صفحه اصلی > گزارش ویژه : بسته اطلاعاتی فیلم های جشنواره کن 2011

بسته اطلاعاتی فیلم های جشنواره کن 2011

de_niro_deniro_cannes_film_festival_2011

علی صفار – 64امین جشنواره سالیانه کن از 11 می تا 22 می 2011 برگزار می شود . رابرت دنیرو بازیگر آمریکایی رئیس هیئت داوران بخش مسابقه جشنواره و میشل گوندری کارگردان فرانسوی رئیس هیئت داوران بخش فیلم کوتاه آن است . همچنین بنگ جون هو کارگردان اهل کره جنوبی به عنوان رئیس داوران بخش کمرا دی اور (جایزه ای که به بهترین کارگردان تازه کار اهدا می شود) انتخاب شده است .

 

جشنواره با فیلم نیمه شب در پاریس ساخته وودی آلن افتتاح شده است .

برناردو برتولوچی ، کارگردان ایتالیایی ، سخنرانی افتخاری را در افتتاحیه جشنواره اجرا کرد . همچنین بخش آن سرتین ریگارد با فیلم بی قرار ساخته گاس ون سنت افتتاح می شود .

در این گزارش به معرفی فیلم هایی که در بخش اصلی مسابقه حضور دارند پرداخته می شود .


1- نیمه شب در پاریس (فیلم افتتاحیه جشنواره) :

Midnight_in_Paris_Poster-moviemagنیمه شب در پاریس فیلمی کمدی رمانتیک محصول کشور آمریکا و به کارگردانی وودی آلن است . اوون ویلسون ، ماریون کوتیار ، راشل مک آدامز ، کارلا برونی و آدرین برودی بازیگران اصلی فیلم هستند . داستان فیلم در مورد خانواده ای است که برای تجارت به پایتخت فرانسه سفر می کنند . این خانواده شامل زوج نامزدی می شود که با این خیال مواجه می شوند که زندگی های دیگر از زندگی آن ها بهتر است .

نیمه شب در پاریس اولین فیلمی است که وودی آلن آن را به طور کامل در پاریس فیلمبرداری کرده است . هر چند که قسمت هایی از دو فیلم عشق و مرگ و همه می گویند دوستت دارم هم در پاریس فیلمبرداری شد .

2- پوستی که در آن زندگی می کنم :

پوستی که در آن زندگی می کنم فیلمی اسپانیایی و به کارگردانی پدرو آلمادووار است . آنتونیو باندراس و النا انایا دو نقش اصلی فیلم را بر عهده دارند .

داستان فیلم که اقتباسی است از رمان رطیل نوشته تیری جانکت ، در مورد جراحی است که سعی می کند با ساختن پوستی جدید برای همسرش جان او را نجات دهد . آلمادووار فیلم را اینگونه توصیف کرده است : «فیلمی ترسناک بدون جیغ و وحشت »

ابتدا پنه لوپه کروز برای نقش مقابل باندارس انتخاب شده بود اما النا انایا جایگزین او شد . این فیلم اولین همکاری آلمادووار و باندراس بعد از 21 سال است !

3- خانه بردباری :

فیلمی درام و محصول کشور فرانسه به کارگردانی برتراند بونلو . از بازیگران این فیلم می توان به هافسیا هرزی ، جاسمین ترینکا و نومی لووفسکی اشاره کرد . داستان فیلم در یک فاحشه خانه و در اوایل قرن بیستم رقم می خورد . بودجه ساخت فیلم 3.8 میلیون یورو بوده و فیلمبرداری آن 8 هفته طول کشیده است . خانه بردباری چهارمین فیلم بونلو است که در جشنواره کن نمایش داد می شود .

4- روزی روزگاری در آناتولیا :

روزی روزگاری در آناتولیا درامی است به کارگردانی نوری بیلگ سیلان و محصول کشور ترکیه . ییلماز اردوغان در نقش دکتری ظاهر می شود که در جلگه آناتولیا زندگی می کند . از دیگر بازیگران فیلم می توان به تنر برسل اشاره کرد .

5– پسری با دوچرخه :

Le-gamin-au-velo-moviemagپسری با دوچرخه محصول مشترک سه کشور فرانسه ، ایتالیا و بلژیک است که توسط ژان پیر داردن و لوک داردن (برادران داردن) کارگردانی شده است . سیسیل دی فرانس و تومس دورت در فیلم نقش آفرینی می کنند و داستان فیلم در مورد پسری 11 ساله است که بعد از آنکه پدرش او را ترک می کند با یک زن اشنا می شود

6- له هاوره :

فیلمی درام و کمدی به کارگردنی آکی کاریزماکی و با بازی آندره ویلیامز و کتی اوتینن . داستان فیلم در مورد یک کفاش است که سعی می کند از کودکی آواره در شهر بندری له هاوره در فرانسه نگه داری کند . فیلم توسط کمپانی شخصی کاریزماکی و همکاری دو کشور فرانسه و آلمان تهیه و تولید شده است . 9 سپتامبر 2011 برای اکران فیلم در فرانسه در نظر گرفته شده است .

7- زیبای خفته :

زیبای خفته فیلمی مستقل در ژانر درام محصول کشور استرالیا است . فیلم اولین تجربه کارگردانی جولیا لی رمان نویس استرالیایی است .

امیلی برونینگ در نقش لوسی ظاهر می شود ، دانشجویی که به دنیایی مخفی از زیبایی کشیده می شود . فیلمنامه این پروژه توجه هالیوود را به لیست سیاه فیلمنامه های تصویب نشده سال 2008 جلب کرد . در سال 2009 موافقت شد که کمپانی اسکرین استرالیا فیلم را به تولید برساند . همچنین در فوریه 2010 اعلام شد که امیلی برونینگ نقش اول فیلم را به عهده دارد . بودجه ساخت فیلم 10 میلیون دلار بوده است .

8- پلیس :

درامی به کارگردانی ، نویسندگی و بازی میون لی بسکو و محصول کشور فرانسه . داستان آن در مورد رابطه رمانتیکی است که بین یک پلیس و عکاسی که در حال تهیه گزارشی در مورد او است شکل می گیرد . فیلمبرداری در شهر پاریس انجام شده و بودجه ساخت آن 6 میلیون یورو اعلام شده است .

9- درخت زندگی :

درامی که در آن مایه هایی از سوررئال (فراواقعی) و علمی-تخیلی وجود دارد . به کارگردانی و نویسندگی ترنس مالیک و بازی براد پیت و شان پن . در وبسایت رسمی سامیت اینترتیمنت داستان فیلم اینگونه نقل شده است : «داستان سفر یک پسر تگزاسی از پاکی های دوران کودکی تا بازیابی خودش در دوران بزرگسالی و اینکه روحی گمشده در دنیای مدرن است . و جستجویش برای بازیابی معنای زندگی »

فیلمبرداری در تگزاس انجام شده و مدیر فیلمبرداری هم امانوئل لبوسکی بوده است . او قبلا در فیلم «دنیای جدید» با مالیک همکاری کرده بود .

10- ما یک پاپ داریم :

ما یک پاپ داریم درامی کمدی محصول کشور ایتالیا و به کارگردانی نانی مورتی است . نام اصلی فیلم هابموس پاپام است ، اصطلاحی لاتین که برای معرفی پاپ جدید به کار می رود . مایکل پیکولی در نقش کاردینالی ظاهر می شود که بر خلاف میلش به عنوان پاپ جدید انتخاب می شود .

دبورا یانگ منتقد هالیوود ریپورتر فیلم را اینگونه توصیف کرده است : «یک کمدی اصلی و غافلگیرانه با داستانی خوب و سرراست » !


11- لازم است در مورد کوین صحبت کنیم :

محصول کشور نگلستان و به کارگردانی لین رامسی . فیلم اقتباسی است از رمانی به همین نام نوشته نویسنده آمریکایی لیونل شرایور .

داستان فیلم در مورد مادری است که داستان قتل عام کردن دانش آموزان و معلمان یک دبیرستان توسط پسرش را بیان می کند . تیلدا سوینتون و جان سی. ریلی دو نقش اصلی فیلم را بر عهده دارند .

12- این باید همان مکان باشد :

این باید همان مکان باشد درامی است به کارگردانی پائولو سورنتینو . نوشتن فیلمنامه هم بر عهده سورنتینو و آمبرتو کونتارلو بوده است . شان پن و فرانسس مک دورمند در فیلم نقش آفرینی کرده اند .

داستان در مورد یک ستاره راک میانسال و پولدار است که از بازنشستگی خسته می شود و تصمیم می گیرد شکنجه گر پدرش را که یک نازی پناهنده در آمریکا است پیدا کند . فیلم محصول سه کشور ایتالیا ، فرانسه و ایرلند است . سورنتینو گفته که شان پن بعد از دیدن فیلم «ایل دایو» در جشنواره کن 2008 ، به او پیشنهاد همکاری داده است .

13 – مالیخولیا :

Melancholia_Poster-moviemagفیلمی به کارگردانی لارس فون تریر و بازی کریستن دانست ، شارلوت گینسبرگ و کیفر ساترلند . داستان در مورد دو خواهر است که با هم مشاجره و مشکل دارند در حالی که زندگی کره زمین توسط بیگانگانی که در حال نزدیک شدن هستند تهدید می شود . مالیخولیا توسط کشور دانمارک به تهیه و تولید رسیده است .

14- رانندگی :

رانندگی یک فیلم مستقل و محصول کشور آمریکا است . به کارگردانی نیکولاس ویندینگ رف و بازی رایان گاسلینگ و کری مولیگان . فیلم اقتباسی است از کتابی به همین نام نوشته جیمز سالیس .

داستان در مورد یک بازیگر رشد نیافته هالیوود است که به طور قاچاق کار می کند و می فهمد بعد از اینکه یکی از سرقت هایش خوب پیش نرفته است ، برای دستگیری اش قراردادی وضع شده است .


کپی برداری از مطالب سایت تنها با ذکر دقیق لینک سایت MovieMag.IR و نویسنده مطلب مجاز است.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها