صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : واکنش تند کمال تبریزی به سخنان مسعود فراستی / او ام الفساد منتقدان است!

واکنش تند کمال تبریزی به سخنان مسعود فراستی / او ام الفساد منتقدان است!

139503121034155047814134

کمال تبریزی که پیش از این هنگام نمایش فیلم «دونده زمین» با مسعود فراستی وارد جدال لفظی شده بود بعد از پخش آخرین برنامه «هفت» که در آن فیلم «ما همه با هم هستیم» نقد شد، بار دیگر از فراستی انتقاد کرده و این بار با تعبیر «ام الفساد منتقدان» را درباره این منتقد سینما به کار برده است.

گزیده‌ای از حرف‌های کمال تبریزی در گفت‌وگو با خبرآنلاین را بخوانید:

برنامه «هفت» را پس از پخش دیدم. وقتی نگاه کردم خیلی تعجب کردم، چون سرمایه‌گذار قبل از فیلم ما خیلی فعالیت‌های دیگری را انجام داد و با تلویزیون هم همکاری‌های زیادی داشته است. آن وقت تلویزیون در یکی از برنامه‌های خود این آدم را به چالش می‌کشد و این سوال را مطرح می‌کند که سرمایه‌اش را از کجا آورده است.

این مسئله تعجب‌آور است، حس آدم این است که واقعاً تلویزیون ما می‌خواهد به هر قیمتی هم که شده سینما را لگدمال کند و بگوید بد است.

من نمی‌گویم چالش نباشد اما از بین بردن و نابود کردن نباید باشد.

دست‌هایی در کار است که جلوی رشد سینما را بگیرند. در مورد تلویزیون مطمئن هستم که همین‌طور است. تلویزیون تقریباً تا به الان هیچ برنامه‌ای تولید نکرده است که بخواهد سر به تن سینما باشد. من خیلی از منتقدانی که سرشناس هستند و با حضور در برنامه‌های تلویزیونی از آن تریبون برای بیان نظراتشان استفاده می‌کنند، گلایه‌مند هستم. همه می‌دانند که وقتی وارد تلویزیون می‌شوید به هر حال کنترل می‌شوید و آن چه نباید را حذف می‌کنند و شما هم به عنوان کسی که آنجا هستید با محدودیت‌هایی همراه می‌شوید.

به نظرم تلویزیون جایی برای فراستی است، او می‌آید و این طور که می‌بینیم صحبت می‌کند، از نظرم ام‌الفساد حوزه منتقدان است و مشکلاتی از این دست دارد. اصلاً نباید از دستش ناراحت شوید… نباید به او کاری داشت. اما من برای سایر منتقدان احترام زیادی قائل هستم چه از فیلم من تعریف کنند و چه علیه فیلم من تعریف کنند.

اگر یک روز آقای فراستی از فیلمی تعریف کرد باید کارگردان ببیند مشکل فیلمش چیست که آقای فراستی از آن تعریف کرده است و بالعکس.

البته به نظرم الان به آقای فراستی تذکرات لازم را دادند و با ملاحظه بیشتری نسبت به گذشته صحبت می‌کند اما الان هم که صحبت می‌کند به یک نقد نخ‌نما، کهنه و تکراری تبدیل شده است و دیگر چیزی به عنوان نقد فیلم از او نمی‌بینیم و تمام آن چه برای فیلم‌هایی که دوست ندارد تکرار می‌کند و تنها هم ۱۰ دقیقه نخست فیلم‌ها را تماشا می‌کند و سپس درباره کلیت فیلم هم صحبت می‌کند. این آزاردهنده است و باعث می‌شود که خیلی‌ها روی گردان شوند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها