صفحه اصلی > زرین سینمایی هفته : از دروغ بزرگ کمدین هالیوود درباره یازده سپتامبر تا کشف فرمول ریاضی جدید توسط بازیگر نامزد اسکار! / زرین سینمایی هفته ( شماره 94)

از دروغ بزرگ کمدین هالیوود درباره یازده سپتامبر تا کشف فرمول ریاضی جدید توسط بازیگر نامزد اسکار! / زرین سینمایی هفته ( شماره 94)

fins6ssa

Zarinدر هفته ای که گذشت با یک گزینه تمشک بگیر مواجه بودیم که با کمی چرخش تصمیم گرفتیم بجای تمشک، لوح زرین را جایگزین نمائیم.

قضیه از این قراره که استفن رانازیسی که قبلا گفته بود در هنگام برخورد هواپیما به برج های دوقلو نیویورک در یازده سپتامبر سال 2001 در ساختمان بوده و سپس پا به فرار گذاشته، این هفته اعتراف کرد که دروغ گفته و در تمام این سالها عذاب وجدان داشته و این حرفها.

رانازیستی اما یک جمله لوح بگیر هم در ادامه اعترافاتش گفت که تصمیم گرفتیم به جای تمشک دادن به او در این ستون ، لوح زرینی تقدیمش کنیم. رانازیستی گفت : « برای سال‌های زیادی، بیش از هر چیزی آرزو می‌کردم که دروغی را که روزگاری در جوانی و خامی گفته بودم، از زندگی خود پاک کنم. اما این موضوع مرا بیش از پیش شرمنده کرد. چگونه می‌توانم از فرزندان خود بخواهم راستگو باشند در حالی که خودم این گونه نبوده‌. »

اینکه رانازیستی دروغ بزرگی گفته و خیلی هم تمشکیه شکی نیست اما اینکه اعتراف کرده و بعدش هم یجورایی یه جمله آموزشی در این زمینه گفته و جسارت به خرج داده، ما رو مجاب به این کرد که بجای تمشک، بهش یک لوح زرین بدهیم تا وضعیتش رو بدتر از اینی که هست نکرده باشیم!

از این رو، به دلیل آنچه که « اعتراف شجاعانه » می نامیم، لوح زرینی را به رانازیستی می دهیم که دروغ بزرگش را با یک اعتراف شجاعانه جبران کرد و به خیلی ها گفت بهتر هست مقابل فرزندانتان راستگو باشید تا الگوی آنان باشید.

tnrenifvv

68466در هفته ای که گذشت یک مورد انیشتین و فیثاغورث هم پیدا شد که کلی داستان تمشکی برای ما رقم زد!

قضیه از اینجا شروع شد که جناب آقای ترنس هاوارد یک گفتگویی انجام داد و در این گفتگو کلی صحبت عجیب مطرح کرد که ما کاری با بقیه اش نداریم و تنها به بخشی که مربوط به ریاضیات بود می پردازیم. هاوارد در مصاحبه خود با رولینگ‌استون بیشتر از این‌که راجع به فعالیت‌های هنری خود صحبت کند، درباره موضوعاتی چون کارش بر روی مدل تازه‌ای از ریاضیات سخن گفت. این بازیگر با اعلام این‌که روزانه بیش از 17 ساعت روی این موضوع کار کرده است، گفت : «از دوران کودکی همیشه با دیدن یک حباب این سوال در ذهنم به وجود می‌آمد که چرا حباب به خود شکل کروی می‌گیرد و به اشکال دیگری همچون مثلث و مربع در‌نمی‌آید. من دلیل آن را پیدا کرده‌ام، اگر فیثاغورث، انیشتن یا تسلا کار من را می‌دیدند، حتما تعجب می‌کردند.» او در ادامه سخنان خود از کشف تازه خود خبر داد که بر اساس آن یک ضرب‌در یک ، دو خواهد شد! »

خب از اون جهت که تا امروز هیچ نشانی از استدلال و اثبات نظریه های ریاضی هاوارد منتشر نشده که روح فیثاغورث و انشتین شاد شود، ما هم تمشک زرینی را به ترسن هاوارد تقدیم کنیم که حسابی قاطی کرده و یک جدول ضرب جدید خلق کرده!

6356136033214908090

68466از این رو، به دلیل آنچه که « لرزاندن تن فیثاغورث و انیشتین در قبر توسط بازیگر هالیوود » می نامیم، تمشک زرینی را به ترنس هاوارد تقدیم کنیم و امیدواریم که به جای کشف حاصلضرب اعداد ریاضی، فکری به حال وضعیتش در سینما کند که از نامزدی اسکار کشیده شده به قِر کمر در مقابل خانمها در فیلم…. ای بابا.

آقا یک مسئله ای در هفته گذشته رخ داد که حسابی هم همه گیر شد و به درست کردن پوستر و انیمیشن و کلی چیز دیگه رسید. داستان استند آپ کمدی های برنامه خندوانه چیز بدی نیست و خیلی هم سرگرم کننده و جالب هست. اما اینکه افراد بخواهند افراد را در مقابل هم قرار دهند و به همدیگر برچسب بزنند، این دیگه چیزی نیست که جالب باشد و به روح هنر ضربه می زند. اینکه تا تقی به توقی می خورد یکی را نماینده فلان جناح و اون یکی را فلان و بسان معرفی می کنند و به جای رقابت سالم، تمام تلاششان را برای تخریب چهره همدیگر به کار می بندند، نه باحال هست و نه صحیح.

از این رو، به دلیل آنچه که « رقابت غیرسالم عده ای برای رای جمع کردن استند آپ کمدهای برنامه خندوانه » می نامیم، تمشک زرینی را به این افراد تقدیم می کنیم و درخواست میکنیم که بجای برچسب زدند به هم، به کیفیت اجراها توجه نشان دهند و ذاتِ هنر را مد نظر قرار دهند.

 

 

ذره بین

* شما می توانید گزینه های ” لوح زرین بگیر یا تمشک بگیر” سینمایی یا تلویزیونی تان را به ما معرفی کنید تا آنها را در همین بخش معرفی کرده و جوایزشان را تقدیمشان کنیم!

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می گردد.

به جامعه مجازی سایت مووی مگ بپیوندید و دوستان سینمایی جدید پیدا کنید!

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها