صفحه اصلی > اخبار سینمای ایران : فیلمهای ماه مبارک رمضان

فیلمهای ماه مبارک رمضان

Multimedia_pics_1388_5_Art_467

در پي مطرح شدن نمايش‌هاي ويژه شبانه سينماها براي ماه مبارك رمضان همچون دو سال قبل،تعدادي از سينماداران اجرايي شدن اين طرح را براي امسال ارزيابي كردند؛ طرحي كه اجراي آن در رمضان سال 88 موفقيت‌آميز بود اما سال قبل به دليل نصفه‌نيمه اجرا شدن آن ـ كه به اعتقاد كارشناسان به دليل عدم‌ اطلاع‌رساني درست و كناره‌گيري سينماهاي حوزه هنري از انجام اين طرح بود ـ از آن استقبال مناسبي همچون سال 88 نشد.

مدير سينما «آزادي»:

نام طرح «اذان تا اذان » براي برخي سوء تفاهم برانگيز شده بود

مدير پرديس سينماي «آزادي » گفت:‌ اجراي طرح «اذان تا اذان» در دو سال قبل، باعث رونق سينماها در ماه مبارك رمضان شد.

رضا سعيدي‌پور در گفت‌وگويي با خبرنگار بخش سينماي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اينكه استقبال از اين طرح در سينما «آزادي» در سال‌هاي گذشته بسيار خوب بود،‌ يادآور شد: سال گذشته در ماه مبارك رمضان پيش از افطار و پس از ساعت 12 شب‌، بليت‌ها به صورت نيم‌بها فروخته مي‌شد و اين موضوع سبب استقبال بسيار خوب مخاطبان شده بود. حتي در برخي سينماها كه مخاطب كمتري داشتند‌، بليت در تمام روز به صورت نيم بها فروخته مي‌شد و آن سينماها نيز با افزايش مخاطب روبرو مي‌شدند.

وي با اشاره به اينكه خانواده‌ها از طرح اكران‌ «اذان تا اذان» در سينما آزادي استقبال مي‌كنند، تصريح كرد: خوشبختانه در اين چند سال خانواده‌ها استقبال بسيار خوبي از طرح «اذان به اذان» در سينماي «آزادي» كردند و به همين دليل ما هيچ مشكل خاصي براي اجرا طرح نداشتيم.در واقع جاذبه‌اي در شهر ايجاد شده بود كه به رونق سينماها كمك مي‌كرد.

سعيدي‌پور خاطرنشان كرد:يكي از نكات مهمي كه دراين طرح وجود دارد اين است كه ما هميشه در روزهاي عادي مشكل پارك اتومبيل در اطراف سينما را داريم.در واقع ترافيك شهر و پارك بودن ماشين‌هاي زياد در خيابان‌ها سبب مي‌شود كه خانواده‌ها نتوانند خيلي راحت تردد كنند، اما چنين مشكلي در ساعت‌هاي پس از افطار در ماه رمضان به وجود نمي‌آيد و مردم مي‌توانند خيلي سريع به سينما‌آمده و فيلم ببينند و از طرف ديگر چون وقتشان تلف نمي‌شود به عباداتشان هم برسند.

مدير سينما «آزادي» در ادامه سخنانش با بيان اينكه نام طرح «اذان تا اذان » براي برخي سوء تفاهم‌برانگيز شده است،گفت:‌ سينما‌ها در ماه رمضان مانند روزهاي ديگر باز هستند، تنها به دليل آنكه مردم روزه مي‌گيرند فيلم‌ها در قالب طرح «اذان تا اذان » يكي دو سانس اضافه بر سانس‌هاي موظف نمايش داده مي‌شوند، اما اين بدان معنا نيست كه مردم از افطار تا اذان صبح مدام وقتشان را در سينماها بگذرانند.

سعيدي‌پور در پايان اظهار اميدواري كرد: مسئولان ذي‌ربط بتواند دست به دست هم دهند تا ماه رمضان خوبي براي سينماي ايران داشته باشيم.

مدير اريكه ايرانيان:

فيلم‌هاي جديد در ماه رمضان اكران شود

مدير پرديس «اريكه ايرانيان» گفت: در اكران‌هاي ماه رمضان‌، اگر فيلم‌هاي خوب و جديدي نمايش داده شود نياز به نيم بها كردن بليت نيست.

علي شاهوردي‌ با بيان اينكه فيلم‌هاي اكران ماه رمضان و طرح «اذان تا اذان» بايد فيلم‌هاي جديدي باشد،‌ادامه داد: اگر فيلم‌هاي خوب و جديدي در اين ماه اكران شود، حتي بدون اجراي طرح «اذان تا اذان» هم مردم به سينماها مي‌آيند، اما اگر بخواهند اكران همين فيلم‌ها را در ماه رمضان ادامه بدهند‌، هيچ اتفاق خاصي نمي‌افتد.

وي ادامه داد: گفته مي‌شود كه فيلم‌هاي مانند «شيش و بش»،‌ «سيزده 59» و چند فيلم ديگر قرار است عيد فطر اكران شوند. به نظر من بايد نمايش فيلم‌هاي جديد از ماه رمضان آغاز شده و تا حدود دو هفته پس از عيد فطر هم ادامه داشته باشد.

شاهوردي با بيان اينكه «اريكه ايرانيان» مانند سال‌هاي قبل تنها سانس‌هاي موظف خود را اكران مي‌كند،‌ خاطر نشان كرد:‌ امسال نيز سانس‌هاي سينما تا حدود 11شب ادامه خواهد داشت و اگر مانند روزهاي عادي فيلمي از مخاطب بسيار خوبي برخوردار بود، براي آن سانس‌ فوق العاده بعد از ساعت 11 شب در نظر مي‌گريم.

مدير پرديس سينمايي «اريكه ايرانيان» توضيح داد:دو سال قبل به دليل مخاطب زياد بعضي از فيلم‌ها‌، سانس‌هاي 12 يا يك شب گذشته بوديم. معمولا در اين سانس‌ها بيشتر افراد مجرد به سينما آمده و كمتر شاهد حضور خانواده‌ها هستيم، اين مطلب چندان خوشايند نبود.البته اگر بتوان فيلم خوبي اكران كرد،‌ مي‌توان گفت كه پنج شنبه شب‌ها از اين قاعده مستثني هستند و خانواده‌ها براي ديدن فيلم مراجعه خواهند كرد.

شاهوردي در پايان به ايسنا خاطرنشان كرد:در اكران ماه رمضان بايد به چند نكته توجه كرد، اول آنكه فيلم‌هايي كه براي اكران عيد فطر در نظر گرفته شده‌اند، بايد نمايش آنها از ماه رمضان آغاز و تا حدود دو هفته بعد از عيد ادامه داشته باشد. همچنين در اين اكران بايد تهيه كننده تشويق شود كه در اين طرح به رونق سينما كمك كرده است، بنابراين در اين شرايط اگر فيلم «جديد» و «خوب» در سينما اكران شود،‌ ديگر به نيم بها كردن بليت‌ها در ماه رمضان نيازي نيست.

پرديس ايران:

با اجراي اين طرح ديديم،سينماها در ماه رمضان مخاطب دارند

مدير روابط عمومي پرديس سينمايي «ايران» گفت: اگر از الان برنامه ريزي‌هاي لازم انجام شود، مردم و خانواده‌ها استقبال خوبي از طرح «اذان تا اذان» در ماه رمضان خواهند كرد.

حميدرضا ناجيان در گفت‌وگويي با ايسنا با بيان اينكه طرح اكران فيلم‌ها در ماه رمضان مورد استقبال خانواده‌ها قرار مي‌گيرد، اظهار كرد: ما سال گذشته در مجموعه سينمايي «ايران» علاوه بر اكران فيلم‌ها به ميهماناني كه براي ديدن فيلم‌ها پس از اذان مغرب به سينما مي‌آمدند، افطاري رايگان نيز مي‌داديم. اگرچه اين افطاري بسيار كوچك بود، اما سبب شده بود كه خانواده‌ها استقبال بسيار زيادي از فيلم‌هاي روي پرده در اين سينما داشته باشند.

وي با اشاره به اينكه طرح «اذان تا اذان» سينماها را از ركود ماه رمضان نجات مي‌دهند، تصريح كرد: آقاي سرتيپي اولين فردي بودند كه پيشنهاد چنين طرحي را دادند و واقعا بايد بابت اين موضوع از ايشان تشكر كرد. هر سال سريال‌هاي تلويزيوني تمام اوقات فراغت مردم را پر مي‌كردند، اما ديديم كه سينما نيز مي‌تواند در اين ماه مورد اقبال مردم قرار گيرد.

مدير روابط عمومي پرديس سينمايي ايران خاطرنشان كرد:به عنوان مثال همين طرح نيم بها كردن بليت‌ها در ماه رمضان كمك بسيار به رونق سينماها در اين ماه كرده است، چرا كه بالاخره بعضي‌ها با خانواده‌هاي چندين نفره نمي‌توانند در ايام عادي از فيلم‌هاي سينمايي استفاده كنند.

ناجيان با بيان اينكه طرح اكران فيلم‌ها در ماه رمضان موجب رونق اقتصادي منطقه مي‌شود، گفت: بعضي‌ها مي‌ترسند كه نتوان سينماها را در ساعات پاياني شب كنترل كرد. اما ديديم كه اينگونه نيست حتي در سينما «ايران» درصد مراجعان خانوادگي ما بيشتر از مراجعان شخصي و مجرد بود.

وي در عين حال خواستار همكاري بيشتر نيروي انتظامي با اين طرح شد و گفت: به نظرم بايد نيروي انتظامي كمي بيشتر به اجراي طرح «اذان تا اذان» كمك كند تا بتوانيم امنيت اتومبيل‌هاي مراجعان را نيز تامين نماييم. چرا كه پاركينگ‌ سينماها ظرفيت تعداد زياد ماشين را نداشته و مخاطبان مجبور هستند كه اتومبيل‌هايشان را در خيابان پارك كنند.

ناجيان در پايان اين گفت‌وگو ابراز اميدواري كرد: مسئولين بر خلاف سال گذشته هرچه زودتر حتمي شدن اجراي طرح «اذان تا اذان» در ماه رمضان را اعلام كنند تا مسئولين سينمادار و تهيه‌كننده بتوانند برنامه‌ريزي درستي براي اين طرح داشته باشند.

مدير سينما استقلال:

طرح خوبي است و ما منتظر اجازه‌ي حوزه هنري هستيم

اما مدير سينما «استقلال» از سينماهاي زيرمجموعه‌ي حوزه هنري كه سال گذشته، طرح اكران ويژه در ماه مبارك رمضان را اجرا نكرده‌ است، گفت:‌براي اجراي طرح «اذان تا اذان» منتظر اجازه حوزه هنري به عنوان مالك سينما هستيم.

پاسبانيان ‌با بيان اينكه طرح «اذان تا اذان» طرح خوبي است، اظهار كرد: ما در اولين سال برگزاري اين طرح شركت كرديم و نتيجه بسيار خوبي از طرح اكران فيلم‌ها در ماه رمضان گرفتيم. حتي فروش سانس‌هاي پس از ساعت 11 شب،‌از سانس‌هاي روز بهتر بود،‌تا جايي كه در قالب همين طرح در اكران پس از ساعت 11 شب، ركورد فروش را شكستيم.

وي در عين حال خاطر نشان كرد: سينما «استقلال» زير نظر حوزه هنري فعاليت مي‌كند و به دليل عدم موافقت حوزه هنري نتوانستيم در سال دوم اجراي طرح «اذان تا اذان» شركت كنيم.

مدير سينما «استقلال» از احتمال اجرايي شدن اين طرح در سال جاري در سينمايش خبر داد و گفت: ما در بخش سينمايي موافق اين طرح هستيم، اما در هر صورت بايد منتظر نظر نهايي مسئولين حوزه هنري براي اجراي طرح اكران فيلم‌ها در ماه رمضان بمانيم.

منبع : ایسنا

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها