صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : شکست « داستان اسباب بازی 4 » از انیمیشنی که پس از 20 سال دوباره اکران شده!

شکست « داستان اسباب بازی 4 » از انیمیشنی که پس از 20 سال دوباره اکران شده!

16284076 7413 a00

در حالی که از جمعه گذشته اکران انیمیشن «داستان اسباب بازی ۴» در بیشتر نقاط جهان آغاز شده، انیمیشن کلاسیک «شهر اشباح» ساخته هایائو میازاکی انیماتور شهیر ژاپنی ۲۰ سال بعد از ساخت در گیشه چین صدرنشین شد و محصول دیزنی و پیکسار را شکست داد.

به گزارش مووی مگ به نقل از آی سینما، چهارمین فیلم مجموعه «داستان اسباب بازی» در سه روز نخست خود در چین فقط ۱۳.۲ میلیون دلار کسب کرد، این در حالی‌ست که «شهر اشباح» در همین سه روز ۲۸ میلیون دلار فروخت.

دلیل این اتفاق اکران شدن «شهر اشباح» در حدود ۳۰ درصد سالن‌های چین بود. سهم «داستان اسباب بازی ۴» فقط ۱۸ درصد از ظرفیت نمایش فیلم در این کشور بود.

نکته جالب آن است که «شهر اشباح» که اواخر دهه ۱۹۹۰ ساخته شده و در سال ۲۰۰۲ در آمریکا اکران شد، تا به حال در چین اکران سینمایی نداشت و بعد از دو دهه نمایش آن با استقبال دور از انتظار روبه‌رو شد.

فروش فیلم‌ها در چین کاملا وابسته به انتخاب سینماداران است. در ماه آوریل که آخرین قسمت «انتقامجویان» اکران شد و در چین موفقیت خیره‌کننده‌ای با ۶۱۴ میلیون دلار فروش کسب کرد، سینماداران چینی تقریبا هیچ فیلمی جز این محصول مارول روی پرده نفرستادند و در بیشتر دوران اکران «انتقامجویان: آخر بازی» فقط این فیلم در سینماها به نمایش درآمد.

اما تنش در روابط تجاری چین و آمریکا و قانون محدود کردن اکران فیلم‌های خارجی در تابستان باعث شده که «داستان اسباب بازی ۴» بر خلاف سایر نقاط دنیا، در چین پرفروش‌ترین فیلم روی پرده نشود.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها