صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : اکران فیلم « The Eight Hundred » با فشار دولت چین متوقف شد!

اکران فیلم « The Eight Hundred » با فشار دولت چین متوقف شد!

the eight hundred publicity00

در ادامه فشارها بر فیلم پرهزینه «هشتصد»، اکران جهانی این فیلم جنگی به دلیل توقف نمایش آن در چین به تعویق افتاد.

به گزارش مووی مگ به نقل از صبا، «هشتصد – The Eight Hundred» فیلم جنگی پرخرج سینمای چین، بعد از خروج شوکه‌کننده از فستیوال بین‌المللی شانگهای به عنوان فیلم افتتاحیه، اکران گسترده داخلی خود در چین را نیز که برای هفته آینده برنامه‌ریزی شده بود، متوقف کرد.

«Huayi Brothers Media»، کمپانی تهیه‌کننده این اثر ۸۰ میلیون دلاری، روز سه‌شنبه ۴ تیر با صدور بیانیه‌ای کوتاه گفت: بعد از شور و مشورت تیم تولید این فیلم با دیگر نهادها، فیلم «هشتصد» اکران ۵ جولای خود را متوقف و به صورت موقت از پنجره اکران تابستانی خارج می‌شود. تاریخ اکران جدید متعاقبا اعلام خواهد شد.

این بیانیه درباره چرایی این ماجرا توضیحی نداده است، اما امید سازندگان فیلم برای رسیدن به سالن‌های سینمای چین در مدت زمانی کوتاه در هاله ابهامی جدی قرار دارد، خصوصا آنکه هنوز از پایین کشیده شدن این فیلم از جشنواره بین‌المللی فیلم شانگهای بیش از دو هفته نمی‌گذرد.

محتمل‌ترین نظریه‌ای که در این باره در میان دست‌اندرکاران این صنعت وجود دارد، تضاد این فیلم با سلایق و منافع حزب کمونیست حاکم بر چین است. دلیل این موضوع وجود فصلی درباره دومین جنگ چین و ژاپن است که در آن ملی‌گرایان چینی موسوم به «کومینتانگ» به عنوان قهرمان معرفی می‌شوند و نه نیروهای حزب کمونیست مائو تسه‌تونگ.

اگرچه رویدادهای به تصویر کشیده شده در «هشتصد» مبنای تاریخی دارند و بخشی از غرور ملی این کشور در برابر هجوم نیروهای پادشاهی ژاپن به حساب می‌آیند، اما به نظر می‌رسد همزمانی این روایت با جشن‌های هفتادمین سال غلبه مائو بر حزب «کومینتانگ»، که قرار است در اکتبر امسال برگزار شود، این اکران را دچار مشکل کرده است.

فیلم «هشتصد» درباره وقایع تاریخی رخ داده در دومین جنگ چین و ژاپن در سال ۱۹۳۷ و روایتی از یک نبرد برای محافظت از انباری به نام سی‌هانگ است که طی آن ۴۰۰ سرباز چینی که از آن‌ها به عنوان ۸۰۰ قهرمان یاد می‌شود، تا رسیدن نیروهای خودی ۴ شب و ۴ روز در برابر فوجی از نیروهای ارتش ژاپن ایستادگی می‌کنند.

اکران این فیلم در آمریکای شمالی، استرالیا و نیوزلند نیز قرار است با تاریخ اکران در چین هماهنگ شود.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها