صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : « ماری آنتوانت » بار دیگر به پرده سینماها بر می گردد

« ماری آنتوانت » بار دیگر به پرده سینماها بر می گردد

marie_antoinette

صنعت سينماي فرانسه يك بار ديگر به سراغ تاريخ كهن كشور خود رفته و در حال توليد درام تاريخي «بدرود، ملكه من» با داستان زندگي ماري آنتوانت است

نبويت ژاكوت كارگردان فيلم براي ايفاي نقش اين شخصيت تاريخي دايان كروگر بازيگر آلماني‌تبار سينما را انتخاب كرده كه باعث واكنش‌هايي منفي شده است. كساني كه به اين انتخاب انتقاد دارند، مي‌گويند نقش ماري آنتوانت را بايد يك بازيگر فرانسوي به عهده مي‌گرفت و نه يك بازيگر خارجي تبار.

فيلم‌برداري «بدرود، ملكه من» هم‌اكنون در لوكيشن‌هايي قديمي در شهر پاريس ادامه دارد و قرار است براي نمايش عمومي در ايام كريسمس آماده شود.

ژاكوت فيلم خود را براساس قصه نوول چانتال توماس مي‌سازد و ليا سيدوكس و ژرار دپارديو هم در آن بازي دارند و قصه فيلم در آخرين روزهاي انقلاب كبير فرانسه اتفاق مي‌افتد و ماجراهاي زندگي ماري آنتوانت را دنبال مي‌كند.

اين زن كه اصليتي اتريشي داشت، توانست ملكه كشور فرانسه شود و مردم فرانسه از او متنفر بودند.آنها اعتقاد داشتند او چون يك شهروند خارجي است، به دشمنان ملت فرانسه خدمت مي‌كند. در نهايت نيز ماري آنتوانت به دست مردم و با گيوتين گردن زده شد.

ژاكوت مي‌گويد چون ماري آنتوانت يك شهروند خارجي و غير فرانسوي بود، او هم براي ايفاي نقش آن از يك بازيگر غير فرانسوي استفاده كرده است.

دايان كروگر در سال 2004 با درام تاريخي «تروا» مطرح شد و سال قبل درام دلهره‌آور «ناشناس» را در كنار ليام نيسن روي پرده سينماها داشت.

بنويت ژاكوت از فيلم‌سازان قديمي سينماي فرانسه است كه از سال 1974 تا به حال، نزديك 30 فيلم سينمايي و مجموعه تلويزيوني ساخته است
خبرگزاری فارس
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها