صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : 10 فیلم برتر عاشقانه تاریخ سینما را بشناسید + تصاویر

10 فیلم برتر عاشقانه تاریخ سینما را بشناسید + تصاویر

کازابلانکا (۱۹۴۲)
از «کازابلانکا» تا «دفترچه خاطرات» در ادامه این مطلب می‌خواهیم شما را با ۱۰ فیلم عاشقانه برتر تاریخ سینما آشنا کنیم که حتی کسانی که به این فیلم‌ها علاقه ندارند نیز از تماشای آن‌ها لذت برده یا به عبارت بهتر تحت تاثیر قرار خواهند گرفت.

به گزارش مووی مگ به نقل از برترین ها، فیلم عاشقانه یکی از پرطرفدارترین ژانر‌های سینمایی است که همواره مورد استقبال سینمارو‌ها قرار گرفته و برخلاف دیگر ژانر‌ها دچار فراز و فرود آنچنانی در محبوبیت نشده است. از «کازابلانکا» تا «دفترچه خاطرات» در ادامه این مطلب می‌خواهیم شما را با ۱۰ فیلم عاشقانه برتر تاریخ سینما آشنا کنیم که حتی کسانی که به این فیلم‌ها علاقه ندارند نیز از تماشای آن‌ها لذت برده یا به عبارت بهتر تحت تاثیر قرار خواهند گرفت.

۱-کازابلانکا (۱۹۴۲)

ریک و ایزلا همیشه پاریس را برای خود نگه خواهند داشت و ما نیز همیشه این فیلم بزرگ را داشته و تماشا خواهیم کرد. در میان صد‌ها کافه، از میان صد‌ها شهر و کشور، اینگرید برگمن به کافه بوگی (همفری بوگارت) وارد می‌شود، عشق قدیمی اش. عاشقان گذشته بار دیگر با یکدیگر روبرو می‌شوند و احساساتشان از نو تحریک می‌شود. اما درگیری کوچکی در جهان به نام جنگ جهانی دوم رخ داده که روزگاری باعث جدا شدن این دو از یکدیگر شده و هنوز هم کابوس آن دست از نابود کردن احساسات و خواسته‌های این دو بر نمی‌دارد. در پایان برگمن با شوهر قهرمان جنگش به آلمان فرار می‌کند و بوگی نیز با پلیس که اکنون دوست اوست در شهر باقی می‌ماند. دیالوگ به یاد ماندنی فیلم «کازابلانکا» (Casablanca) با عنوان «پاریس همیشه برای ما خواهد بود» یکی از بهترین و به یادماندنی‌ترین و پرکاربردترین دیالوگ‌های تاریخ سینما به شمار می‌آید.


۲- شکسپیر عاشق (۱۹۹۸)

شکسپیر عاشق (۱۹۹۸)

«رومئو، رومئو، کجایی رومئو؟». اینجا هستم، می‌خواهم سخت‌ترین مانعی که بر سر راه یک نویسنده قرار می‌گیرد را از سر راه بردارم! فیلم «شکسپیر عاشق» (shakespeare in love) یکی از سرگرم کننده‌ترین و هوشمندانه‌ترین فیلم‌های عاشقانه تاریخ سینماست که شکسپیر در آن وقت زیادی برای تمام کردن نمایشنامه جدیدش دارد، داستان خام «رومئو و ژولیت». سپس با یک زن زیبا و افسونگر آشنا می‌شود که تمام الهام بخشی که او برای پایان دادن به نمایشنامه اش می‌خواهد را به او می‌دهد.


۳- بر باد رفته (۱۹۳۹)

بر باد رفته (۱۹۳۹)

از هر کسی که در مورد فیلم‌های عاشقانه بپرسید به شما خواهد گفت که داستان «بر باد رفته» (Gone With The Wind) زیباترین عشق ظاهراً یک طرفه بین یک دختر جنوبی به نام بل و یک مرد شیک پوش جنوبی با خلق و خوی تند و جدی با بازی کلارک گیبل است. عشق اصلی بین اسکارلت و خانه اش رخ داده که حاضر است برای نگه داشتن آن دست به هر کاری بزند. این فیلم زیبا، طولانی و تاثیرگذار یکی از بهترین فیلم‌های تاریخ سینما است که بسیاری از دیالوگ‌های آن همچنان ماندگار باقی مانده اند.

در همین ارتباط بخوانید : تماشای فیلمهای رمانتیک شما را چاق تر می کند!


۴- ملکه آفریقایی (۱۹۵۱)

ملکه آفریقایی (۱۹۵۱)

بله باز هم بوگی! این بار او با کاترین هپبورن در دوران جنگ جهانی دوم و باز هم در آفریقا یک تیم مسحور کننده را تشکیل می‌دهند. فیلم «ملکه آفریقایی» (The African Queen) به کارگردانی جان هیوستون بزرگ سرشار از لحظات مفرح، اکشن و دو مورد از بهترین شخصیت‌های تاریخ سینمای هالیوود است. بوگی و هپی در نهایت تضاد شخصیتی قرار دارند. هپبورن نقش یک مبلغ مذهبی میانسال را بازی می‌کند که از دست آلمانی‌ها فرار کرده و بوگی نیز یک ملوان الکلی با مو‌های خاکستری را بازی می‌کند که سوار یک قایق قدیمی شده تا هپبورن بتواند خود را از دست آلمانی‌ها برهاند. این دو با هم از خطرات بسیاری عبور می‌کنند و در نهایت به این نتیجه می‌رسند که تفاوت‌های مطلق شخصیتی و مشکلات بهداشتی نمی‌تواند مانع عشق شود.

در همین ارتباط بخوانید : معرفی عاشقانه ترین فیلمهای تاریخ سینما با پایان دردناک! + تصاویر ( بخش اول )


۵- روح (۱۹۹۰)

روح (۱۹۹۰)

فیلم «روح» (Ghost) از آن دسته فیلم‌های عاشقانه است که باعث دو دستگی در میان سینمارو‌ها شد، اما افراد رمانتیک بیشتر از آن استقبال کردند. علاوه بر پاتریک سویزی و دمی مورد که زوج عاشق داستان را به تصویر می‌کشند، ووپی گلدبرگ نیز در فیلم حضور دارد که با این فیلم به شهرتی مافوق تصور رسید. اگر به دنبال تماشای فیلمی رمانتیک با لحظات مفرح هستید این فیلم را از دست ندهید.

در همین ارتباط بخوانید : معرفی عاشقانه ترین فیلمهای تاریخ سینما با پایان دردناک! + تصاویر ( بخش دوم )


۶- سرگذشت بریجت جونز (۲۰۰۱)

سرگذشت بریجت جونز (۲۰۰۱)

در فیلم «خاطرات بریجت جونز» (Bridget Jones’s Diary)، یک زن شلخته و مصیبت زده تصمیم می‌گیرد در آستانه ۳۲ سالگی کنترل زندگی اش را در دست بگیرد و اولین کاری که می‌خواهد بکند نوشتن خاطراتش است. در این مسیر با دو مرد روبرو شده و عاشق هر دو می‌شود که برای یک زن شلخته و بد شانس اتفاق بدی نیست. از شانس بد او این دو مرد به شدت از یکدیگر متنفر هستند و در نهایت به درگیری فیزیکی برای شکست دادن دیگری متوسل می‌شوند. اما بریجت نمی‌تواند از بین آن‌ها انتخاب کند. در میان تمامی فیلم‌های عاشقانه این لیست، این یکی بدون شک دوست داشتنی‌ترین و سرگرم کننده‌ترین آن هاست.

در همین ارتباط بخوانید : 10 فیلم عاشقانه تلخی که قلب شما را نابود می کند! + تصاویر ( قسمت اول )


۷- بانی و کلاید (۱۹۶۷)

بانی و کلاید (۱۹۶۷)

اگر بخواهید از بانک سرقت کنید و با نیرو‌های پلیس درگیر شوید بدون شک به یک کمک نیاز خواهید داشت. در فیلم «بانی و کلاید» (Bonnie and Clyde) با هر بانکی که مورد دستبرد قرار می‌گیرد و هر پلیسی که کشته می‌شود عشق بین بانی و کلاید نیز شدت می‌گیرد. البته وقتی که طرف مقابل شما وارن بیتی یا فی داناوی باشد خیلی راحت‌تر عاشق او خواهید شد، بازیگرانی که نقش این دو گانگستر را در دوران رکود اقتصادی دهه ۳۰ در ایالات متحده بازی می‌کنند. اگر چه آرتور پن، کارگردان فیلم دست به خلق سکانس‌های اکشن و خونین بی سابقه‌ای می‌زند، اما در متن داستان و بین دو سایکوپات دوست داشتنی ماجرا یک داستان عاشقانه زیبا شکل گرفته که آن را به یکی از فیلم‌های برتر ژانر عاشقانه تبدیل می‌سازد.

در همین ارتباط بخوانید : 10  فیلم عاشقانه تلخی که قلب شما را نابود می کند! + تصاویر ( قسمت دوم )


۸- دفترچه خاطرات (۲۰۰۴)

دفترچه خاطرات (۲۰۰۴)

فیلم عاشقانه «دفترچه خاطرات» (The Notebook) نیز یکی از بهترین و تاثیرگذارترین فیلم‌های عاشقانه تاریخ سینماست که بسیاری با تماشای آن ناخودآگاه اشک ریخته اند. این فیلم بر اساس رمانی نوشته نیکلاس اسپارکس ساخته شده و داستان یک پیرمرد را روایت می‌کند که همسرش از آلزایمر رنج می‌برد. این پیرمرد با نام گارنر هر روز در خانه سالمندان حاضر می‌شود تا بخشی از دفتر خاطرات خود را برای این پیرزن که چیزی از گذشته را به خاطر ندارد بازخوانی کند. عشقی که او از آن سخن می‌گوید بین دو جوان در دهه ۴۰ میلادی است، اما والدین ثروتمند دختر موافق ازدواج او با یک پسرک آس و پاس نیستند. البته از همان ابتدا می‌توان حدس زد که پایان این ماجرای عاشقانه به کجا ختم می‌شود، اما چه کسی اهمیت می‌دهد، زیرا فیلم بسیار سرگرم کننده و بازیگران نیز بهترین بازی‌های خود را ارائه داده اند. «دفترچه خاطرات» یکی از بهترین فیلم‌های عاشقانه برای تمامی اعضای خانواده است.

در همین ارتباط بخوانید : 10 فیلم عاشقانه تاثیرگذاری که تماشای آنها در زمان عاشقی توصیه می شود! + تصاویر


۹- آپارتمان (۱۹۶۰)

آپارتمان (۱۹۶۰)

باور کنید این فیلم چیز‌های زیادی در خود دارد که آن را در مقابل ژانر عاشقانه قرار می‌دهد. داستان فیلم «آپارتمان» (The Apartment) از این قرار است که جک لمون به خاطر حفظ شغل و ترفیع گرفتن مجبور می‌شود آپارتمانش را در اختیار رییسش قرار دهد، مردی که یک رابطه عاشقانه خارج از ازدواج با دختر زیبای داستان دارد. البته در نهایت لمون و دختر زیبای ماجرا شیفته یکدیگر می‌شوند. اما چطور چنین داستانی توانسته به جای یک فیلم آبکی به یک فیلم عاشقانه بامزه، مسحور کننده و کاملاً عاشقانه تبدیل شود؟ بدون شک هر چه هست به سبک نویسندگی و کارگردانی بیلی وایلدر مربوط می‌شود که یکی از استادان کارگردانی تاریخ سینمای هالیوود است.

در همین ارتباط بخوانید : معرفی 10 فیلم عاشقانه ای که براساس واقعیت ساخته شده اند + تصاویر     


۱۰- چهار عروسی و یک تشییع جنازه (۱۹۹۴)

چهار عروسی و یک تشییع جنازه (۱۹۹۴)

در فیلم «چهار عروسی و یک تشییع جنازه» (Four Weddings and a Funeral) چارلز در عاشق شدن بدشانس است تا این که در یک عروسی با یک دختر زیبایی آمریکایی به نام کری آشنا می‌شود. در حالی که مسیر زندگی چارلز و کری بار‌ها و در طی ۴ عروسی و یک مراسم تدفین به یک مسیر ختم می‌شود، چارلز به این نتیجه می‌رود که انگار در نهایت عاشق شده است. داستان فیلم بسیار جذاب و هیو گرانت نیز در نقش چارلز می‌درخشد.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها