صفحه اصلی > اخبار سینمای ایران : استقبال فرانسوی ها از «جدایی نادر از سیمین»

استقبال فرانسوی ها از «جدایی نادر از سیمین»

nader

فیلم «جدایی نادر از سیمین» به كارگردانی اصغر فرهادی، در مدت سه هفته پس از اكران در فرانسه، موفق به جذب ۴۰۰ هزار تماشاگر شده است.

كمپانی فیلم «ممنتو فیلمز»كه حق توزیع و نمایش فیلم «جدایی نادر از سیمین» را در فرانسه در اختیار دارد، اعلام كرد؛ ساخته جدید «اصغر فرهادی» كه از روز هشتم ژوئن (۱۸ خرداد) در سینماهای فرانسه به روی پرده رفته است، تاكنون بیش از ۴۰۰ هزار تماشاگر را جذب خود كرده است.

«جدایی نادر از سیمین» هم اكنون درمیان ۱۰ فیلم پرفروش سینمای فرانسه قرار دارد كه «پاندا كونگ فو كار۲» رتبه اول آن را در اختیار دارد.

به گزارش اسكرین دیلی، «الكساندر موله گای»، یكی از مدیران كمپانی فیلم «ممنتو فیلمز»در این باره گفت:

«فروش چشم گیر این فیلم یك سوپرایز شیرین است كه برای یك فیلم ایرانی چنین موفقیتی بی سابقه بوده است. به نظر من علت اصلی، موضوع جهانی فیلم است كه به مذهب، زندگی زناشویی و خانواده پرداخته و هرفردی در هركجا كه باشد، ایران، آلمان، فرانسه یا انگلیس می تواند با آن مواجه شود.»

وی افزود: «پیش از آغاز اكران این فیلم در فرانسه تبلیغات فراوانی كردیم و بیش از ۱۵۰۰ پوستر فیلم را منتشر و پخش كردیم، اگرچه ازلحاظ مالی ریسك بزرگی بود، اما ارزش آن را داشت. ما با دعوت از اصغر فرهادی و لیلا حاتمی كه به زبان فرانسه آشنا است، در انعكاس این فیلم در رسانه ها نیز موفق بودیم.»

این مقام كمپانی ابراز امیدواری كرد كه با آغاز اكران «جدایی نادر از سیمین» در دیگر شهرهای فرانسه، این فیلم بتواند در پایان تابستان ركورد یك میلیون تماشاگر را پشت سر بگذارد.

«جدایی نادر از سیمین» در ابتدای اكران در فرانسه در ۱۰۵ سالن سینما نمایش می یافت، اما با توجه به استقبال زیادی كه از آن صورت گرفت، هر هفته ۵۰ سالن سینمای دیگر به این جمع افزوده شده و تا روز چهارشنبه گذشته، ۲۴۰ سالن سینمای فرانسه به نمایش این فیلم اختصاص یافته است.

«جدایی نادر از سیمین» كه ماه گذشته موفق به كسب جایزه بهترین فیلم بخش مسابقه جشنواره سیدنی استرالیا شد، تاكنون در جشنواره های برلین، هنگ كنگ، بوینس آیرس، بخارست، ترانسیلوانیا و استانبول به نمایش درآمده است.

برنده خرس طلای بهترین فیلم و دو خرس نقره ای برای مجموعه بازیگران در جشنواره برلین از روز ۲۵ خرداد در بلژیك و ۲ تیر در تایلند به روی پرده رفته است و طبق برنامه از روز ۱۱ اوت (۲۰ مرداد) در هلند، هشتم سپتامبر (۱۷ شهریور) در سوئیس و همچنین ۱۴ جولای (۲۳ تیرماه) در سینماهای آلمان نمایش خواهد داشت.


«جدایی نادر از سیمین» با بازی لیلا حاتمی، شهاب حسینی، پیمان معادی، ساره بیات، سارینا فرهادی، علی اصغر شهبازی، بابک کریمی، شیرین یزدان بخش، كیمیا حسینی و با حضور مریلا زارعی روایت می شود.


این فیلم در ادامه اكران جهانی، از روز ۲۵ دسامبر (۴ دی) به طور هم زمان در ایتالیا و نروژ نمایش خواهد داشت و طبق برنامه اعلام شده از روز ۶ ژانویه سال آینده میلادی (۱۶ دی) در سینماهای برزیل نمایش خود را آغاز خواهد كرد.

ایسنا

به جمع طرفداران مووی مگ در فیس بوک بپیوندید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها