صفحه اصلی > اخبار سینمای ایران : سینما نمی تواند فقط توصیف کننده ناهنجاری ها باشد

سینما نمی تواند فقط توصیف کننده ناهنجاری ها باشد

سوره سینما: بازيگر با سابقه سينما، تئاتر و تلويزيون گفت: چهارمین جشنواه فیلم شهر که با شعار شهری انسانی برای انسان شهری برگزار می شود، می تواند به محلی برای ارابه موضوع های ناب شهری برای فیلمسازی به هنرمندان تبدیل شود
به نقل از روابط عمومی چهارمین جشنواره فیلم شهر، “امين تارخ ” با اشاره به این جشنواره افزود: سينما و تلويزيون نقش بسزايي در ترويج آداب و رسوم ایرانی اسلامی و  به ويژه فرهنگ شهرنشيني دارند و بسياري از مسايلي كه در گذشته از طريق ارتباطات ميان فردي آموخته مي شود، اكنون جاي خود را به رسانه ها به خصوص رسانه هاي تصويري داده است.

بازيگر فیلم “پرنده کوچک خوشبختی ”  ادامه داد: ترويج فرهنگ درست شهرنشيني وظيفه تمام دستگاههاي فرهنگي و مرتبط است اما رسانه ها، بخصوص سينما و تلويزيون كه از همه گيري بيشتري برخوردارند، نقش بسزايي در اين عرصه دارند.
بازیگر فیلم “دلشدگان” تصريح كرد: ترويج فرهنگ صحيح شهرنشيني از طريق سينما و تلويزيون هر چند وظيفه ذاتي دست اندرکاران اين رسانه هاست اما نيازمند برقراري تعاملي دو جانبه مدیران شهری و هنرمندان است.
بازيگر مجموعه تلويزيوني “جراحت” افزود: مسوولان و مديران شهري كه از نزديك با مشكلات و معضلات شهر آشنا هستند باید با در اختيار گذاشتن و معرفي مشكلات موجود در شهر به سينماگران و فيلمسازان، آنان را در توليد مجموعه ها تلويزيوني يا سينمايي با مضمون معضلات شهري و معرفي اين مسايل به مردم ياري کنند.
تارخ یادآورشد: سينماگران در توليد آثار خود با مفاهيم شهري می توانند مضامینی که با زندگي شهري ارتباط مستقيم دارد انتخاب کرده و در این راه از مشاوره و كمك مديران شهري كه با مسايل موجود در شهر آشنا هستند، برای هرچه حقیقی تر شدن آثارشان استفاده کنند.
بازيگر فیلم “مادر”  تاکید کرد: جشنواره فيلم شهر كه با گذشت سه دروه از برگزاري آن و آغاز چهارمين دوره، اعتبار ويژه اي در توليد آثار مرتبط با مسايل و مشكلات شهري يافته ، مي تواند با موضوع یابی  و معرفي اين سوژه  ها به اهالي سينما و فيلمسازان، نقش موثري در توليد آثار تصويري با مضمون مسايل و مشكلات شهري داشته باشد.
بازيگر فيلم “پرونده هاوانا” ادامه داد: سينماگران موظفند در توليد فيلم هاي مرتبط با مسايل و مشكلات زندگي مدرن شهري، علاوه بر معرفي اين مسايل، راهكاري هاي ريشه كن كردن و مقابله با ناهنجاري هاي شهري را نيز به مخاطبان ارايه كنند و فقط توصيف كننده نباشند .
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها