سید صادق طباطبایینژاد با انتقاد از پخش تبلیغات خوراکیهای مضر در اواسط برنامههای کودک میگوید که مدیران تلویزیون با کج سلیقگی مخاطبان یک برنامه پرطرفدار را به تحمل انواع و اقسام تبلیغات به دلیل مشکلات مالی وا میدارند. این نماینده مجلس همچنین معتقد است تبلیغات بازرگانی در فضای آموزشی و مخصوص کودکان بر خلاف مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است.
این نماینده با انتقاد از تبلیغ خوراکیهای مضر در برنامههای کودک و نوجوان رسانه ملی، به خانه ملت گفت: «تبلیغ خوراکی آن هم از نوع مضر آن در برنامههای تلویزیونی کودک و نوجوان در اکثر کشورها ممنوع است چراکه این مسئله ذائقه و عادات غذایی کودکان را تحتالشعاع قرار میدهد و بالتبع سلامت نسل آینده نیز متاثر از آن خواهد بود.»
او با بیان اینکه رسانه ملی در صورت داشتن شدیدترین مشکلات مالی باز هم نباید از برنامههای کودک و نوجوان خرج کند، افزود: «تبلیغات در رسانه ملی به دلیل مشکلات مالی از حد متعارف گذشته و این مساله در برنامههایی که توانستهاند جلب اعتماد عمومی کند بیشتر دیده میشود؛ درواقع اگر مخاطب از یک برنامه تلویزیونی استقبال کند مجبور به تحمل انوع و اقسام تبلیغات در ابتدا، میانه و انتهای آن برنامه خواهد شد.»
طباطبایینژاد با بیاناینکه تبلیغ در برنامههای کودک و نوجوان باید با طمأنیه و دقت فراوان صورت بگیرد، افزود: «جای تعجب است که مسئولان رسانه ملی در این زمینه اینگونه کج سلیقگی به خرج دادهاند و بهیقین در صورت ارائه گزارش دراین خصوص به کمیسیون فرهنگی، کمیسیون نقش نظارتی خود را ایفا خواهد کرد.»
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین اضافه کرد: «مسئولان رسانه ملی علاوه بر موضوع فوق باید در رابطه با محتوای دیگر برنامههای تلویزیونی نیز به کمیسیون فرهنگی پاسخگو باشد به همین دلیل احتمال دعوت از رئیس و معاونان وی در آینده نزدیک به منظور پاسخگویی به اعضا بالا است.»
این نماینده مجلی در پایان با اشاره به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد منع تبلیغات بازرگانی در محیطهای آموزشی، پژوهشی، تربیتی، مذهبی و فضاهای مخصوص کودکان، گفت: «اجرای مصوبات این شورا وظیفه همه دستگاههای ذی ربط است و با دستگاهی که در اجرای آن تخطی کند باید برخورد قانونی شود.»