صفحه اصلی > اخبار سینمای ایران : جدایی نادر از سیمین در آلمان اکران شد

جدایی نادر از سیمین در آلمان اکران شد

german

فیلم «جدایی نادر از سیمین» از روز پنج شنبه در سینماهای آلمان به روی پرده رفت.

فیلم «جدایی نادر از سیمین» ساخته اصغر فرهادی در ادامه اكران در كشورهای جهان از (۱۴ جولای) نمایش عمومی خود را در سینماهای آلمان آغاز كرد.

این فیلم كه از ۱۸ خرداد در سینماهای فرانسه به روی پرده رفته است، هم اكنون درمیان ۱۰ فیلم پرفروش سینمای فرانسه قرار دارد و تاكنون بیش از ۴۰۰ هزار تماشاگر را جذب خود كرده است.

«جدایی نادر از سیمین» در ابتدای اكران در فرانسه در ۱۰۵ سالن سینما نمایش می یافت، اما با توجه به استقبال زیادی كه از آن صورت گرفت، هر هفته ۵۰ سالن سینمای دیگر به این جمع افزوده شد

برنده خرس طلای بهترین فیلم و دو خرس نقره ای برای مجموعه بازیگران در جشنواره برلین كه ماه گذشته موفق به كسب جایزه بهترین فیلم بخش مسابقه جشنواره سیدنی استرالیا شد، تاكنون در جشنواره های برلین، هنگ كنگ، بوینس آیرس، بخارست، ترانسیلوانیا و استانبول به نمایش درآمده است.

«جدایی نادر از سیمین» از روز ۲۵ خرداد در بلژیك و ۲ تیر در تایلند به روی پرده رفته است و طبق برنامه از روز ۱۱ اوت (۲۰ مرداد) در هلند و هشتم سپتامبر (۱۷ شهریور) در سینماهای سوئیس نمایش خواهد داشت.

این فیلم با بازی لیلا حاتمی، شهاب حسینی، پیمان معادی، ساره بیات، سارینا فرهادی، علی اصغر شهبازی، بابک کریمی، شیرین یزدان بخش، كیمیا حسینی و با حضور مریلا زارعی روایت می شود.

«جدایی نادر از سیمین» در ادامه اكران جهانی، از روز ۲۵ دسامبر (۴ دی) به طور هم زمان در ایتالیا و نروژ نمایش خواهد داشت و طبق برنامه اعلام شده از روز ۶ ژانویه سال آینده میلادی (۱۶ دی) در سینماهای برزیل نمایش خود را آغاز خواهد كرد.

ایسنا

به جمع هواداران مووی مگ در فیس بوک بپیوندید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها