صفحه اصلی > پنج برتر : 5 بازیگری که آنها را با نام شخصیت های فیلمهایشان می شناسند!

5 بازیگری که آنها را با نام شخصیت های فیلمهایشان می شناسند!

chuck2
 

بسیاری از بازیگران علی رغم اینکه شاید به بلندترین قله های افتخار نیز رسیده باشند اما باز هم خیلی ها نام آنها را نمی دانند! اشتباه نکنید، منظورم این نیست که آنها معروف نیستند ، منظورم این است که خیلی از ایرانیها حتی اسم واقعی آنها را نمی دانند و این بازیگران را با اسم شخصیتی که با آن معروف شده است می شناسند. در 5 برتر این هفته می خواهیم به 5 نفر از بازیگرانی بپردازیم که در دوران بازیگریشان هیچ وقت نتوانستند از زیر نام شخصیت فیلمهایشان خارج شوند و در کشورمان همیشه با همان نام شخصیت فیلم شناخته شدند.

5- چاک نوریس : در واقع نوریس  هرگز هنرپیشه بزرگی نشد اما دلیلی که ما را وادار کرد نامش را در ردیف پنجم قرار دهیم این است که او هیچ وقت نتوانست نام واقعی خودش را بر سر زبانها بیندازد. او را در ایران با فیلم « راه اژدها » که در آن فیلم در آن سکانس معروف با  بروس لی  مبارزه می کرد به یاد می آورند. او بعد از آن فیلم همیشه به این نام شناخته می شود « این همونیه که با بروس لی دعوا می کرد ! » و هیچ وقت هم ایرانیها نتوانستند او را در فیلم دیگری بخاطر بسپارند.

4-  استوین سیگال : این هنرپیشه معروف دهه ی 90 میلادی ، تمام فیلمهایش در رده فیلمهای درجه ب هالیوود قرار می گیرد. سیگال  در گذشته ای نه چندان دور بازار ویدئو کلوپ ها را پر کرده بود و پای ثابت فیلمهایی بود که از دیگران قرض می گرفتیم. اما در آن دوران کمتر کسی اورا استیون سیگال  صدا می کرد و بجایش همه از واژه ” دست و پا شکن ” استفاده می کردند!، دلیل این نامگذاری هم آن بود که او در زندگی شخصی اش یک استاد دفاع شخصی یا همان  « آیکیدو »  بود و در فیلمهایstevenش هم با استفاده از این فن با دشمنانش مبارزه می کرد. بهرحال  استیون سیگال هم هرگز نتوانست نام واقعی خود را در میان ایرانیان مطرح کند و همان نام ” دست و پا شکن ” برای او ماندگار شد.

3- ژان کلود ون دام : او یکی از معروف ترین بازیگران دهه 70 ما ایرانیها بود. او را احتمالا کسانی که در آن دوران فیلم رزمی نگاه می کردند با فیلمهایی نظیر « رینگ خونی » بخاطر می آورند که آن صحنه معروف کور شدن موقتی چشمش در آن وجود داشت. ون دام  در دهه 70 شمسی در ایران تبدیل به یک اسطوره هنرهای رزمی شد و البته با توجه به شهرت روزافزون او در ایران شایعات عجیب و غریبی نظیر مسابقه او با یک ایرانی در رینگ! و.. در آن زمان بازار عجیبی داشت. کار حتی به جایی رسیده بود که خیلی ها موقع سال تحویل می گفتند او برای ایران پیام تبریک فرستاfrankده است!. ون دام اگرچه از معروف ترین بازیگران دهه ی 90 میلادی بود اما او هم مانند خیلی های دیگر هیچ وقت نتوانست از زیر نام ” فرانکی ” خارج شود. فرانکی نام شخصیتی بود که او در فیلم « رینگ خونی » نقش آن را ایفا می کرد . البته نام اصلی او در این فیلم فرانک  بود نه  فرانکی !. بهرحال در آن دوران مردم با دیدن یکی از معروف ترین فیلمهای ون دام تصمیم گرفتند تا نام او را که البته کمی هم سخت است، به فرانکی تغییر دهند. هنوز هم بعد از گذشت نزدیک به 20 سال هر گاه نامی از  ژان کلود ون دام  شنیده می شود ، کمتر کسی او را بخاطر می آورد و حتما باید پسوند فرانکی به همراه نامش آورده شود تا ایرانیها او را بشناسند!.

2- سیلوستر استالونه : معروف ترین و پرافتخارترین بازیگر 5 برتر این هفته ما  استالونه  است. او در سال 1976 توانست برای فیلم « راکی » کاندید دریافت اسکار بهترین بازیگری و فیلمنامه نویسی شود. فیلم « راکی » در ایران به حدی موفق بود که نام شخصیت راکی که  استالونه  آن را ایفا می کرد بر او ماندگار شد.اما بعد از آن اsylو با سری فیلمهای اکشن « رمبو » به خانه های مردم ایران بازگشت و توانست محبوبیت بسیاری پیدا کند. اما با اینکه پیش از این ، مردم ایران نام راکی را بر روی استالونه قرار داده بودند اما با ورود سری فیلمهای رمبو، نام خانوادگی هم بر روی راکی گذاشتند که در کنار هم به این شکل خوانده می شد ” راکی رامبو ” !. و به این ترتیب نام  سیلوستر استالونه  به ” راکی رامبو ” تغییر پیدا کرد. نام رمبو البته فقط مختص به فیلم های سیلوستراستالونه نبود بلکه در آن دوران بازی ایی در کنسول های خانگی منتشر شده بود که ” کنترا ” نام داشت اما او هم مانند  استالونه  مجبور شد در ایران نام خود را به رمبو  تغییر دهد و همیشه هم در ذهن ایرانیها رمبو خوانده شد. حالا بعد از گذشت سالها، مردم نام ” راکی رامبو ” را کنار گذاشته اند و استالونه را با نام واقعی خودش صدا می کنند هرچند کسانی هم هستند که هنوز او را ” راکی ” صدا می کنند ولی دیگرهیچکس او را ” راکی رامبو ” نمی خواند!.

1-  پیرس برازنان : نفر اول و برتر این هفته ما کسی نیست جز آقای  پیرس برازنان. او را در ایران تنها با سری فیلمهای « جیمز باند» می شناسند و نه هیچ فیلم دیگر!.البته تماشاگران حرفه ای سینما مطمئنا فیلمهای دیگر او را هم دیده اند اما شاید بتوان او را تنها کسی در این لیست معرفی کرد که بعد از بازنشستگی اش از نقش جیمز باند ، هنوز هم در هنگام تماشای او بر پرده سینما، وی را جیمز باند خطاب  می کنند. برازنان بعد از بازنشستگی از نقش جیمز باند سعی بسیاری کرد  که  نقشهای متفاوتی را ایفا کند تا مردم دیگر او را جیمز باند صدا نکنند ( مانندنقش آفرینی عجیب و غریبش در فیلم « مامامیا ! » که در آن فیلم به همراه  مریل استریپ یک آهنگ دو نفره را بصورت خیلی لوس اجرا کردند!). اما به قول معروف جون به جونش کنند او باز هم جیمز باند است!. در سالهای قبل کسانی مانند  شان کانری  هم بازیگر نقش جیمزباند بوده اند اما توانسته بودند با نقش آفرینی های گوناگون ، نام خود را از پسوند جیمز باند خلاص کنند اما  برازنان jamesهیچ وقت نتوانست این اسم را از خود جدا کند. هنوز بعد از گذشت چند سال از بازنشستگی برازنان از نقش جیمزباند ، تماشاگران در هنگام دیدن او بر پرده سینما ناخواسته می گویند ” بچه ها جیمز باند ” اومد!.

میثم کریمی

کپی برداری از مطالب سایت تنها با ذکر دقیق لینک سایت MovieMag.IR و نویسنده مطلب مجاز است.

به جمع هواداران مووی مگ در فیس بوک بپیوندید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها