صفحه اصلی > پنج برتر : 5 دلیل برای اینکه فیلمتان اسکار بگیرد!

5 دلیل برای اینکه فیلمتان اسکار بگیرد!

5

انتخاب بهترین فیلم اسکار سال تابع قوانین و شرایطی خاصی است که البته هیچ کجا مکتوب نوشته نشده و تنها کسانی که چندین بار موفق به دریافت اسکار شده اند، از آن اطلاع دارند!. تا به امروز بسیاری از نویسندگان و اهالی سینما سعی کرده اند قوانینی که منجر به دریافت اسکار می شود را تجزیه و تحلیل کنند اما هربار اعضای آکادمی با انتخاب های غیر معمول، آنها را ناامید کرده اند!. اینبار در بخش 5 برتر قصد دارم تا 5 ویژگی کلیشه ایی که تا به امروز بارها منجر به دریافت اسکار بهترین فیلم شده را بیان کنم. شما هم اگر گزینه های دیگری دارید می توانید آن را با دیگر خوانندگان در بخش نظرات در میان بگذارید.


5- شخصیت های سیاسی را بازسازی کنید! : تجربه نشان داده که اگر بخواهید زندگی شخصیت های سیاسی را به فیلم تبدیل کنید، شانس شما برای دریافت اسکار بهترین فیلم تا بیش از %50 درصد افزایش خواهد یافت!. در این مورد ترجیحاً سعی کنید بیشتر سیاستمدارانی را مد نظر قرار دهید که سابقه ی خوشی داشته باشند و آمار لجن مالی های سیاسی شان عمومی نشده باشد!. این را هم باید اضافه کنم که این شخصیت می بایستی بشر دوست باشد و صلاح و خیر مردمش را بخواهد!. شما با ساخت فیلم درباره چنین شخصیتی می توانید یکی از امیدهای اصلی کسب اسکار بهترین فیلم سال باشید. برای تقویت روحیه توصیه می کنم سری به فیلمهای « فهرست شیندلر » ، « سخنرانی پادشاه » ، گاندی » بزنید تا متوجه  شوید که اسکار توی همین ژانر است!4


4- تا جایی که امکان دارد سعی کنید نمای دور بگیرید! : این مورد همیشه جواب داده اما کمتر کسی بوده که به اهمیت آن واقف بوده باشد. البته استفاده از این مورد شرایط خاص خودش را دارد که مهمترین آن ، زمانبندی دقیق  در هنگام گرفتن نمای دور است. شما برای اینکار می بایستی فیلمی بسازید و در آن از کمترین نمای دور استفاده کنید؛ اما برگ برنده شما زمانی رو خواهد شد که در میانه یا یک سوم پایانی فیلم ، نمای دوری از مشکلات شرایط سخت موجود در فیلم بگیرید و مطمئن هم باشید که این نما حداقل 5-6 دقیقه به طول خواهد انجامید!. خلاصه می کنم، نمای دور گرفته شده به هیچوجه نباید قطع شود و در ضمن از موسیقی ارکستر سمفونی هم در این صحنه نهایت بهره برداری انجام گیرد! مطمئن باشید با گرفتن این نمای دور، صحبت از فیلمتان در جامعه به میان خواهد آمد و همین صحبت ها نهایتاً به گوشی اعضای آکادمی هم خواهد رسید و آنها هم همه چیز را در همین نمای دور خواهند یافت و به شما اسکاری اهدا خواهند کرد! البته این مورد در دوره فیلمهای کلاسیک بیشتر جواب می داد!.


3- فیلمتان را شاد و شنگول تمام کنید! : تجربه نشان داده فیلمهایی که پایان خوش و خرمی دا3رند، همواره مورد پسند اعضای آکادمی بوده اند. البته با این جمله فکر نکنید که اگر یک فیلم تینیجری بسازید و در آخر داستان همه را به وصال هم برسانید به شما اسکار می دهند!، بلکه شما می بایستی فیلم بسازید که در آن مرد یا زنی در بدبختی غوطه ور باشند، به شکلی که کمتر کسی بتواند آینده خوبی برای این شخصیت تصور کند. اما در آخر با تکیه بر توانایی نویسنده فیلمنامه تان، می بایستی از یک سوراخی، راه حلی بدست آورده و این شخصیت را به کامیابی و بهترین ها برسانید!. در این صورت مطمئن باشید که اعضای آکادمی هم شما را بخاطر ایجاد یک حس امیدوارانه در مخاطب خواهند ستود و برای قدردانی از شما  یک مجسمه ناقابل به فیلمتان خواهند داد. اما توجه کنید که در این مورد نباید چندان عجله به خرج دهید و به آهستگی شخصیت داستانتان را از منجلاب خارج کنید!.


2- سعی کنید شخصیت های داستانتان مشکل جنسی داشته باشند! : این مورد چند سالی هست که سر و کله اش در فیلمهای اسکاری پیدا شده. تجربه چند سال اخیر نشان داده2 که اعضای آکادمی ارادت خاصی به کرکترهای مشکل دار پیدا کرده اند، پس بهتر است تا می توانید از این نوع شخصیت ها در فیلمتان بگنجانید تا شانس برنده شدن داشته باشید. برای اینکار هم لازم نیست چندان خلاقیت به خرج دهید؛ تنها کافی است 2 مرد یا 2 زن را به جان فیلم بیندازید و اعلام کنید که آنها به جنس موافق علاقه مند هستند؛ بقیه اش دیگر جور می شود! یا اگر می خواهید کمی زحمت بیشتری به خرج دهید لازم هست یک نوع بیماری جنسی را به شخصیت اصلی داستانتان اضافه کنید و نحوه برخورد اطرافیان با مشکل جنسی او را شرح دهید؛ مطمئن باشید جواب می دهد!. برای نمونه کافی است به فیلمهای غیرانگلیسی زبان تاریخ مراسم اسکار نگاهی بیندازید تا متوجه شوید که معمولاً همیشه یک دو موردی اینجوری پیدا می شود!.


1- یک کارگردان شناخته شده به پروژه بیاورید! : این مورد خیلی مهم هست. فرض کنید که سر1زده می خواهید به جشنی وارد شوید اما جلوی شما را می گیرند و می گویند که شما حق ورود به این مکان را ندارید! در این شرایط اگر معرف شناخته شده ایی نداشته باشید باید از همان راهی که آمده اید بازگردید اما اگر یک آدم اسم و رسم دار را به همراه خودتان بیاورید، نه تنها اجازه ورود به این جشن را خواهید داشت، بلکه جشن مذکور کلاً متعلق به شما خواهد شد!. در بحث کارگردان هم وضعیت به همین شکل است. شما باید برای اینکه فیلمتان را اعضای آکادمی ببینند ، یک کارگردان شناخته شده را به پروژه بیاورید تا به صدقه سر ساخته های قبلی و معروفش، فیلم شما را هم اعضای آکادمی ببینند و احیاناً اگر هم متوسط بود، یک اسکاری به آن بدهند و کلی تبلیغش کنند!.


میثم کریمی

کپی برداری از مطالب سایت تنها با ذکر دقیق لینک سایت MovieMag.IR و نویسنده مطلب مجاز است.

به جمع طرفداران مووی مگ در فیس بوک بپیوندید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها