجامید.

« مری پاپینز » اولین فیلم استودیو والت دیزنی بود که به صورت DVD روانه بازار شد.

رابرت وایس و امست لهمن پس از اینکه راش های بازی جولی اندروز در نقش مری پاپینز را مشاهده کردند، بلافاصله او را برای بازی در نقش اصلی فیلم « آوای موسیقی » انتخاب کردند.

گفته می شود که جولی اندروز برای خواندن قطعه « بیدار بمان » حدود 50 بار این آواز را خوانده و ضبط کرده تا به نتیجه دلخواه برسد.

bert22

 

نازنین آفاق

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می گردد.

به جامعه مجازی سایت مووی مگ بپیوندید و دوستان سینمایی جدید پیدا کنید! marmrpfff

 

مری پاپینز : Mary Poppins

کارگردان : Robert Stevenson

نویسنده : Bill Walsh ، Don DaGradi

بازیگران :

جولی اندروز / مری پاپینز

دیک ون دایک / برت و آقای داوس

دیوید تامیلنسون / آقای بنکس

زمان : 139 دقیقه

محصول : 1964

مهمترین افتخارات : بنده اسکار بهترین بازیگر نقش اصلی زن برای جولی اندروز، بهترین تدوین، بهترین موسیقی، بهترین جلوه های ویژه،

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها