صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : « خون ریزان » فاکس قرن بیستم را نابود خواهد کرد / امنیت شغلی کارکنان مورد تهدید قرار گرفت

« خون ریزان » فاکس قرن بیستم را نابود خواهد کرد / امنیت شغلی کارکنان مورد تهدید قرار گرفت

دیزنی

یک گزارش تحقیقی نشان می‌دهد که با تحت مالکیت درآمدن فاکس قرن بیستم توسط کمپانی دیزنی، شغل هزاران نفر از کارکنان سابق فاکس به طور مستقیم در معرض تهدید قرار خواهد گرفت.

به گزارش مووی مگ به نقل از صبا، تحقیقات حاکی از آن است که با ادغام فاکس قرن بیستم در ابرکمپانی دیزنی، هزاران نفر شغل خود را از دست می‌دهند؛ آسیبی که از آن با واژه «خون‌ریزان» تعبیر می شود.

این گزارش تحقیقی که اولین بار در هالیوودریپورتر منتشر شده می گوید دیزنی تعهد داده است ۲ میلیارد دلار از هزینه‌های خود بکاهد؛ تعهدی که وقوع آن مستلزم کاهش حداقل ۴۰۰۰ هزار نفری از تعداد کارکنان است. این رقم به عقیده برخی از کارشناسان تا ۱۰ هزار نفر هم بالا خواهد رفت.

اینکه این تعداد شغل از کدام بخش‌های فاکس حذف خواهند شد همچنان در هاله‌ای از ابهام است، کما اینکه تنها استودیوهای فیلمسازی فاکس نزدیک به ۳۲۰۰ نفر کارمند دارد و قسمت‌های زیادی از آن همچون بازاریابی، توزیع و رسانه‌های خانگی با واحدهای مشابه در دیزنی هم‌پوشانی دارد.

بابگ ایگر مدیرعامل دیزنی دوره مدیریت خود را با خرید بازیگران بزرگی چون پیکسار، مارول و لوکاس‌فیلم به نقطه عطفی در تاریخ این کمپانی بدل کرده است؛ دارایی‌های جدیدی که به توانمندسازی این کمپانی در برابر غول سر برآورده‌ای چون نتفلیکس یاری می‌رساند، اما هیچکدام از این تملک‌ها تبعات این چنین سنگین که خرید فاکس با رقم سرسام‌آور ۷۱ میلیارد دلار از خود به جا خواهد گذاشت، نداشته است.

این موضوع حتما در تاریخ ثبت خواهد شد که چطور دیزنی با بلعیدن رقبای بزرگ خود نقطه پایانی بر استودیویی گذاشت که سابقه‌ای نزدیک به یک قرن دارد و نام خود را بر صدها فیلم کلاسیک تاریخ سینما را حک کرده است، اما تبعات انسانی این ماجرا احتمالا قسمت مفقود این اسناد تاریخی خواهد بود.

گفته می‌شد این ادغام در روزهای نخست سال ۲۰۱۹ میلادی انجام پذیرد، اما هنوز این اتفاق نهایی نشده است. گمانه‌ها حاکی از این است که این یکپارچگی تا تابستان سال جاری پایان پذیرد.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها