صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : فروش « فروشنده » پس از کسب اسکار در آمریکا 65 درصد افزایش یافت

فروش « فروشنده » پس از کسب اسکار در آمریکا 65 درصد افزایش یافت

image 13951216254 629294 493

موفقیت فیلم «فروشنده» در هشتاد و نهمین دوره جوایز اسکار تاثیر زیادی بر فروش این فیلم در سینماهای آمریکا داشته است. هفته گذشته پیش از برگزاری اسکار، آخرین فیلم فرهادی در 97 سالن در آمریکا روی پرده بود و به فروش ۱۶۲ هزار دلاری دست پیدا کرد، اما پس از دریافت این جایزه فروش فیلم با نمایش در 115 سالن در آمریکا به 266 هزار دلار رسیده که افزایش حدودا 65 درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش مووی مگ به نقل از آی سینم، آخر هفته گذشته پیش از برگزاری مراسم اسکار (۲۴ تا ۲۶ فوریه- ۶ تا ۸ اسفند) فروش «فروشنده»، به رقم ۱۶۲ هزار دلار رسیده بود، اما به نظر می‌رسد دریافت دومین اسکار فرهادی تاثیر بالایی در افزایش فروش این فیلم در سینماهای آمریکا داشته است. در آخر هفته پس از دریافت این جایزه (۳ تا ۵ مارس-۱۳ تا ۱۵ اسفند) تعداد سینماهای این فیلم در آمریکا به 115 سالن سینمایی رسیده و میزان فروش نیز با افزایش 64.6 درصدی بیش از 266 هزار بوده است.

«فروشنده» بیش از پنج هفته است توسط کمپانی «کوهن مدیا» در سینماهای آمریکا اکران شده و مجموع فروش آن تا کنون به رقمی بالغ بر 1.8 میلیون دلار رسیده است.

«فروشنده» که دو جایزه بهترین فیلم‌نامه و بهترین بازیگر مرد را در جشنواره کن 2016 را نیز برده است، در میان دیگر کشورها بیشترین آمار فروش را در فرانسه با رقم بیش از یک میلیون و هشتصد و چهل هزار دلار (1.84 میلیون دلار) داشته است. کمپانی «ممنتو» توزیع فیلم «فروشنده» را در فرانسه بر عهده دارد.

پس از فرانسه، تاکنون کشور ایتالیا بهترین بازار خارجی فیلم «فروشنده» را در اختیار داشته که آخرین فیلم فرهادی نزدیک به 828 هزار دلار نیز در این کشور فروش داشته است. همچنین یونان با فروش بیش از 177 هزار دلار، هلند با 77 هزار دلار، کلمبیا با بیش از 57 هزار دلار و سینماهای کشور پرتغال با فروشی بالغ بر 23.5 هزار دلار دیگر بازارهای خارجی ساخته فرهادی بوده‌اند.

این فیلم در ادامه اکران بین‌المللی خود از 12 ژانویه در استرالیا و یونان اکران شده و از دوم فوریه در آلمان، 9 فوریه در آرژانتین، 23 فوریه در پاراگوئه و امارات متحده عربی، 10 مارس در نروژ، 24 مارس در سوئد، 31 مارس در بریتانیا، 6 آوریل در دانمارک، 27 آوریل در جمهوری چک و از 29 سپتامبر 2017 در سینماهای بلغارستان اکران خود را آغاز می‌کند.

بر اساس اطلاعات سایت «باکس آفیس موجو»، فروش فیلم «فروشنده» در کشورهای خارجی (به غیر از آمریکا) تاکنون به رقمی بالغ بر 3 میلیون دلار رسیده است.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها