صفحه اصلی > زوم سینمای جهان : نقد و بررسی فیلم بازی بچه ها ( Child’s Play )

نقد و بررسی فیلم بازی بچه ها ( Child’s Play )

https://moviemag.ir/images/phocagallery/9019/Child_Play/thumbs/phoca_thumb_l_3.jpg

 

کسی در فیلم حضور دارد  که من بشناسم؟

اوبری پلازا که اغلب در آثار کمدی به ایفای نقش می پردازد، بازیگر نقش اصلی این فیلم ترسناک است. مارک همیل که ” اسکای واکر ” معروف فیلم « جنگ ستارگان » است نیز در این فیلم به صداپیشگی پرداخته است.

داستان فیلم درباره چیست ؟

یک مادر ( اوبری پلازا ) تصمیم می گیرد عروسکی به عنوان هدیه برای فرزند دلبرش تهیه کند که در نهایت ” چاکی ” سر از خانه آنها در می آورد که از پای و بست دیوانه است و هوش مصنوعی اش او را به سمت خشونت سوق می دهد!

کارگردان کیست؟         

لارس کلوبرگ که امسال دو فیلم بلند سینمایی کارگردانی کرد که اولی فیلم ضعیف « Polaroid » بود و دیگری هم « Child’s Play »

https://moviemag.ir/https://moviemag.ir/wp-content/uploads/2019/07/phoca_thumb_l_1-a8f.jpg

خانواده ها در هنگام تماشای فیلم باید به چه نکاتی توجه نمایند؟

« بازی بچه ها » اگرچه نامِ آرامش بخشی برای والدین دارد اما محتویات فیلم خیلی ارتباطی با عنوانش ندارد! در فیلم از هرچیزی که برای کودکان مضر هست، یکی پیدا می شود!

نکات مثبت فیلم ؟

« بازی بچه ها » اگرچه بسیار ضعیف و گاهاً عجیب است، اما در حد و اندازه ای نیست که تماشاگرش را پس بزند. فیلم را می توان یکبار دید!

نکات منفی فیلم ؟

در نسخه های قدیمی این عنوان که هنوز اینترنت فراگیر نشده بود، چاکی تسخیر نیروی شیطانی بود که بهرحال کف سطح کانسپت ژانر ترسناک را در خود داشت. در اینجا اما تکنولوژی های کامپیوتری به حال و روز او ضمیمه شده که باعث می شود تماشاگر نگاهی ماشینی به او داشته باشد تا یک موجود ترسناک!

تکنولوژی در فیلم تماماً یک عامل بدبختی معرفی می شود! اینکه استفاده نابجا از هوش مصنوعی می تواند خطرساز باشد شکی نیست اما اینکه هوش مصنوعی زاده شود تا تنها بکشد و نابود کند و یک ” ترمیناتور ” باشد، ایده خیلی جذابی برای یک فیلم ترسناک محسوب نمی شود!

شخصیت های انسانی فیلم فاقد ضریب هوشی مشخص هستند. یکی از آنها کاملاً گیج و منگ است و یکی دیگر هم از دقیقه اولی که در فیلم رویت می شود، قابل پیش بینی است که مرگ دردناکی خواهد داشت! شخصیت مادر هم دست کمی از دیگران ندارد!

https://moviemag.ir/https://moviemag.ir/wp-content/uploads/2019/07/phoca_thumb_l_6-1ad.jpg

عامل تاثیرگذار برای تماشای فیلم:

ارادت به پیشکسوت عرصه آثار اسلشری رده ب هالیوود در دهه هشتاد و نود!

حرف آخر :        

سری  فیلمهایی که درباره عروسک « چاکی » ساخته شده در مقایسه با آثار اسلشری دهه های گذشته مانند « جمعه سیزدهم » و « کشتار با اره برقی در تگزاس » نتوانستند جایگاه خیلی مناسبی در سینما بیابند. اما بهرحال این عروسک پیشکسوت در سینما، بار دیگر به هالیوود آمده تا اینبار به جای خباثت برای تماشاگر از شیطانی بودن تکنولوژی بگوید! کاملاً مشخص است که اینبار چاکی قرار بوده بیش از طرفیت خود صحبت کند و همین عامل باعث شده تا « بازی بچه ها » نتواند همان ترس نصفه و نیمه گذشته را هم به مخاطب انتقال دهد.

 

منتقد: میثم کریمی

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می گردد.

به خانواده بزرگ جامعه مجازی مووی مگ بپیوندید

 

بازی بچه ها  (Child’s Play)Child's Play

کارگردان : Lars Klevberg

فیلمنامه : Tyler Burton Smith ،  Don Mancini

بازیگران :

Aubrey Plaza…Karen Barclay

Mark Hamill… Chucky

Gabriel Bateman …Andy Barclay

Brian Tyree Henry… Detective Mike Norris

ژانر : ترسناک

رده سنی : R ( مناسب برای افراد بالای 17 سال)

زمان : 90 دقیقه

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها