صفحه اصلی > پنج برتر : 5 چهره مشهور و موفق سینمای ایران که مدرک دانشگاهی ندارند!

5 چهره مشهور و موفق سینمای ایران که مدرک دانشگاهی ندارند!

گلشیفته فراهانی

 اخذ مدارک دانشگاهی هرگز ارتباط مستقیمی با پیشرفت افراد نداشته و تلاش و کوشش بوده که باعث تضمین موفقیت گردیده است.

اینبار در بخش پنج برتر سینمایی سایت مووی مگ تصمیم گرفته ایم تا به « 5 چهره مشهور و موفق سینمای ایران که مدرک دانشگاهی ندارند » بپردازیم تا با ذکر مثال این نکته را بیان کنیم که عدم دریافت مدرک دانشگاهی نمی تواند مانعی برای موفقیت در عرصه هنر باشد.

5 – گلشیفته فراهانی : بازیگر مشهور سالهای گذشته سینمای ایران که به واسطه خوش درخشیدن در آثاری نظیر « میم مثل مادر » توانست تبدیل به ستاره سینمای ایران شود، دارای مدرک تحصیلی دیپلم است و هرگز مدرک دانشگاهی کسب نکرد. گلشیفته فراهانی در سالهای اخیر از ایران مهاجرت کرده و فعالیت های خود به عنوان بازیگر را در سینمای غرب پیگیری کرده و توانسته در آثار شاخصی همچون « دزدان دریایی کارائیب » و « مجموعه دروغ ها » در کنار بازیگرانی نظیر جانی دپ، لئوناردو دی کاپریو و راسل کرو حضور داشته باشد.

شهاب حسینی

4- شهاب حسینی : بازیگر مشهور ایرانی و یکی از محبوب ترین و موفق ترین چهره های سینمایی سالهای اخیر، تحصیلات خود را در رشته روانشناسی در دانشگاه نیمه کاره رها کرد و به مدرک دیپلم بسنده کرد. عدم دریافت مدرک دانشگاهی هرگز تاثیری در روند موفقیت شهاب حسینی در سینما نداشت و او پس از پشت سر گذاشتن چالش های مختلف، به یکی از بهترین بازیگرانی ایرانی تبدیل شد و امروز برای کسب تجربه های جدید نیز به آمریکا رفته تا بتواند خود را در سینمای بین المللی محک بزند.

لیلا حاتمی

3 – لیلا حاتمی : ستاره زن سالهای اخیر سینمای ایران نیز از جمله چهره های مشهور سینمایی است که دارای مدرک تحصیلی دیپلم می باشد. البته موردِ لیلا حاتمی کمی متفاوت است چراکه او ابتدا در دانشگاه پلی تکنیک در رشته مهندسی برق به تحصیل پرداخت اما آن را نیمه کاره رها کرد تا به لوزانِ سوئیس برود و در آنجا ادبیات فرانسه بخواند. با اینحال شانس با او یار نبود چراکه به علت حالِ بد پدرش مجبور شد تحصیلات را در آنجا هم نیمه کاره رها کند و به ایران بازگردد. لیلا حاتمی در سالهای اخیر یکی از گران ترین بازیگران زن سینمای ایران بوده است.

مهران مدیری

2 –  مهران مدیری : مهران مدیری مخصوصاً در سالهای اخیر، محبوب ترین و تاثیرگذارترین چهره هنری در ایران بوده است. ساخت سریالهای طنز و اجرای برنامه محبوب « دورهمی » باعث شد تا مهران مدیری بار دیگر تبدیل به یکی از جنجالی ترین چهره های هنری ایران شود. جالب است که بدانید مهران مدیری هیچکدام از موفقیت های خودش را مدیون مدرک تحصیلی اش نیست چراکه او نیز دانشگاه را نیمه کاره رها کرده و از بدو نوجوانی به سمت رادیو و تئاتر رفته است.

بهرام بیضایی

1- بهرام بیضایی : شاید مقایسه بهرام بیضایی با گزینه های دیگر این لیست کمی غیرمنصفانه باشد اما باید گفت که بهرام بیضایی هم پس از اخذ دیپلم، دانشگاه را نیمه کاره رها کرد و فعالیت های هنری و پژوهشی خود درباره هنر و فرهنگ را آغاز کرد. البته بیضایی در سالهای بعد از سوی « اداره برنامه های تئاتر »  به دانشگاه تهران معرفی شد تا به عنوان استادیار به تدریس بپردازد. بهرام بیضایی از معدود چهره های هنری تاریخ ایران است که چه در عرصه تئاتر و چه در سینما ساخته های ارزشمندی در کارنامه اش ثبت کرده و در زمینه پژوهش های هنری و فرهنگی یکی از تاثیرگذارترین افراد تاریخ هنر ایران می باشد. بهرام بیضایی سالهاست که از ایران مهاجرت کرده و هم اکنون در ایالات متحده اقامت دارد.

 

نسترن تافته گان

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می گردد.

به خانواده بزرگ جامعه مجازی مووی مگ بپیوندید 

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها