صفحه اصلی > نقد و بررسی فیلم خارجی : نقد و بررسی فیلم مبارزه با خانواده ام ( Fighting with My Family )

نقد و بررسی فیلم مبارزه با خانواده ام ( Fighting with My Family )

https://moviemag.ir/images/phocagallery/9016/Fighting_with_My_Family/thumbs/phoca_thumb_l_3.jpg

 

در حالی که هالیوود مملوء از داستان های ورزشکاران شکست خورده شده، تعداد کمی از فیلمها هستند که بر زنان ورزشکار و حتی حضور آنان در میادین ورزش های مردانه تمرکز می نمایند. تماشای فیلم « مبارزه با خانواده ام » حس بامزه بودن و صمیمیت را در این داستان به مخاطب انتقال می دهد. داستانی که براساس سرگذشت ورزشی واقعی یکی از شرکت کنندگان در مسابقات کشتی کج به نام پیج ( با نام واقعی سارایا – جید بویس ) ساخته شده است.

داستان فیلم از جایی آغاز می شود که دو برادر و خواهر مشتاقانه در حال تماشای مسابقات کشتی کجِ راک در تلویزیون هستند. رایا ( فلورنس پیو – بازیگر « بانو مکبث » ) کانال را تغییر می دهد تا بتواند « Charmed » را ببیند که این اتفاق با واکنش برادرش زک ( جک لاودن – بازیگر فیلم « ماری پادشاه اسکاتلند ) مواجه می شود که یک حرکت کشتی کج را بر روی او پیاده می کند و سپس به او می گوید که به او آموزش خواهد داد تا بتواند تمام حرکاتی که اسطوره های کشتی کج اجرا می کنند را انجام دهد. حالا رایا و  زک در حالی که بزرگ شده اند و در نورویچ انگستان زندگی می کنند، آرزو دارند تا روزی بتوانند در فهرست نهایی کشتی کج کاران WWE قرار بگیرند.

https://moviemag.ir/https://moviemag.ir/wp-content/uploads/2019/03/phoca_thumb_l_5-677.jpg

سالها بعد این دو تماسی دریافت می کنند تا برای حضور در مسابقات WWE تست دهند اما در این تست تنها رایا پذیرفته می شود و از این پس نیز زیر نام مستعارش در مسابقات کشتی خواهد گرفت. موفقیت رایا باعث راندن و پیچیده شدن روابط او و برادرش شده و باعث تنهاتر شدن رایا می گردد. رایا حالا با این رنج دست و پنجه نرم می کند که او هزاران مایل دورتر از خانه اش قرار دارد.

نقطه قوت نویسنده و کارگردان استفن مرچنت ( یکی از خالقین سریال « اداره » ) این بوده که توانایی این را داشته تا آسیب پذیری شخصیت را نشان دهد بی آنکه او را ضعیف جلوه دهد، چیزی که باعث شده تا تماشای شخصیت اصلی داستان در فیلم سرگرم کننده باشد. مرچنت در فیلم « مبارزه با خانواده ام  » دو وجه از زندگی پیج را به تصویر کشیده، بخشی از آن تصویری بیرونی قدرتمند از او و دیگری ارتباط عمیق او با خاستگاه اش مخصوصاً هنگامی که توانایی های برادرش را می بیند. البته زمانی زیادی می گذرد که او این نکته را متوجه شود که باید قدردان خود و توانایی های خودش باشد.

https://moviemag.ir/https://moviemag.ir/wp-content/uploads/2019/03/phoca_thumb_l_6-20d.jpg

پیو  در نقش رایا یا پیج، نوجوانی طبیعی با توانایی بزرگ در اجرای شوخی هاست به مانند قابلیت به تصویر کشیدن توانایی های یک دختر جوان که از لحاظ فیزیکی قدرتمند اما به لحاظ احساسی محافظت شده است بطوریکه گاهی فراموش می کند چه چیزی او را منحصر به فرد کرده است. ” مبارزه ” نمی توانست بدون حضور پیو، مخصوصاً در کنار شیمی رابطه اش با بازیگر همکارش لاودن، لنا هدی و نیک فراست خالص و جذاب باشد.  این چهار بازیگر یک خانواده عالی و باورپذیر را به تصویر کشیده اند که کاملاً به یکدیگر می آیند. فیلم همچنین درباره رابطه میان پیج و تمرین دهنده اش هاچ مورگان ( ونس وان ) هوشمندانه عمل می کند. مربی سخت گیر می تواند به راحتی در اجرا به یک کلیشه تبدیل شود با این وجود می توان گفت نقش وان در این فیلم به مانند یک نسخه حرفه ای تر شده از حضورش در « Old School » است و جواب داده.

برای طرفداران کشتی کج، مجموعه ای از حضورهای افتخاری و تصاویر خاطره انگیز WWE از دواین جانسون یا همان « راک » کشتی کج ( که تهیه کننده اجرایی فیلم نیز هست و در نقش خودش بازی می کند ) گرفته تا افرادی نظیر ” Sheamus ” و افراد افسانه ای این مسابقات نظیر ” Divas  ” به چشم می خورد. من متخصص نیستم اما بازیگران کشتی کج کار واقعی به نظر می رسند که قرارداد بسته اند تا در فیلم حضور داشته باشند و صحنه های بدلکاری را انجام دهند!

https://moviemag.ir/https://moviemag.ir/wp-content/uploads/2019/03/phoca_thumb_l_4-5a1.jpg

بسیار نایاب هستند فیلمهایی که طی آن یک زن جوان در هنگام تلاش برای اینکه بداند که هست و چه انتظاری از خود دارد، وارد رابطه ای رمانتیکی نشود. ( باید صادق بود، این یک فیلم درباره کشتی کج حرفه ای است. پس کمی رمانتیک بودن کفایت می کند و مناسب قصه هست ). تمام این فیلم یک برداشت آزادانه از زندگی پیج بوده اما هرگز از مسیر اصلی اش خیلی دور نمی شود و چارچوب اصلی اش که تلاش یک زن جوان برای در آغوش گرفتن سرنوشتش است را حفظ می کند. بله، این یک فیلم درباره کشتی کج است اما « مبارزه با خانواده ام » همچنین یک اثر دلپذیر در ژانری است که معمولاً تعداد بسیار کمی از آثار الهام بخش در آن به زندگی یک دختر نوجوان پرداخته اند. این فیلم یک اثر گرم با رگه هایی از موضوعات فمنیستی است که حضور یک فرد در موقعیتی نامتجانس را جشن می گیرد.

 

7                                                         imdb logo22

 

منبع : thewrap

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می گردد.

به خانواده بزرگ جامعه مجازی مووی مگ بپیوندید  

 

 

مبارزه با خانواده ام  (Fighting with My Family) Fighting with My Family

کارگردان : Stephen Merchant

نویسنده Stephen Merchant        

بازیگران :                                                      

Dwayne Johnson…Dwayne ‘The Rock’ Johnson

Nick Frost…Ricky Knight

Lena Headey…Julia Knight

Florence Pugh…Saraya Knight

رده سنی : PG-13 (مناسب برای افراد بالای 13 سال)

ژانر : بیوگرافی

زمان : 108 دقیقه  

 

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها