صفحه اصلی > اخبار سینمای ایران : « رستاخیز » در عراق اکران می شود

« رستاخیز » در عراق اکران می شود

2 1 20158721534

تهیه کننده فیلم سینمایی «رستاخیز» گفت: عوامل این فیلم اول اکتبر (9 مهر) راهی بغداد می شوند.

تقی علیقلی در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما درباره حضور فیلم سینمایی «رستاخیز» در هفتمین جشنواره فیلم بغداد افزود: از سال 92 که این اثر در جشنواره فجر به نمایش در آمد دبیر جشنواره فیلم بغداد خواهان حضور این فیلم در جشنواره اش بود؛ اما می خواستیم پس از اکران عمومی در ایران و جهان این اتفاق بیافتد و قول سال 94 را به دوست عراقی دادیم.

وی گفت: در حال حاضر زمان آن جشنواره فرا رسیده است و باید به قول خود عمل کنیم، به همین دلیل احمدرضا درویش و تعدادی از عوامل فیلم قرار است اول اکتبر راهی عراق شوند و فیلم «رستاخیز» در هفتمین دوره جشنواره فیلم بغداد به نمایش در آید.

این تهیه کننده افزود: قرار است نسخه ای که از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پروانه نمایش گرفته است در این جشنواره به نمایش در آید و از نظر اکران مشکلی ندارد.

فیلم «رستاخیز» با دریافت مجوز اکران از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یک روز در سینماهای تهران روی پرده رفت؛ اما در پی اعتراض به نمایش این فیلم به دستور همین وزارتخانه در پایان نخستین روز اکرانش در 24 تیر از پرده پایین آمد.

جمال سلیمان از سوریه، داوود حسین از کویت، رضوان عقیلی از سوریه، جواد الشکرچی از عراق و فادی ابراهیم از لبنان از بازیگران جهان عرب هستند که در فیلم سینمایی «رستاخیز» ایفای نقش می‌کنند.

استفان واربک آهنگساز برنده جایزه اسکار نیز موسیقی فیلم «رستاخیز» را در استودیو «مولینر» لندن ساخته است و جرمی پرایز، دن جانسون و ریچارد کانوی از صداگذاران فیلم هستند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها