صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : هرآنچه که باید از فیلم « Assassin’s Creed » بدانید

هرآنچه که باید از فیلم « Assassin’s Creed » بدانید

2 1 20151018211521

مجموعه بازي‌هاي «Assassin’s Creed» يا «كيش يك آدمكش» در سراسر جهان به طور خارق‌العاده‌اي معروف و محبوب هستند.

به گزارش مووی مگ به نقل از باني فيلم ، حالا هم قرار است به يك مجموعه فيلم شديدا موفق بدل شود؛ البته اين را هم بايد در نظر داشت كه تا به حال خيلي شاهد اقتباس‌هاي سينمايي موفق از بازي‌هاي رايانه‌اي نبوده‌ايم. بله، مسلما مجموعه فيلم‌هاي «Tomb Raider» با نقش‌آفريني آنجلينا جولي بودند، اما استوديوي گيمينگ يوبي‌سافت و استوديوي فيلم قرن بيستم فاكس هدفي بزرگتر از آن دارند و جزيياتي كه در ادامه خواهيد خواند بدون شك اين مسئله را ثابت مي‌كند.

كي بيرون مي‌آيد؟

فيلم «Assassin’s Creed» روز بيست و يكم دسامبر سال 2016 روي پرده‌هاي بزرگ خواهد رفت. «Assassin’s Creed: Syndicate» هم كه جديدترين بازي از اين مجموعه است روز بيست و سوم ماه اكتبر بيرون مي‌آيد؛ اين دو را با هم قاطي نكنيد وگرنه نااميد خواهيد شد. مراحل اوليه توليد فيلم جديد روز سي و يكم ماه آگوست 2015 آغاز شد و از مكان‌هاي فيلمبرداري مي‌توان به مالت، لندن و اسپانيا اشاره كرد. فيلمبرداري تا اين ماه هم ادامه داشت. با توجه به علاقه بسيار شديد رسانه‌ها به كسب خبر يا عكسي از اين فيلم، مكان‌هاي فيلمبرداري آن بسيار مخفي بوده و هيچ پاپارازي‌اي هنوز موفق به عكس گرفتن نشده است.

چه كساني در اين پروژه حضور دارند؟

دو بازيگر اصلي فيلم مايكل فسبندر نامزد دريافت جايزه اسكار و ماريون كوتيار برنده اسكار هستند. جاستين كورزل كارگردان آن است كه در اقتباس خوش‌نقد امسال از «مكبث» با اين دو همكاري كرده بود. مايكل كي. ويليامز بازيگر محبوب سريال «وايِر» و آريان لابِد بازيگر تازه‌كار هم جزو بازيگران فيلم هستند و علاوه بر آن، بازيگران شناخته‌شده و كاركشته‌اي از جمله جرمي آيرونز و برندن گليسون هم اكتبر 2015 به اين پروژه پيوستند. آليشيا وايكندر هم قرار بود در فيلم حضور ادشته باشد اما براي ايفاي نقشي در فيلم «بورن 5» كناره‌گيري كرد.

علاوه بر ايفاي نقش اصلي فيلم، مايكل فسبندر مسئوليت تهيه‌كنندگي آن را در كنار چهره‌هاي حائز اهميتي از جمله فرانك مارشال افسانه‌اي (تهيه‌كننده فيلم‌هايي از جمله «بازگشت به آينده» و «چه كسي براي راجر ربيت پاپوش دوخت») و ژان-ژولين بارونت مدير عامل كمپاني يوبي‌سافت موشن پيكچرز (استوديوي گيمينگي كه بخشي از يوبي‌سافت است و مسئول خلق بازي بود) بر عهده خواهد داشت. بارونت به مجله فيلم فرانسوي پرمير گفته «ما يك برند بسيار بسيار بزرگ داريم و مي‌خواهيم فيلمي با اقتباس از مدل فيلم‌هايي از جمله «بتمن آغاز مي‌كند» و «بلِيد رانِر» بسازيم» كه معني‌اش اين است كه اين تيم واقعا استاندارد بالايي براي خودش تعيين كرده است.

يوبي‌سافت براي حفظ كردن كنترل خلاقانه روي اين پروژه كه از سال 2012 خبر ساختش به گوش مي‌رسيد، تلاش بسياري كرده است. طي اين سال‌ها، چهار نويسنده مختلف براي اين فيلم فيلمنامه نوشتند؛ بيل كولاژ، آدام كوپر، مايكل لزلي و اسكات فرانك، كه نفر آخر يعني فرانك كسي است كه در حال حاضر پشت ماشين تحرير «Assassin’s Creed» نشسته.

داستانش درباره چيست؟

با توجه به اينكه شخصيت‌هاي جديد براي فيلم خلق شدند اما داستان در دنياي گيمينگ اتفاق مي‌افتد، مي‌توان گفت خط داستاني فيلم از اين قرار است: كالوم لينچ (فسبندر) از طريق خاطرات ژنتيك آشكارشده كه به او اجازه مي‌دهند ماجراجويي‌هاي آگويلار، جد بزرگ خود را دوباره تجربه كند، متوجه مي‌شود كه يكي از نوادگان جامعه مخفي آدمكش‌هاست. بعد از پشت سر گذراندن ماجراجويي‌هاي بسيار و گسب دانش و قابليت‌هاي فوق‌العاده، او به نبرد با شواليه‌هاي معبد در زمان حال روي مي‌آورد. نسخه كوتاه‌شده‌اش را بخواهيم بگوييم: آدمكش‌ها خوب، شواليه‌هاي معبد بد. هر دوي اين جوامع مخفي قرن‌ها و قرن‌هاست كه تاسيس شدند و در يك رقص مرگ بي‌پايان يكديگر را تكه‌تكه مي‌كنند.

فيلم چطور از عناصر بازي استفاده خواهد كرد؟

خارج از خط داستاني، هرگونه جزييات ديگر درباره فيلم از نظر رسمي نامشخص است، اما احتمالا بهتر است از چند نكته كلي در داستان بازي آگاه باشيد: چيزي كه لينچ را به گذشته مي‌فرستد «انيموس» نام دارد؛ دستگاهي كه به او اجازه دسترسي به خاطرات اجدادش را مي‌دهد و با استفاده از آن مي‌تواند موقعيت چيزي را آشكار كند كه هر دو گروه به دنبال آن هستند: اشيايي به شدت قدرتمند كه «تكه‌هاي عدن» نام دارند. امكانش زياد است كه داستان فيلم هم به اين موضوع بپردازد.

يكي از تاثيرات جانبي به درد بخور انيموس اين است كه علاوه بر دسترسي به خاطرات اجداد، قابليت دويدن و پريدن و با چاقو و شمشير ضربه زدن آن‌ها را هم فراهم مي‌كند. اين دومين بخش خط داستاني، يعني قابليت‌هاي فسبندر در زمان حال را توضيح مي‌دهد. يك قابليت شخصيت‌هاي زمان حال «Assassin’s Creed» چيزي به نام «ديد عقابي» است: قابليت ديدن دنيا به رنگ‌هاي آبي و سفيد كه دشمن‌ها و ديگر چيزها را نشان مي‌دهد. ديد عقابي ممكن است بتواند پرنده شكاري روي پوستر فيلم را توضيح دهد. يا اين يا اينكه فسبندر فكر مي‌كند عقاب‌ها موجودات جالب هستند. كه هستند!

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها