صفحه اصلی > زرین سینمایی هفته : از کنکاش در اتاق خواب صادق هدایت تا پرداخت پول برای تمجید از فیلمهای سینمای ایران! / زرین سینمایی هفته ( شماره 183 )

از کنکاش در اتاق خواب صادق هدایت تا پرداخت پول برای تمجید از فیلمهای سینمای ایران! / زرین سینمایی هفته ( شماره 183 )

جانی دپ دزدان دریایی کارائیب

68466آقا در هفته ای که گذشت خبر رسید که اساتید دنیای دیزنی ظاهراً قرار هست قسمت جدید « دزدان دریایی کارائیب » رو بسازند و در این مسیر قراره جانی دپ حذف بشه و یک خانم جایگزینش بشه!

اینکه از یک فیلم چند قسمت ساخته شده و نیاز به تغییر مسیر و بازنگری دارد شکی نیست اما کلا دیگه نمیان ستون اول ساختمان رو حذف کنند و یه ستون جاش بزارن که! بیش از نیمی از جذابیت فیلم « دزدان دریایی کارائیب » به دلیل حضور جانی دپ در فیلم بود و حالا یعنی قراره جک اسپارو نداشته باشیم؟

ما اینجا بهرحال به دلیل آنچه که « جک اسپارو زدایی » می نامیم، تمشک زرینی را به اساتید دیزنی تقدیم می کنیم که این اواخر کلا روی دور ” تو مخی ” افتادن و نه تنها دارن هرچی فیلم خوب و خاطره انگیز هست رو دوباره بازسازی میکنن که خاطره ما رو مخدوش کنه، بلکه حالا اومدن جک اسپارو رو هم حذف کنند از دنباله « دزدان دریایی کارائیب » ، خدا بخیر کنه بهرحال.

 فحش مادر رابرت دنیرو دونالد ترامپ

68466در هفته ای که گذشت رابرت دنیرو که این روزها نافش رو با فحش ” خ ” دار بریده اند، رفته بوده بالای صحنه تا به بیلی کریستال جایزه ای اهدا کنه و بهرحال دورهم خوش بگذره. اما بزرگوار حتی از این فرصت هم نگذشته و آن بالا گفته که می خواسته به ترامپ فحش بدهد اما اشتباهاً به بیلی کریستال فحش داده، پس لعنت به تو این ترامپ م…

بهرحال، نیاز به توضیح بیشتری نداره این جریان و ما هم اینجا به دلیل آنچه که « فحش ” خ ” دار در هالیوود » می نامیم، تمشک زرینی را به استاد رابرت دنیرو تقدیم می کنیم که کلا از ده تا خبر که در موردش منتشر میشه 9 تاش در مورد فحش هایی هست که به ترامپ میده. اینقدر هم نگید چرا هرچی خبر از دنیرو میزارید همه اش به فحش و اینا گذشته، والا هرچی خبر از این بنده خدا توی این چند ماه روی سایت ها اومده فقط فحش و اینا بوده و بچه های خبر بی تقصیرن!

 بیل مار - استن لی

68466در هفته ای که گذشت بیل مار، مجری معروف شبکه HBO اومد و درباره درگذشت استن لی ( خالق شخصیت های اَبَرقهرمانی ) گفت که چرا باید آمریکا ماتم بگیره و اون فقط الهام بخش کسانی بوده برای اینکه بیان سینما و « اورنجرز » و رفقاشون رو ببینن! البته بعد از این اظهار نظرها،  همکاران و ملت از خجالت مار درآمدن و یادداشت های مختلفی در مخالفت با او منتشر کردند.

ما هم اینجا به دلیل آنچه که « کج فهمی و در باغ نبودن » می نامیم، تمشک زرینی را به بیل مار تقدیم می کنیم و اعلام می کنیم که کارِ مرحوم استن لی فقط کشاندن ملت به سینما نبود، بلکه ایجاد ذهنیتی بود که عدالت و تلاش و از خود گذشتگی رو اشاعه می داد مهندس جان!

 تهران لس آنجلس

 68466 در هفته ای که گذشت یه سری از عزیزان آمدند و مصاحبه کردند و گفتند که دلیل انتقاد از فیلمهای « تهران لس آنجلس » و « خانم یایا » این هست که سازنده ها به سایت ها و کانال ها پول پرداخت نکردند و اینا هم اومدن دارن از فیلم انتقاد می کنند که تلافی کرده باشند!

والا شما که غریبه نیستید، یه عزیز منتقدی سال گذشته اومد تلویزیون گفت که سازنده ها به منتقدان برجسته توی جلسات نقد سکه میدن که بیان ازشون تعریف کنند! همون موقع این عزیزان اومدن یقه پاره کردن که نه آقا این چه حرفیه!! ما سکه بگیریم ؟ ما خودمون سکه میدیم و از این حرفها. حالا هم که ظاهراً چربش اون سکه بگیرهایی که نمی دونیم چه کسانی هستند به انتها رسیده و افراد جدید هم ظاهرا خریده نشدن یا اگه خریده شدن هم تاثیری نداشتن، داریم می شنویم که دلیل انتقاد از فیلمها به دلیل پول نگرفتن و این داستان هاست!

بهرحال، ما اینجا به دلیل آنچه که « پول کثیف در سینما » می نامیم، تمشک زرینی را به تمام کسانی که پول میگیرن تا نقد مثبت کنند تقدیم می کنیم و اینجا در مووی مگ به نمایندگی از تمام بچه ها اعلام می کنم که معتقدیم، شعور مخاطب های ما و در مجموع سینما، بسیار بالاتر از آن هست که متوجه این موارد نشوند و فیلم خوب و بد را از هم تشخیص ندهند و البته آن جانوری هم که مبلغ می گیرد تا اطلاعات غلط بدهد را شناسایی نکنند. اگر اصالت نداریم و قلم رو می فروشیم، فکر نکنیم که مخاطب متوجه نمی شود… اتفاقاً آنها هزاران بار باهوش تر از من و شما هستند اساتید!

 بهروز افخمی صادق هدایت

68466آقا جا شما خالی من دیروز شیرینی دادم به بچه ها ، حتما می پرسید دلیلش چیه ؟ بله! بهروز خان افخمی دوباره به عرصه برگشته و من اینجا ستونم خالی نمی مونه هر هرفته و میتونم کلی سوژه داشته باشم! استاد در هفته ای که گذشت به مقابل دوربین اومد و همینجوری برای خودش داشت صحبت می کرد و ما نگران بودیم که مبادا سوژه ای نداشته باشه که نگرانیمون خیلی زود برطرف شد!

افخمی در این برنامه گفت که صادق هدایت یک همجنسگرا بوده و طرفداراشم این موضوع رو مخفی کردن و اجازه ندادن که خیلی مطرح بشه. بزرگوار در ادامه اضافه کردند که کلاً دلیل رقت انگیز بودن زنان در داستانهای صادق هدایت همین موضوع بوده است!

دیگه نگم براتون که این موضوع چه واکنش هایی در فضای مجازی به همراه داشت و صدای همه طیف های جامعه را درآورد. ما اینجا به دلیل آنچه که « کنکاش در اتاق خواب هدایت! » می نامیم، تمشک زرینی را به جناب افخمی تقدیم می کنیم که با حضور مجددشون در عرصه تصویر این فرصت رو در اختیار ما قرار دادند که بتونیم دوباره در ستون هفتگی مون سوژه داشته باشیم و در مورد صادق هدایت هم چیزی نمی گیم، چون بزرگتر از ماها اظهار نظر کردند و شما رو به آنها ارجاع میدم

 

 

ذره بین            

* شما می توانید گزینه های ” لوح زرین بگیر یا تمشک بگیر”  سینمایی یا تلویزیونی تان را به ما معرفی کنید تا آنها را در همین بخش معرفی کرده و جوایزشان را تقدیمشان کنیم! 

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می گردد.

به خانواده بزرگ جامعه مجازی مووی مگ بپیوندید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها