صفحه اصلی > زوم سینمای ایران : نقد و بررسی فیلم ژن خوک

نقد و بررسی فیلم ژن خوک

https://moviemag.ir/images/phocagallery/9016/zhene_khook/thumbs/phoca_thumb_l_8.jpg

کسی در فیلم حضور دارد  که من بشناسم؟

سینا مهراد ( سهیلی ) که پسر کارگردان فیلم است، بازیگر نقش اصلی « ژن خوک » می باشد. هادی حجازی فر هم که اخیراً بازی او را در سریال « ممنوعه » و فیلم « لاتاری » شاهد بودیم، دیگر بازیگر فیلم به شمار می رود. جمشید هاشم پور هم حضور کوتاهی در فیلم دارد.

داستان فیلم درباره چیست ؟

دو زندانی از زندان فرار می کنند تا بتوانند به هدفی که از پیش تعیین شده برسند اما در این راه اتفاقات مختلفی برایشان رخ می دهد.

کارگردان کیست ؟

سعید سهیلی که اغلب به دلیل ساخت دو قسمت از فیلم « گشت ارشاد » شناخته می شود. آثار پرفروشی که نام سعید سهیلی را بر سر زبانها انداخت.

https://moviemag.ir/https://moviemag.ir/wp-content/uploads/2019/03/phoca_thumb_l_2-38c.jpg

نکات مثبت فیلم ؟

شوخی می کنید؟

نکات منفی فیلم ؟

« ژن خوک » مشکلات فراوانی دارد که در مرحله نخست، فیلمنامه بی سر و ته و سرشار از اشتباه اثر می باشد که در حد و اندازه یک اثر کارگاهی نوشته شده است! شخصیت های پا در هوا و دیالوگ های عجیب و غریب و فاجعه بار ، تنها گوشه ای از مشکلات فیلمنامه اثر به شمار می رود.

« ژن خوک » در بخش هایی از داستان به جای آنکه شخصیت خلق نماید و تحلیل رفتار آدمهای داستانش را در چارچوب شخصیت پردازی سینمایی سر و سامان دهد، به راحتی گوشه ای ایستاده و تمام دلایل و انگیزها و هر آنچه که مخاطب باید بداند را بصورت دیالوگ به او اطلاع می دهد!

سوژه داستان مربوط به آقازاده هاست و مشخصاً قرار است نگاهی انتقاد به این افراد داشته باشد، اما اثر چنان الکن و بی خاصیت و هراسان است که حتی نمی تواند حرف خود را به درستی بیان نماید. فیلم علی رغم ژستی که گرفته، ابداً جسارت لازم را برای نافذ بودن در سوژه اش ندارد و بطور خلاصه آقازاده بهانه ای است برای دور هم چرخیدن چندین شخصیت تک بُعدی!

بازیهای فیلم نیز هم راستا با فیلمنامه و کارگردانی اثر، سقوط آزادیست برای تک تک بازیگران فیلم.

https://moviemag.ir/https://moviemag.ir/wp-content/uploads/2019/03/phoca_thumb_l_1-7f6.jpg

عامل تاثیرگذار برای تماشای فیلم؟

داشتن پول اضافه در جیب

حرف آخر ؟

ایام عید روزهایی است که می بایست به دیدن اقوام و دوستان رفت. به آنهایی که سر نزده اید تلفن بزنید و به دیدارشان بروید و دورهم بازیهای گروهی انجام دهید یا به همراه آنها از منزل خارج شده و مسیری را قدم بزنید. اما اگر در مسیر چشمتان به پوستر این فیلم افتاد، بلافاصله به سمت دیگر خیابان رفته و زندگی تان را نجات دهید و بابت این اتفاق پروردگار را هم شاکر باشید!

 

منتقد: میثم کریمی

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می گردد.

به خانواده بزرگ جامعه مجازی مووی مگ بپیوندید

 

نام فیلم : ژن خوکژن خوک

کارگردان : سعید سهیلی

نویسنده : سعید سهیلی

تهیه کننده : سعید سهیلی

بازیگران :

سینا مهراد

هادی حجازی فر

نازنین بیاتی

جمشید هاشم پور

 و…

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها