صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : « کتاب سبز » در میان آثار برنده اسکار بهترین فیلم کوردشکنی کرد!

« کتاب سبز » در میان آثار برنده اسکار بهترین فیلم کوردشکنی کرد!

Brody Green Boo00

فیلم «کتاب سبز» با فروش ۴.۷ میلیون دلار در اولین آخر هفته اکران پس از کسب اسکار بهترین فیلم، موفق‌ترین فیلم اسکاری در ۸ سال اخیر لقب گرفت.

به گزارش مووی مگ به نقل از مهر، فیلم پیتر فارلی یعنی «کتاب سبز» به عنوان پرفروش‌ترین فیلم اسکاری باکس آفیس آمریکا در هشت سال اخیر شناخته شد.

این فیلم از نمایش در ۲۶۴۱ سالن سینما توانست فروشی معادل ۴.۷ میلیون دلار را در فاصله اول تا سوم مارس کسب کند. این در حالی است که این فیلم از ۱۶ هفته پیش اکران شده و با فروشی معمولی جلو رفته بود.

با این حال در اولین آخر هفته پس از موفقیت در اسکار و کسب جایزه بهترین فیلم از نود و یکمین دوره اهدای جوایز آکادمی، اقبال مردم از این فیلم بسیار زیاد بود.

در هشت سال اخیر هیچ فیلمی پس از کسب جایزه «اسکار بهترین فیلم» نتوانسته بود چنین جایگاهی را در گیشه به دست آورد و سال ۲۰۱۱ «سخنرانی پادشاه» توانسته بود با کسب ۶.۲ میلیون دلار جایگاهی متفاوت کسب کند.

سال پیش «شکل آب» فروش ۲.۳ میلیون دلاری را پس از کسب جایزه اسکار بهترین فیلم تجربه کرده بود که تقریباً برابر با فروش فیلم «مهتاب» پس از اسکار در سال پیش‌تر بود.

در سال‌های پیش از آن نیز «اسپاتلایت»، «مرد پرنده‌ای»، «۱۲ سال بردگی» و «آرگو» تقریباً حدود ۲ میلیون دلار در اولین آخر هفته‌های خود پس از کسب اسکار فروش داشتند.

برنده اسکار بهترین فیلم در سال ۲۰۱۲ یعنی «آرتیست» یا «هنرمند» هم فروشی ۳.۶ میلیون دلاری را ثبت کرد. هم این فیلم و هم «سخنرانی پادشاه» از محصولات کمپانی واینستین بودند که متخصص جلب توجه به فیلم پس از کسب جایزه اسکار هستند.

در هر حال «کتاب سبز» با فروش این آخر هفته در مجموع در بازار داخلی آمریکا فروشش را به ۷۵.۹ میلیون دلار رساند که برترین فروش داخلی برای یک فیلم برنده اسکار پس از «آرگو» است. «آرگو» هفت سال پیش در مجموع ۱۳۶ میلیون دلار در بازار داخلی آمریکا فروش کرد.

با استقبالی که از «کتاب سبز» به عمل آمده انتظار می‌رود این فیلم فروش داخلی خود در آمریکا را به ۹۰ میلیون دلار هم برساند.

این فیلم در عین حال در بازار بین‌المللی هم موفق ظاهر شده و در همین آخر هفته ۳۱.۹ میلیون دلار در خارج از آمریکا فروش کرده که ۱۷.۱ میلیون دلار آن در چین بوده است. این فیلم تاکنون در مجموع در خارج از بازار آمریکا ۱۱۲.۱ میلیون دلار فروخته و مجموع فروشش در سراسر جهان ۱۸۸ میلیون دلار بوده است.

«کتاب سبز» از زندگی واقعی بین یک پیانیست کلاسیک و جاز آمریکایی-جاماییکایی به نام دان شرلی که سیاه‌پوست است، با یک راننده و محافظ ایتالیایی-آمریکایی اقتباس شده و رابطه این دو را در حین توری در ایالت‌های جنوبی آمریکا در دهه ۱۹۶۰ تصویر می‌کند.

ویگو مورتنسن در نقش راننده و ماهرشالا علی در نقش پیانیست بازی کرده‌اند. این فیلم جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل را هم برای ماهرشالا علی به ارمغان آورد.

فیلم همچنین برنده جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم موزیکال یا کمدی شد و جایزه انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا برای بهترین فیلم را نیز برده است. انستیتو فیلم آمریکا نیز این فیلم را یکی از ۱۰ فیلم برتر سال خواند.

بودجه تولید این فیلم ۲۸.۹ میلیون دلار بوده است.

 

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها