صفحه اصلی > زوم سینمای جهان : نقد و بررسی فیلم بدل ها ( Replicas )

نقد و بررسی فیلم بدل ها ( Replicas )

https://moviemag.ir/images/phocagallery/9018/Replicas/thumbs/phoca_thumb_l_1.jpg

کسی در فیلم حضور دارد  که من بشناسم؟

کیانو ریوز، ستاره سری فیلمهای « ماتریکس » و  « جان ویک » بازیگر نقش اصلی فیلم است. آلیس ایو هم که احتمالاً او را با فیلم « پیشتازان فضا » به یاد خواهید آورد، دیگر بازیگر فیلم به شمار می رود.

داستان فیلم درباره چیست ؟

ویل ( کیانو ریوز ) دانشمندی است که قرار است کار شبیه سازی ذهن و انتقال آن به جسم دیگر را انجام دهد اما هربار در این راه شکست می خورد تا اینکه اتفاقی دردناک باعث می شود که او شبیه سازی را بر روی خانواده خودش انجام دهد و…

کارگردان کیست؟         

جفری ناکمانوف که به عنوان کارگردان تنها فیلم « خیانتکار » از او در سال 2008 در یادها مانده است. او پس از 11 سال با « بدل ها » به سینما بازگشته است.

https://moviemag.ir/https://moviemag.ir/wp-content/uploads/2019/04/phoca_thumb_l_7-ca1.jpg

خانواده ها در هنگام تماشای فیلم باید به چه نکاتی توجه نمایند؟

فیلم صحنه های جنسی ندارد و محتوای تکنولوژی وار فیلم احتمالاً بتواند برای افراد نوجوان جالب باشد. با اینحال فیلم برای کودکان نامناسب است.

نکات مثبت فیلم ؟

شبیه سازی انسان بهرحال مبحث جالبی هست و باعث جذابیت ابتدایی قصه است.

نکات منفی فیلم ؟

فیلمنامه اثر ویرانه محسوب می شود! در بخش نخست داستان، ما شاهد مرگ دردناک همسر و فرزندان ویل هستیم. در این شرایط ویل برای چند ثانیه به عزا می نشیند اما چند دقیقه بعد به حالت عادی بازگشته و این اتفاق کوچکترین تاثیر روانی بر روی او نمی گذارد!

« بدل ها » در بخش شخصیت پردازی نیز دچار ضعف فراوان است. جایی که رفتار آدمهای داستان عجیب و غریب است. آنها ناگهان متحول می شوند و یا مانند همسر ویل همه چیز را به سادگی می پذیرند! اینکه شما متوجه شوید مرده اید و حالا به زندگی بازگشته اید اتفاقی نیست که در چند ثانیه قابل هضم باشد!

در داستان افراد مرده و به زندگی باز می گردند و یکی از آنها هم باز نمی گردد اما در کمال تعجب هیچکس متوجه این موضوع نمی شود!

Replicas

فیلم با اینکه درباره تکنولوژی است اما پایه ای ترین موارد این مبحث را نادیده می گیرد. مشخص نیست که چطور افراد پس از چند هفته بیهوشی و سپس بازگشت به زندگی، فوراً تمام غذاهای دلخواه را مصرف می کنند و یکی از آنها هم به ورزش می پردازد! شاید برای درک این موضوع حتی نیاز به تکنولوژی هم نبود و با رویت بیمارانی که دچار بیهوشی مقطعی هستند می شد این موضوع را درک کرد که زمان و آزمایش های فراوانی برای بکارگیری مجدد بدن پس از مدتها بیهوش بودن نیاز است!

فیلم همچنین پیرو ساز و کار استیو جابز و دوستانش است که همه چیز را از گاراژ منزل شان آغاز کردند. شبیه سازی انسان در فیلم را می توان در زیرزمین خانه هم انجام داد!

چیزی به نام نگهبان، نیروهای امنیتی و در مجموع دوربین مدار بسته در حساس ترین مراکز امنیتی جهان در فیلم وجود ندارد! به همین جهت انها دستگاه ها را شبانه جابجا می کنند و دوباره باز می گردانند و هیچکس هم متوجه آن نمی شود!

جلوه های ویزه فیلم نیز فاجعه به شمار می روند. کیفیت ساخت ربات فیلم حتی از نسخه اول فیلم « ترمیناتور » نیز ضعیف تر است!

پایان بندی فیلم فاجعه بار است!

عامل تاثیرگذار برای تماشای فیلم:

احتمالاً کیانو ریوز بتواند بسیاری را پای فیلم بنشاند. هرچند که او ستاره تلف شده فیلم به شمار می رود.

DsZxzlJVsAAgM630981

حرف آخر :        

« بدل ها » یکی از ضعیف ترین و عجیب و غریب ترین فیلمهایی است که با موضوع شبیه سازی انسان ساخته شده است. از فیلمنامه پر حفره گرفته تا کارگردانی و حتی بازیگران، از « بدل ها » فیلمی ساخته که بیشتر به جهت ضعف های آشکارش به یاد سپرده خواهد شد تا نقاط قوتش. قربانی تمام عیار فیلم را هم باید کیانو ریوز بنامیم.

 

منتقد: میثم کریمی

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می گردد.

به خانواده بزرگ جامعه مجازی مووی مگ بپیوندید

 

بدل ها  (Replicas)repclidhww

کارگردان : Jeffrey Nachmanoff

فیلمنامه : Chad St. John

بازیگران :

Keanu Reeves…Will Foster

Alice Eve…Mona Foster

Thomas Middleditch …Ed Whittle

John Ortiz…Jones

ژانر : درام

رده سنی :  PG-13 ( مناسب برای افراد بالای 13 سال)

زمان : 107 دقیقه

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها