صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : آیا فیلم های اکشن جایگاه خود را به فیلم های ابرقهرمانی داده اند؟

آیا فیلم های اکشن جایگاه خود را به فیلم های ابرقهرمانی داده اند؟

9 5cdb31f4021b4c56de36a2b9 9000

بر اساس گزارش های باکس آفیس و همچنین سایت Statista، ژانرهای اکشن-ماجراجویی محبوب ترین ژانرهای سینمایی هستند. با این حال، محبوبیت بسیار بالای فیلم های ابرقهرمانی در چند سال اخیر باعث شده که مجددا از خودمان سوال کنیم که آیا هنوز هم فیلم های اکشن-ماجراجویی محبوب ترین فیلم ها هستند یا خیر؟ اگر این موضوع را بومی کنیم، باز هم نتیجه همان خواهد بود. همانطور که میدانید، ما برای تماشای فیلم های سینمایی باید آن ها را دانلود کنیم. برای این کار از سایت های دانلود فیلم استفاده می کنیم و امروزه سایت های زیادی در این حوزه در حال فعالیت هستند. با توجه به میزان بازدید سایت های دانلود فیلم، به راحتی می توان متوجه شد که فیلم های ابرقهرمانی بیشتر از سایر فیلم ها دانلود می شوند و مخاطبان به مراتب بیشتری دارند.

این موضوع حتی در سایت های دانلود زیرنویس فارسی هم صادق است و صفحاتی که مربوط به فیلم های ابرقهرمانی است، بازدیدهای به مراتب بیشتری دارند. اگر بخواهیم به ژانرهای ادبی نگاهی بیندازیم، ژانر ابرقهرمانی یک سبک جداگانه و مستقل محسوب نمی شود اما به لطف فیلم هایی ابرقهرمانی زیادی که ساخته شده است، ژانر ابرقهرمانی در سینما یک ژانر کاملا مستقل محسوب می شود. اینگونه فیلم ها معمولا به همراه ژانرهای اکشن، ماجراجویی، کمدی، ترسناک، فانتزی، کمدی و غیره منتشر شوند. فیلم های ابرقهرمانی که معمولا از کتاب های کمیک الهام می گیرند، بر روی یک ابرقهرمان و اعمال او تمرکز دارد. ابرقهرمان ها دارای توانایی های خارق العاده ای هستند و در بیشتر اوقات به مبارزه با افراد شرور می پردازند.

از طرف دیگر، فیلم های اکشن که همواره مورد توجه بوده اند، دارای صحنه های هیجان انگیز و مبارزات سرگرم کننده هستند. برای مثال فیلم جان ویک سه که بر اساس صفحه دانلود زیرنویس John Wick 3 در تاریخ 17 می 2019 اکران شده است، یکی از مورد انتظارترین فیلم های اکشن در سال 2019 است. این فیلم اکشن که در ادامه به معرفی کامل آن خواهیم پرداخت، از برترین فیلم های اکشن هالیوود محسوب می شود اما با وجود تمام سر و صدایی که به پا کرده است، افتتاحیه 55 میلیون دلاری را تجربه کرده است. با اینکه این فیلم توانست به سلطنت انتقام جویان: آخر بازی در گیشه پایان دهد اما اگر بخواهیم محبوبیت آن را با فیلم های ابرقهرمانی مقایسه کنیم، شانس چندان برای برای برد نخواهد داشت.

حتی در میان کاربران ایرانی هم تعداد افرادی که از طریق دانلود فیلم و دانلود زیرنویس فارسی به تماشای فیلم ابرقهرمانی می پردازند، بسیار بیشتر از تعداد افرادی است که به تماشای فیلم های اکشن می پردازند. برای مثال فیلم کاپیتان مارول که سایت ایران زیرنویس برای اولین بار زیرنویس فارسی آن را منتشر کرد، از محبوب ترین فیلم های ابرقهرمانی اخیر است که تعداد بسیار زیادی از طرفداران آن را دیده اند. آیا این موضوع زنگ هشداری برای از بین رفتن سایر ژانرهای سینمایی است؟ به نظر نمی رسد که این موضوع منجر به از بین رفتن سایر ژانرها شود. همانطور که قبلا اشاره شد این فیلم ها معمولا همراه با ژانر های اکشن، ماجراجویی، کمدی، ترسناک، فانتزی و غیره منتشر می شوند. فقط باید به این موضوع توجه کرد که سلیقه اکثریت مردم تغییر کرده و مردم تمایل بیشتری به تماشای آثار فانتزی دارند. در ادامه علاوه بر معرفی جان ویک 3، به معرفی دو فیلم ابرقهرمانی پیش رو می پردازیم. با ما همراه باشید.  

فیلم جان ویک 3 (John Wick 3 2019)

مجموعه فیلم های جان ویک از آن دست فیلم هایی هستند که سبک اکشن را از نو تعریف کرده اند و استاندارد این سبک را جابجا کرده است. فیلم های جان ویک کار خود را در زمانی شروع کردند که سبک اکشن در دوران افول خود به سر می برد. تا به حال سه فیلم از مجموعه جان ویک ساخته شده و با اینکه تنها چند روز از اکران سومین فیلم جان ویک گذشته است، خبر ساخت قسمت چهارم هم رسمی شده و قرار است که در سال 2021 اکران شود. جان ویک در قسمت قبلی با قتل سانتینو د آنتونیو در هتل کنتیننتال دچار خطای بزرگی شد و قوانین هتل را نقض کرد. به همین خاطر عضویت او از این هتل لغو شد و یک قرارداد 14 میلیون دلاری برای کشتن او صادر شد. اکنون جان ویک باید برای نجات جان خودش با قاتلان بی رحمی از سراسر دنیا روبرو شود.

فیلم ققنوس سیاه (Dark Phoenix 2019)

ظاهر این آخرین فیلمی از سری فیلم های مردان ایکس خواهد بود که توسط فاکس قرن بیستم ساخته و منتشر می شود. بعد از اینکه والت دیزنی کمپانی فاکس قرن بیستم را خرید، قرار بر این شد که شخصیت های مردان ایکس هم وارد دنیای سینمایی مارول شوند. به این ترتیب، ما شاهد حضور شخصیت های این مجموعه در کنار انتقام جویان، نگهبانان کهکشان و دیگر اعضای دنیای سینمایی مارول خواهیم بود. البته این گفته شاید چندان هم درست نباشد چون دنیای سینمایی مارول بعد از فیلم های انتقام جویان: آخر بازی و مرد عنکبوتی: دور از خانه وارد مرحله جدیدی می شوند. مجموعه مردان ایکس طرفداران زیادی دارد که می خواهند هر چه سریعتر فیلم را ببیند اما با توجه به دیر منتشر شدن نسخه های با کیفیت فیلم، طرفداران باید زمان نسبتا زیادی را برای دانلود فیلم و دانلود زیرنویس فیلم Dark Phoenix 2019 صبر کنند.

مردان ایکس در این قسمت باید با جین گری روبرو شوند که یکی از قدرتمندترین جهش یافته هاست. هنگامی یک نیروی کیهانی مرموز در حین ماموریت با جین برخورد می کند، تقریبا او را می کشد اما بزودی مشخص می شود که جین اکنون بی نهایت قدرتمند تر شده است و می خواهد که از این قدرت برای غلبه بر سایر مردان ایکس و همچنین دنیا استفاده کند.

فیلم کاپیتان مارول (Captain Marvel 2019)

بنا به گفته رئیس فعلی مارول استودیوز یعنی کوین فایگی، کاپیتان مارول قدرتمندترین شخصیت دنیای سینمایی مارول است. به علاوه این اولین فیلم اختصاصی مارول با محوریت یک ابرقهرمان زن است. این فیلم برای اولین بار در 8 مارس 2019 اکران شد و اکنون با فروش بیش از 1.1 میلیارد دلار آماده پایان دادن به کار خود است. در طول چند روز آینده نسخه با کیفیت این فیلم منتشر می شود و اگر قصد دانلود فیلم را دارید، پیشنهاد می کنیم که فیلم را با استفاده از زیرنویس فارسی ببینید. برای دانلود زیرنویس Captain Marvel 2019 از سایت های مرجع زیرنویس فارسی مانند ایران زیرنویس استفاده کنید.

کاپیتان مارول داستان خلبانی به نام کارول دنورز را روایت می کند که قرار است به عنوان اولین خلبان زن با یک هواپیمای آزمایشی پرواز کند. کارول در حین پرواز دچار سانحه می شود و بدن او بعد از یک انفجار بزرگ دچار تغییر دی ان ای می شود. بعد از این انفجار، افرادی از نژاد کری کارول را پیدا می کنند و او را به سیاره خودشان یعنی هالا می برند. دنورز در سیاره هالا، یاد می گیرد که مبارزه کند و قدرت های جدیدش را کنترل کند. از طرف دیگر زمین در میان نبرد دو نژاد بیگانه گرفتار شده و اکنون دنورز باید در مورد این جنگ تصمیم بگیرد.{jcomments off}

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها