صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : بهترین فیلم های 2019 – معرفی 10 فیلم برتر ژانرهای محبوب

بهترین فیلم های 2019 – معرفی 10 فیلم برتر ژانرهای محبوب

0091amiedfge

بهترین فیلم های 2019 که حتما باید ببینید! این عنوانی است که حتما با اشکال مختلف با آن برخورد کرده اید. معرفی بزرگ ترین فیلم های سال 2019 و انتخاب برخی از آن ها به عنوان بهترین فیلم سال، کار سختی است؛ مخصوصا که افراد هم سلایق متفاوتی دارند. به همین خاطر، تصمیم گرفتیم که بهترین فیلم های 2019 در ژانرهای محبوب یعنی اکشن، ترسناک، ابرقهرمانی، فانتزی و کمدی را برگزینیم و مورد انتظارترین عنوان را از میان آن ها به صورت مفصل معرفی کنیم. انتخاب بهترین فیلم های سال می تواند معیارهای مختلفی داشته باشد اما در بیشتر اوقات فیلم هایی که کارگردان و بازیگران محبوب و مشهوری داشته باشند، به عنوان بهترین ها انتخاب می شوند. چون مسلما افراد بیشتری این فیلم ها را تماشا می کنند و فیلم ها هم شانس انتخاب شدن به عنوان بهترین را پیدا می کنند.

چنین فیلم هایی عموما با نام فیلم های عامه پسند شناخته می شوند. فیلم های عامه پسند یا به اصطلاح بلاک باستر، فیلم های پرخرجی هستند که در بیشتر اوقات فروش بالایی را هم تجربه می کنند. از فیلم های مارول و دی سی گرفته تا فیلم های فانتری و علمی تخیلی دیگر مانند جنگ ستارگان، ترمیناتور و غیره همگی فیلم های بلاک باستری هستند که عموم مردم به دیدنشان می روند. کمتر سالی را می توان مثال زد که مانند سال 2019 میزبان این همه فیلم بلاک باستر باشد. البته با توجه به روند چند سال اخیر، این احتمال وجود دارد که سال های آینده حتی میزبان فیلم های به مراتب بزرگ تر و مورد انتظارتری باشند؛ چون پروسه ساخت فیلم های بلاک باستر و پرخرج در چند سال گذشته روندی صعودی داشته است. 

اگرچه بیشتر این فیلم ها، فیلم های دست اول یا مستقل نیستند. واقعیت این است که تعداد زیادی از فیلم هایی که در طول هر سال اکران می شوند، ادامه یک خط داستانی یا یک دنیای سینمایی هستند. در واقع روال کاری این روزهای هالیوود به این صورت است: فقط کافی است که یک فیلم موفق از آب دربیاید، اکنون نوبت سینمای هالیوود است که هر چند سال یکبار دنباله آن را منتشر کند یا پیش درآمد آن را منتشر کند و یا کل مجموعه را از نو بسازد!. اگر هم فیلم قدیمی باشد، آن را بازسازی می کند. از طرفی هم روز به روز به تعداد فیلم های اقتباسی افزوده می شود که منبع آن می تواند کتاب، رمان، داستان کوتاه و یا حتی فیلم و سریال دیگر باشد. اگر با این دید بخواهیم به فیلم های منتشر شده در سال جاری نگاه کنیم، بهترین فیلم های 2019 را می توان در یکی از دسته های زیر قرار دارد: 

دنباله ها: مانند John Wick: Chapter 3 – Parabellum، Spider-Man: Far From Home و Avengers: Endgame

اسپین آف ها: مانند Men in Black: International، Fast and Furious Presents: Hobbs and Shaw

ریبوت ها: مانند Hellboy، Shaft و Charlie’s Angel

فیلم های بازسازی شده: مانند Aladdin، Dumbo و The Lion King

فیلم های اقتباسی: Polar، It: Chapter Two و Pet Sematary

فیلم های مستقل: مانند Once Upon a Time in Hollywood، The Beach Bum و Us

البته این روش دسته بندی چندان مرسوم نیست و عموم مردم فیلم ها را بر اساس ژانر آن ها دسته بندی می کنند. به همین خاطر ما هم به معرفی بهترین فیلم های 2019 در ژانرهای محبوب می پردازیم. قبل از شروع، بهتر است مقداری با ساختار این مطلب آشنا شوید. در اینجا ما به سراغ ژانرهای محبوب یعنی اکشن، ترسناک، ابرقهرمانی، فانتزی و کمدی رفته ایم و بهترین فیلم های هر ژانر را بر اساس چندین معیار مختلف بر شمرده ایم. بعد از معرفی هر ژانر، بهترین فیلم های 2019 در هر ژانر را ذکر کرده و در ادامه مورد انتظار ترین عنوان از نظر کاربران ایرانی را به صورت مفصل معرفی کرده ایم. لازم به ذکر است که انتخاب بهترین فیلم های هر ژانر بر اساس نظر شخصی نبوده و هر کدام بر اساس نظرات کاربران و سایت های معتبر نوشته شده اند. در ادامه با معرفی بهترین فیلم های 2019 در ژانرهای محبوب با ما همراه باشید. 

بهترین فیلم های 2019 در ژانر اکشن

فیلم های اکشن عموما بر روی یک پروتاگونیست یا همان قهرمان داستان تمرکز دارند که وارد چالش های بزرگی می شوند. این چالش ها هم معمولا با انجام کارهای خشونت آمیز، مبارزه های کوچک و بزرگ یا تعقیب و گریز همراه هستند. این قهرمانان معمولا شانس پایینی برای برنده شدن دارند اما به هر حال برنده رقابت با افراد شرور خواهند بود؛ اگر چه فیلم هایی هم داشته ایم که در آن، افراد شرور برنده می شوند. در سال های اخیر، ساخت فیلم های اکشن به لطف تکنولوژی CGI بسیار آسانتر و مقرون به صرفه تر شده و سازندگان می توانند تقریبا تمام ایده هایی که در ذهن خود دارند را پیاده کنند. ژانر اکشن بازیگران مخصوص به خود را دارد؛ بازیگرانی همچون آرنولد شوارتزنگر، سیلوستر استالونه، بروس ویلیس، هریسون فورد، تام کروز، دواین جانسون و غیره همگی بازیگرانی هستند که عموما در فیلم های اکشن بازی می کنند.

البته این لیست فقط به بازیگران آمریکایی ختم نمی شود و می توان بازیگران دیگری همچون ژان-کلود ون دام، دانی ین، تونی جا، ایکو ایس، جکی چان، جت لی، بروس لی، جیسون استاتهام، دولف لاندگرن، اسکات ادکینز و غیره را نام برد که تابعیتی غیر آمریکایی دارند اما از محبوب ترین بازیگران اکشن دنیا محسوب می شوند. حضور هر کدام از این افراد در فیلم های سینمایی باعث می شود که بیشتر از بقیه دانلود شوند! شاید مقداری تعجب کنید که پای دانلود فیلم به این بحث باز شد. فیلم های سینمایی ساخته می شوند تا در سینما به نمایش گذاشته شوند و به واسطه آن، هم فعالیت اقتصادی شکل بگیرد و هم فعالیت هنری. اما بنا به دلایلی، ما قادر نیستیم که فیلم های سینمایی خارجی را در سینما تماشا کنیم. به همین خاطر به دانلود فیلم های سینمایی می پردازیم.

چندین و چند سایت مختلف در زمینه دانلود فیلم فعالیت می کنند که البته این تمام ماجرا نیست. اکثریت افرادی که به تماشای فیلم های خارجی می پردازند، به زبان های خارجی مسلط نیستند. این موضوع باعث شده که سایت هایی هم در حوزه زیرنویس فارسی تشکیل شود. به این ترتیب، کاربران برای دانلود فیلم به سایت های دانلود فیلم و برای دانلود زیرنویس فیلم به سایت های دانلود زیرنویس فارسی نظیر ایران زیرنویس https://iranzirnevis.com مراجعه می کنند. البته باید توجه داشت که از بین این همه سایت، سایت های بروز و با کیفیت را پیدا و از آن ها استفاده کنید.

برگردیم به بحث خودمان و فیلم های اکشن!. در چند سال اخیر فیلم های اکشن بی نظیری مانند جان ویک، بیبی راننده، مد مکس: جاده خشم، سیکاریو، ماموریت غیرممکن و غیره ساخته شده اند. امسال هم شاهد فیلم های اکشن زیادی خواهیم بود که از جمله می توان به فیلم های Cold Pursuit، ،Triple Frontier، John Wick: Chapter 3 – Parabellum، Men in Black: International، Shaft، Fast and Furious Presents: Hobbs and Shaw، Gemini Man، Terminator: Dark Fate، Ip Man 4، Charlie’s Angel و Jumanji 3 اشاره کرد که البته فیلم جومانجی فعلا عنوان مشخصی ندارد.

فیلم Fast and Furious Presents: Hobbs and Shaw 2019 (سریع و خشمگین تقدیم می کند: هابز و شاو) یکی از مورد انتظارترین فیلم های سال 2019 است و حکم اسپین آف مجموعه فیلم های سریع و خشمگین را دارد. مجموعه فیلم های سریع و خشمگین همواره جزو پربیننده ترین فیلم های اکشن قرن بیست و یکم بوده اند. آخرین فیلم از مجموعه سریع و خشمگین، The Fate of Furious (سرنوشت خشمگین) نام داشت و در سال 2017 اکران شد. این فیلم با فروش افتتاحیه بین المللی 532 میلیون دلاری خود توانست رکورد فروش افتتاحیه جهانی تمام تاریخ سینما را جابجا کند. با شکستن این رکورد، فیلم سرنوشت خشمگین بالاتر از فیلم هایی همچون جنگ ستارگان: نیرو بر می خیزد، دنیای ژوراسیک 2015 و هری پاتر و یادگاران مرگ – قسمت دوم قرار گرفت.

این رکورد بعدا توسط فیلم های انتقام جویان: جنگ ابدیت با 640 میلیون دلار فروش و اخیر توسط فیلم انتقام جویان: آخر بازی با 1.2 میلیارد دلار جابجا شده است. فیلم های سریع و خشمگین در مورد گروهی از رانندگان حرفه ای است و داستان فیلم بر روی مسابقات غیرقانونی، سرقت واعمال جاسوسی تمرکز دارد. برخی از شخصیت های اصلی و ثابت این مجموعه دومینیک تورتو، برایان اوکانر، لتی اورتیز، رومان پیرس و لوک هابز نام دارند. مانند سایر فیلم های مجموعه ای، این فیلم ها هم تیم بازیگری ثابت و مخصوص به خود را دارد. معمولا در هر قسمت یک یا چند شخصیت جدید معرفی می شوند که یا قهرمان هستند و یا شرور. بازیگر بریتانیایی جیسون استاتهام از قسمت هفتم به عنوان شرور به مجموعه سریع و خشمگین اضافه شد. استاتهام در فیلم های سریع و خشمگین نقش خلافکاری به نام دکارد شاو را بازی می کند.

دکارد از همان ابتدا قصد داشت که به خاطر برادرش از تورتو و تیمش انتقام بگیرد اما بعدها با هم متحد شدند. دکارد به محض ورود، وارد رقابت جالبی با لوک هابز شد که نقش آن را دواین “راک” جانسون بازی می کند. پتانسیل بسیار بالای این دو بازیگر و همچنین شیمی این دو در فیلم باعث شد که سازندگان تصمیم به ساخت یک فیلم جدید بگیرند که بر روی این دو شخصیت تمرکز داشته باشد. ادریس آلبا، ونسا کربی، هلن میرن، ایزا گونزالس رومن رینز دیگر بازیگران هستند که در فیلم حضور دارند. ادریس آلبا در این فیلم نقش ابرانسانی به نام بریکستون لور را بازی می کند که به یک سلاح بیولوژیکی خطرناک دسترسی دارد. این سلاح یک ویروس مرگبار است که می تواند نصف کره زمین را محو کند. هنگامی که خواهر دکارد شاو این ویروس را می دزدد، نبردی بزرگ میان بریکستون و دکارد و لوک شروع می شود.

فیلم Men in Black: International 2019 (مردان سیاه پوش: بین المللی) یکی دیگر از اسپین آف های مهم سال 2019 است که در واقع اسپین آف مجموعه فیلم های مردان سیاه پوش است. مردان سیاه پوش سازمانی مخفی هستند که به صورت مخفیانه در سراسر دنیا فعالیت می کنند و کار آن ها مبارزه با تهدید های بیگانه ها است. داستان فیلم جدید که ادامه خط داستانی قبلی است، بر روی زنی تمرکز دارد که که موفق می شود سازمان مردان سیاه پوش را پیدا کند. با اصرار زیاد، او توسط این سازمان استخدام می شود و بزودی تحت عنوان “مامور M” با یکی از بهترین ماموران شعبه لندن همراه می شود. طولی نمی کشد که این دو وارد تعقیب و گریز بزرگی می شوند که آن ها را مجبور می کند در سراسر دنیا سفر کنند.

از جمله بازیگران فیلم می توان به کریس همسورث، تسا تامپسون، اما تامپسون، کمیل نانجیانی، ربکا فرگوسن و لیام نیسون اشاره کرد. لیام نیسون با اینکه 66 سال سن دارد اما همچنان در فیلم های اکشن بازی می کند و اخیر نقش اصلی فیلم اکشن Cold Pursuit را بازی کرده بود. البته ساموئل ال جکسون 70 ساله هم همچنان در فیلم های اکشن بازی می کند و امسال هم علاوه بر بازی در فیلم های مارول، در ریبوت فیلم اکشن Shaft 2019 (شفت) حضور دارد. در این فیلم قرار است که تمام شفت های تاریخ سینما یعنی جان شفت جونیور، جان شفت دوم و جان شفت اول حضور داشته باشند. داستان فیلم بر روی پسر جان شفت دوم یعنی شفت جونیور تمرکز داد که یک متخصص امنیت سایبری است و مدرک خود را از موسسه فناوری ماساچوست (ام آی تی) گرفته است.

هنگامی که بهترین دوست شفت جونیور در موقعیت مشکوکی کشته می شود، او تصمیم می گیرد که واقعیت را کشف کند. برای این کار، او به یک سری آموزش های خاص نیاز دارد که تنها پدرش می تواند آن ها را در اختیارش بگذارد. پس به ناچار سراغ پدرش می شود و طولی نمی کشد که این دو با هم همراه می شوند تا در دنیای تبهکاری هارلم به دنبال جواب بگردند.  ویل اسمیت هم امسال بیکار نبوده و در دو فیلم Aladdin 2019 (علاءالدین) و Gemini Man 2019 (مرد ماه جوزا) بازی کرده است. اسمیت اسمیت در فیلم مرد ماه جوزا نقش آدمکش سالخورده ای را بازی می کند که می خواهد از این حرفه خارج شود اما در این بین با قاتل مرموزی روبرو می شود که کاملا شبیه به اوست و می تواند تمام حرکت های او را پیش بینی کند.

به این ترتیب، شاهد رویارویی ویل اسمیت جوان و ویل اسمیت سالخورده خواهیم بود. اسمیت هر دو نقش را خودش بازی کرده و برای جوان تر کردن او، از تکنولوژی کاهش سن استفاده شده است. سازنده سریال بازی تاج و تخت یعنی دیوید بنیاف، دارن لمکه و بیلی ری این فیلم را نوشته اند و وظیفه کارگردانی فیلم را نیز کارگردان پر آوازه تایوانی تبار آمریکایی یعنی انگ لی برعهده داشته است. اکنون به معرفی مورد انتظار ترین فیلم های اکشن سال 2019 یعنی فیلم های John Wick 3، Terminator: Dark Fate و Ip Man 4 می پردازیم.

John Wick: Chapter 3 – Parabellum 2019 (جان ویک: بخش 3 – پارابلوم)

0091amiedfge232

یکی از شوخی هایی که با فیلم های جان ویک می شود این است که می گویند همه چیز با مرگ یک سگ آغاز شده است. هر چقدر که هم مرگ یک سگ دلیل مسخره ای به نظر برسد تا یک مجموعه فیلم ساخته شود، اما باید از این اتفاق بسیار خوشحال باشیم. این مجموعه فیلم ژانر اکشن را از نو تعریف کرده اند و استاندارد های آن را جابجا کرده است. این سومین فیلمی است که از مجموعه جان ویک ساخته می شود و خوشبختانه فیلم چهارمی هم در کار است. در حین اکران فیلم سوم، اعلام شد که فیلم چهارم جان ویک در تاریخ 21 می 2021 مصادف با 31 اردیبهشت 1400 اکران می شود. بعد از اتفاقات دو فیلم اول، جان ویک اکنون در حال فرار است چون یکی از اعضای بالا رده انجمن قاتلین را به قتل رسانده است.

او در هتل کنتیننتال مرتکب این قتل شد و با این کار، مهمترین قانون هتل را نقض کرد. او اکنون نمی تواند از خدمات هتل در هیچ کجای جهان استفاده کند. از طرف دیگر، یک قرارداد 14 میلیون دلاری برای کشتن جان تنظیم شده و قاتلان مخوفی از سراسر دنیا به دنبال کشتن او هستند. جان تلاش می کند که از شهر نیویورک خارج شود و برای این کار، از دوست قدیمی خود کمک می گیرد. فیلم جان ویک 3 توانسته که مانند فیلم های قبلی نظر منتقدان و مخاطبان را جلب و فروش بسیار خوبی را در گیشه تجربه کند. سازندگان این مجموعه به شدت در حال گسترش دنیای جان ویک هستند. در حال حاضر سازندگان علاوه بر کار روی فیلم چهارم، بر روی ساخت سریال کنتیننتال و یک فیلم اسپین آف کار می کنند.

احتمال این هم  وجود دارد که شاهد کراس اور فیلم های جان ویک و بلوند اتمی باشیم. تقابل و یا اتحاد قاتلان خونسرد و مخوف این دو فیلم می تواند غوغای بزرگی به پا کند. پای جان ویک یا حداقل شخص کیانو ریوز به عرصه بازی های ویدیویی و کمیک ها هم باز شده و ظاهرا قرار است که حضور او پر رنگ تر هم بشود؛ چون وی در حال مذاکره برای بازی در دنیای سینمایی مارول است. تمام این اخبار نوید این را می دهند که قرار است در بین فیلم های آبکی زیادی که در هالیوود ساخته می شود، فیلم های اکشن بی نظیری ببینیم؛ حتی اگر چند سال یکبار باشد!

Ip Man 4 2019 (ایپ من 4)

0091amiedfge24

فیلم های رزمی خود زیر مجموعه ای از فیلم های اکشن هستند که از هنرهای رزمی زیادی در مبارزات آن استفاده می شود. برای مثال ژان کلود ون دام در فیلم هایی مانند سرباز جهانی، هدف نهایی، رینگ خونین و غیره از هنر رزمی کیک بوکسینگ در مبارزات خود استفاده می کند. یکی دیگر از بازیگران مشهوری که در فیلم های خود از هنر کیک بوکسینگ استفاده می کند، اسکات ادکینز است. به احتمال زیاد شناخته شده ترین بازیگری که در فیلم های رزمی بازی کرده است، بروس لی است. بروس لی در فیلم های خود از هنر رزمی جیت کان دو استفاده می کرد که خودش آن را ابداع کرده بود.

بازیگران دیگری مانند جت لی و جکی چان از هنر رزمی ووشو (کونگ فو)، دولف لاندگرن از هنر رزمی کاراته، تونی جا از هنر رزمی موی تای، وسلی اسنایپز از هنر رزمی تکواندو در فیلم های خود استفاده کرده اند. البته می توان بازیگران دیگری را هم نام برد که از یک هنر رزمی به خصوص در فیلم های خود استفاده کرده اند. از بازیگران جدیدی که از هنر رزمی ووشو یا همان کونگ فو در فیلم های خود استفاده می کند، دانی ین است. این بازیگر در سری فیلم های ایپ من (ییپ من) نقش استاد بروس لی یعنی استاد ییپ من را بازی کرده است. این فیلم ها در ایران بسیار پر طرفدار شده اند و امسال قرار است که چهارمین فیلم از این مجموعه منتشر شود.

در این قسمت، استاد ایپ من به آمریکا سفر می کند چون یکی از شاگرانش در آنجا مدرسه هنرهای رزمی باز کرده و با این کار باعث ایجاد دردسرهای نسبتا بزرگی شده است. ایپ من باید به آمریکا برود تا مشکلات به وجود آمده را حل کند. در این فیلم دانی ین در نقش استاد ایپ من، دنی چان در نقش بروس لی و اسکات ادکینز در نقش یکی از استادان آمریکایی بازی می کند. این فیلم به قدری محبوب است که به احتمال زیاد تا آخر سال، دانلود فیلم Ip Man 4 2019 به یکی از ترندهای برتر تبدیل می شود.

Terminator: Dark Fate 2019 (ترمیناتور: سرنوشت تاریک)

0091amie24dfge

جیمز کامرون حتی فکرش را هم نمی کرد که شخصیتی که در خواب دیده بود، یک روز به چنین شخصیت محبوبی تبدیل شود! بله جیمز کامرون چیزی شبیه به ترمیناتور را در خواب دیده بود و بلافاصله بعد از بیدار شدن شروع به ترسیم و شخصیت پردازی او کرد. ترمیناتور تنها شخصیتی است که هم در لیست 50 قهرمان برتر تاریخ و هم در لیست 50 شرور برتر تاریخ قرار دارد. ترمیناتور تنها شخصیتی است که در هر دو لیست حضور دارد و جالب تر اینکه آرنولد تنها بازیگری است که برای ایفای یک نقش، در هر دو لیست قهرمانان و شروران قرار دارد. تا به حال چندین رمان، مجله مصور، بازی ویدیویی، فیلم سینمایی و سریال تلویزیونی بر پایه ترمیناتور ساخته شده است و روز به روز به محبوبیت این شخصیت افزوده می شود؛ مخصوصا که قرار است ششمین فیلم از مجموعه ترمیناتور هم ساخته شود.

از میان پنج فیلم ساخته شده، جیمز کامرون تنها دو فیلم اول را نوشته و کارگردانی کرده است. اکنون او برای ساخت ششمین فیلم از مجموعه ترمیناتور بازگشته و می خواهد که خط داستانی دومین فیلم را ادامه دهد. در واقع اتفاقات فیلم های سوم، چهارم و پنجم نادیده گرفته می شوند. فیلم جدید که ترمیناتور: سرنوشت تاریک نام دارد، توسط تیم میلر کارگردانی می شود و جیمز کامرون به عنوان داستان سرا و تهیه کننده در این فیلم حضور دارد. تیم میلر که کارگردانی ددپول 2016 را در پرونده کاری خود دارد، گزینه مناسبی برای کارگردانی فیلم به نظر می رسد. اتفاقات این فیلم، 27 سال بعد از اتفاقات فیلم ترمیناتور: روز داوری رخ می دهد. در این قسمت، یک ترمیناتور جدید و اصلاح شده از جنس فلز مایع توسط اسکای لاین به گذشته فرستاده می شود تا شخصی به نام دانی راموس و دوستانش را نابود کند.

در این بین، سارا کانر و ترمیناتور تی 800 مدل 101 با بازی آرنولد شوارتزنگر باز می گردند تا به راموس کنند و برای آینده بشریت بجنگند. از این فیلم یک تریلر هم منتشر شده که واکنش های مختلفی به همراه داشته است. برخی معتقدند که داستان فیلم تکراری است و ما قبلا شاهد چنین نبردی بوده ایم و برخی معتقدند که جیمز کامرون و تیم میلر ما را نا امید نمی کنند و شاهد یک اکشن بی نظیر خواهیم بود. امیدواریم که فیلم ترمیناتور: سرنوشت تاریک سرنوشتی مانند ساخته اخیر کامرون یعنی آلیتا: فرشته جنگ نداشته باشد. اگر با انتخاب این فیلم به عنوان یکی از 10 فیلم برتر 2019 موافق نیستید، کافی است صبر کنید تا منتشر شود و بعد از مدتی به صفحات دانلود فیلم Terminator: Dark Fate 2019 بروید و میزان بازدید های آن را مشاهده کنید.

بهترین فیلم های 2019 در ژانر فانتزی

فانتزی یکی دیگر از ژانرهای سینمایی محبوب است که در آن از تم های مختلفی مانند جادو، اتفاقات فراطبیعی، اساطیر، باورهای عامیانه و غیره در فیلم استفاده می شود. با این تعریف، ژانر فانتزی در کنار ژانرهای دیگری مانند علمی-تخیلی و ترسناک، یک سبک از ادبیات گمانه زن به شمار می رود. ادبیات گمانه زن به سبک یا ژانرهایی اطلاق می شود که دنیای آن ها با دنیای واقعی متفاوت است. با این تعریف، می توان فیلم های بسیار زیادی را در این ژانر دسته بندی کرد. برای مثال فیلم ترمیناتور: سرنوشت تاریک که در ژانر اکشن ذکر شد را هم می توان جزو فیلم های فانتزی محسوب کرد. همچنین فیلم های ابرقهرمانی که در ادامه به صورت مفصل به آن ها می پردازیم را می توان جزو فیلم های فانتزی محسوب کنیم.

در واقع یک فیلم را می توان در چندین ژانر مختلف دسته بندی کرد و عموما هم همینطور است. اگر به ژانر فیلم های سینمایی نگاهی بندازید، خواهید دید که هر فیلم ترکیبی از چند ژانر مختلف است. فیلم های فانتزی بسیار پر طرفدار هستند و به راستی که آثار قوی هم در میان آن ها یافت می شود. از برترین آثار فانتزی تاریخ سینما می توان به فیلم های ارباب حلقه ها، فیلم های هری پاتر، مجموعه فیلم های جنگ ستارگان، هزارتوی پن، جادوگر شهر آز و دیو و دلبر 1946 اشاره کرد. امسال هم فیلم های زیادی در ژانر فانتزی اکران می شوند که می توان به Aladdin، Godzilla: King of the Monsters، The Kid Who Would Be King، Pokemon: Detective Pikachu، Dumbo، Star Wars: The Rise of Skywalker، Maleficent: Mistress of Evil اشاره کرد. 

فیلم های Dumbo 2019 (دامبو)، Aladdin 2019 (علاءالدین) و The Lion King 2019 (شیر شاه) از مهمترین فیلم های فانتزی 2019 و همچنین مهمترین بازسازی های سال هستند که توسط کمپانی بزرگ والت دیزنی تهیه شده اند. در حال حاضر دو فیلم دامبو و علاءالدین اکران شده اند که هر دو نقدهای متوسطی دریافت کرده اند. فیلم دامبو آنطور که باید و شاید در گیشه موفق نبود اما فیلم علاءالدین توانست مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد. در آخرین اخبار منتشر شده فیلم علاءالدین از مرز فروش 800 میلیون دلاری جهانی عبور کرده است. دلیل این فروش را می توان محبوبیت شخصیت علاءالدین و همچنین بهره مندی این فیلم از بازیگران محبوب تری قلمداد کرد. شیر شاه هم قرار است که در تاریخ 26 تیر 1398 اکران شود. داستان این فیلم ها با اندکی تغییر، شبیه به انیمیشن های قدیمی خودشان است اما یک بازسازی فریم به فریم محسوب نمی شوند. 

Pokemon Detective Pikachu 2019 (پوکمون کارآگاه پیکاچو) یکی از بهترین فیلم های فانتزی 2019 است که در تاریخ 10 مه 2019 اکران شد. با اینکه این فیلم نقدهای متوسط رو به بالا دریافت کرد، اما در سایت روتن تومیتوز به عنوان بهترین فیلم اقتباس شده از یک بازی ویدیویی شناخته شد. در ژانویه 2019 یعنی چند ماه قبل از اکران فیلم، خبرهایی مبنی بر شروع روند ساخت دنباله فیلم به صورت رسمی منتشر شد. این فیلم که در حال حاضر ششمین فیلم پرفروش سال 2019 است، با فروش بالای نیم میلیارد دلار به کار خود پایان خواهد داد. پوکمون کارآگاه پیکاچو در یک دنیای خیالی و در کلان شهری به نام رایم سیتی اتفاق می افتد. در این شهر، انسان ها و پوکمون ها که هیولایی کوچک یا بزرگ هستند، در کنار هم زندگی می کنند.

در این بین، داستان فیلم بر روی پسر جوانی به نام تیم گودمن تمرکز دارد که پدرش گم شده و قصد دارد که او را پیدا کند. او بزودی با پوکمونی زرد رنگ و بامزه برخورد می کند و متوجه می شود که این پوکمون تنها می تواند با او صحبت کند. این موضوع باعث می شود که رابطه ای دوستانه میان این دو شکل بگیرد و جستجوی بزرگی را در سراسر رایم سیتی برای پیدا کردن پدر تیم شروع کنند. آن ها در حین تحقیقات خود دسیسه ای شوم را کشف می کنند که می تواند انسان ها و پوکمون ها را به خطر بیندازد. 

دنباله فیلم محبوب مالیفیسنت هم امسال در تاریخ 25 مهر 1398 تحت عنوان Maleficent: Mistress of Evil 2019 (مالیفیسنت: سردسته اهریمنان) اکران می شود. مالیفیسنت یکی از شخصیت های شرور والت دیزنی است که ریشه آن به انیمیشن زیبای خفته باز می گردد. فیلم مالیفیسنت این شخصیت را از نگاه جدیدی به نام معرفی کرد. ما در فیلم اول دیدیم که مالیفیسنت در ابتدا یک پری قدرتمند و محافظ سرزمین جادویی مورس بوده است. او با انسانی به نام استفان دوست می شود که بعدها به خاطر تاج و تخت پادشاهی به مالیفیسنت خیانت می کند و بال های او را از جا می کند و آن ها را در محفظه ای شیشه ای حبس می کند. این موضوع باعث می شود که مالیفیسنت به جادوگری پلید تبدیل شود.

هنگامی که استفان صاحب فرزند می شود، مالیفیسنت متوجه می شود که او تنها فردی است که به جشن تولد دعوت نشده است. به همین خاطر، بدون دعوت به جشن تولد شاهزاده می رود و او را نفرین می کند. از اینجا به بعد هم که داستان مشخص است. در فیلم جدید، با ظهور متحدین و همچنین دشمنان جدید، رابطه میان مالیفیسنت و اورورا که قرار است بزودی به ملکه تبدیل شود، پیچیده تر می شود و باید برای محافظت از سرزمین جادویی مورس و موجوداتی که در داخل آن زندگی می کنند، تلاش کنند. برویم سراغ مورد انتظار ترین فیلم های فانتزی امسال که فیلم های جنگ ستارگان: ظهور اسکای واکر و گودزیلا: سلطان هیولاها هستند.

Godzilla: King of Monsters 2019 (گودزیلا: سلطان هیولاها)

0091ami4e24dfge

گودزیلا نام هیولای شبه دایناسور و عظیم الجثه ای است که برای اولین بار در سال 1954 در فیلم گودزیلا ظاهر شد. محبوبیت این هیولا به یکباره به قدری بالا رفت که به عنوان یکی از نماد های فرهنگی شناخته شد. جالب است بدانید که گودزیلا در پیاده روی مشاهیر هالیوود دارای یک ستاره است. تا به حال بیشتر از 30 فیلم بر اساس داستان های شخصیت گودزیلا ساخته شده است که تنها سه فیلم از آن ها در هالیوود ساخته شده اند. کمپانی لجندری پیکچرز در سال 2010 اعلام کرد که قرار است با همکاری کمپانی برادران وارنر مجموعه جدیدی از گودزیلا بسازد. اولین فیلم این مجموعه در سال 2014 منتشر شد و نقدهای مثبتی از منتقدان و مخاطبان گرفت و فروش نیم میلیارد دلاری را تجربه کرد.

فیلم دوم از این مجموعه در ماه مه امسال اکران شد و نقدهای متوسطی دریافت کرد. این فیلم تا به حال نزدیک به 400 میلیون فروش در سراسر دنیا داشته است. فیلم سوم این مجموعه هم که گودزیلا در برابر کونگ نام دارد، قرار است که در سیزدهم مارس 2020 اکران شود. در این سری فیلم ها، گودزیلا به نوعی با انسان ها متحد است و با یک سری هیولاهای غول پیکر مبارزه می کند. داستان فیلم جدید تلاش های سازمان مونارک را دنبال می کند که با تنش میان هیولاهای غول پیکر روبرو می شوند. در طول فیلم، بیشتر از ده گونه خطرناک از این هیولاهای غول پیکر دوباره ظهور می کنند که هر کدام از آن ها می خواهند بر دیگری برتری پیدا کنند. این موضوع باعث می شود که آینده بشریت به مخاطره بیفتد.  

Star Wars: The Rise of Skywalker 2019 (جنگ ستارگان: خیزش اسکای واکر)

0091ami4e24dfge1

داستان اسکای واکر به انتهای خود نزدیک شده و کم کم وقت آن رسیده که با او خداحافظی کنیم. این خبر بد بود! خبر عجیب این است که قرار است سازندگان سریال بازی تاج و تخت یعنی دی. بی. وایس و دیوید بنیاف یک مجموعه جدید از جنگ ستارگان بسازند. اما چرا این خبر عجیب است؟ به خاطر فصل آخر سریال بازی تاج و تخت! شاید این جواب کاملا بی ربط به نظر برسد اما افرادی که سریال بازی تاج و تخت را تا آخر دیده باشند، به خوبی متوجه هستند واقعا باید نگران مجموعه جدید جنگ ستارگان باشند. تا به حال، جدا از دو فیلم

Rogue One 2016 و Solo 2018، سه تریلوژی (سه گانه) از دنیای جنگ ستارگان ساخته شده است: سه گانه اصلی، سه گانه پیش درآمد و سه گانه دنباله.

فیلم جنگ ستارگان: خیزش اسکای واکر آخرین فیلم از سه گانه دنباله است و پایانی بر تمام این نه فیلم محسوب می شود. خبر خوب این است که جی جی آبرامز دوباره سکان هدایت فیلم را بر عهده گرفته و نوید پایانی باشکوه را برای حماسه اسکای واکر داده است. در این قسمت، بازماندگان مقاومت یک بار دیگر با نیروهای محفل یکم روبرو می شوند و نبرد جدای با سیت هم به اوج خود می رسد. باید ببینیم که این بار جی جی آبرامز و لوکاس فیلم چه آشی برای ما پخته اند. 

بهترین فیلم های 2019 در ژانر ابرقهرمانی

حذف کردن فیلم های ابرقهرمانی از لیست بهترین فیلم های سال به امری غیر ممکن تبدیل شده است چون این روزها استقبال بی نظیری از چنین فیلم هایی می شود. با اینکه همه می گویند روال تمام فیلم ها شبیه به هم است، اما باز هم همه آن ها را تماشا می کنند. هر چند که فیلم های ابرقهرمانی روزهای بهتری هم داشته اند. فیلم هایی مانند مرد عنکبوتی 2 2002، انتقام جویان 2012، شوالیه تاریکی، مردان ایکس: کلاس اول، نگهبانان کهکشان، واچمن از برترین فیلم های ابرقهرمانی قرن بیست و یک هستند که هم منتقدان و هم مخاطبان را محصور کرده اند. در تمام سال های قرن بیست و یک (به غیر از سال 2001) حداقل دو فیلم ابرقهرمانی ساخته شده که در برخی سال ها به بیشتر از 10 فیلم هم می رسد.

امسال فیلم های ابرقهرمانی Captain Marvel، Glass، Avengers: Endgame، Shazam!، Dark Phoenix، SpiderMan: Far From Home، Hellboy و BrightBurn اکران شده یا می شود. جدا از دو فیلم BrightBurn 2019 (برایت برن) و Glass 2019 (شیشه)، مابقی فیلم های ابرقهرمانی متعلق به دو کمپانی مارول و دی سی هستند. شزم و جوکر نماینده های کمپانی دی سی و کاپیتان مارول، انتقام جویان: آخر بازی، مرد عنکبوتی: دو از خانه و همچنین دارک فینیکس نماینده های مارول هستند. البته فیلم دارک فینیکس خارج از دنیای سینمایی مارول است. البته در سال 2019، چندین فیلم دیگر بر اساس کمیک های دی سی ساخته شده که در قالب انیمیشن منتشر می شوند. از جمله این انیمیشن ها که توسط وارنر برادرز انیمیشن منتشر می شوند، می توان به Batman: Hush 2019 (بتمن: هاش) و Reign of the Supermen 2019 (سلطنت سوپرمن) اشاره کرد.

فیلم Glass 2019 (شیشه) به نویسندگی و کارگردانی ام نایت شیامالان اولین فیلم ابرقهرمانی 2019 بود که در اواخر ژانویه 2019 اکران شد. فیلم گلس یا همان شیشه سرانجام دو فیلم نشکن و شکافته محسوب می شود که شخصیت های این دو فیلم را با هم ترکیب می کند. در واقع شخصیت های اصلی دو فیلم شکافته و نشکن یعنی الیجا پرایس، دیوید دان و کوین وندل کرامب در این فیلم حضور دارند. در انتهای فیلم شکافته، دیدیم که دیوید در تعقیب کوین است و می خواهد که او را به دام بیندازد. طولی نمی کشد که این سه دستگیر و روانه یک بیمارستان روانی می شوند. آن ها باید با روانشناسی روبرو شوند که می خواهد ثابت کند آن ها قدرت های فراطبیعی ندارند…

ریبوت فیلم Hellboy 2019 (پسر جهنمی) یا هل بوی هم بعد از چندین مرتبه تاخیر، بالاخره در 23 فروردین 1398 اکران شد و بدترین فیلم اقتباسی ابرقهرمانی لقب گرفت. این فیلم با اینکه بسیار مورد انتظار بود، اما نتوانست هیچکدام از نظر منتقدان یا مخاطبان را به خود جلب کند. فیلم جدید داستان پسر جهنمی را در حالی روایت می کند که باید با یک ساحره شیطانی که با نام ملکه خون شناخته می شود، مبارزه کند. مشکل اینجاست که این نبرد باعث می شود که دنیا به سمت آخرالزمان کشیده شود و این سرنوشتی است که پسر جهنمی می خواهد از آن فرار کند.

فیلم Dark Phoenix 2019 (دارک فینیکس) در تاریخ 17 خرداد 1398 اکران شد و نقدهای ضعیفی دریافت کرد. داستان این فیلم یک دهه بعد از اتفاقات آخرین فیلم رخ می دهد. هنگامی که آن ها به فضا می روند تا یک ماموریت خطرناک را به انجام برسانند، جین گری با یک نیروی تاریک و مرموز برخورد می کند. این نیروی تاریک با هر چیزی که برخورد کرده، آن را نابود کرده اما جین می تواند جان سالم به در ببرد. بعد از این اتفاق، جین متوجه می شود که بی نهایت قدرتمند تر شده اما دیگر نمی تواند توانایی های خود را کنترل کند. مردان ایکس باید تلاش کنند که جین را متوقف کنند و روح او را نجات دهند.

فیلم Captain Marvel 2019 (کاپیتان مارول) به قدری مورد انتظار بود که در لیست مورد انتظار ترین فیلم های سال 2019 در لیست IMDb در رتبه اول قرار داشت؛ حتی بالاتر از فیلم انتقام جویان: آخر بازی. این فیلم در مورد خلبانی به نام کارول دنورز است که در حین پرواز با یک هواپیمای آزمایشی دچار سانحه می شود و قدرت های فرا انسانی پیدا می کند. در حین حال، افرادی از سیاره هالا او را پیدا می کنند و او را با خود می برند. آن ها کارول را به عنوان یکی از اعضای تیم نخبه استار فورس آموزش می دهند. هنگامی که کارول عازم اولین ماموریت خود می شود، توسط اسکرال ها مورد حمله قرار می گیرد و به زمین فرار می کند. او سرنخ های زیادی از گذشته اش در زمین پیدا می کند اما باید هر چه سریعتر به جنگ دو نژاد بیگانه های که زمین را درگیر جنگ خود کرده اند، پایان دهد.

Spider-Man: Far From Home 2019 یکی دیگر از بهترین فیلم های سال 2019 در ژانر ابرقهرمانی است که آخرین فیلم از فاز چهارم دنیای سینمایی مارول محسوب می شود. واکنش های اولیه نسبت به این فیلم فوق العاده مثبت بوده اند. منتقدان آن را بهترین فیلم مرد عنکبوتی دانسته اند. در این فیلم، مرد عنکبوتی یا همان پیتر پارکر به همراه بهترین دوستش هایش به اروپا سفر می کند. او می خواهد که با این سفر، مدتی از کارهای ابرقهرمانی خود دور بماند اما طولی نمی کشد که سر و کله نیک فیوری پیدا می شود و پیتر را وادار می کند که لباس خود را به تن کند و راهی ماموریتی جدید شود. پیتر باید با شخصیتی به نام میستریو متحد شود تا بتواند موجودات شروری که می خواهند تمام قاره ها را نابود کنند، متوقف کند. مطمئنا موافق هستید که مورد انتظارترین فیلم های 2019 در ژانر ابرقهرمانی دو فیلم Avengers: Endgame و Joker هستند.

Avengers: Endgame 2019 (انتقام جویان: آخر بازی)

0091ami4e24dfge34

انتقام جویان نام گروهی از ابرقهرمان های مارول است که کار آن ها محافظت از زمین در برابر تهدیدهای بسیار بزرگ است. شعار گوه انتقام جویان این است: ((انتقام جویان با دشمنی مبارزه می کنند که هیچ کدام از آن ها نتواند به تنهایی او را شکست دهد)) جرقه تشکیل چنین گروهی زمانی زده شد که یکی از افراد شرور به نام لوکی تصمیم به نابودی زمین گرفت. مرد آهنی، ثور، هالک ،مرد مورچه ای و زنبورک دور هم جمع شدند و لوکی را متوقف کردند. در ادامه به پیشنهاد مرد مورچه ای یا همان هنک پیم، این گروه تشکیل شد و توسط زنبورک یا همان جنت ون داین انتقام جویان نامیده شد. بعدها اعضای دیگری مانند کاپیتان آمریکا، هاک آی، بلک ویدو، فالکون، ویژن، اسکارلت ویچ و غیره به گروه اضافه شدند. این طریقه شکل گیری گروه انتقام جویان در کتاب های کمیک مارول بود.

چیزی که ما در فیلم های سینمایی مارول مقدای متفاوت بود. بعد از اینکه لوکی تصمیم گرفت که زمین را نابود کند، کاپیتان آمریکا، آیرون من، ثور، هالک، هاک آی و بلک ویدو گروه انتقام جوان را تشکیل دادند و بعدها اعضای دیگری به آن اضافه شدند. اولین فیلم از این مجموعه محبوب، در سال 2012 اکران شد و از همان هفته اول با شکستن رکورد فروش آخر هفته، رکورد شکنی های خود را آغاز کرد. از سال 2012 تا به الان، سه فیلم دیگر از این مجموعه منتشر شده که هر محبوبیت بسیار بالایی دارند. آخرین فیلم انتقام جویان که آخر بازی نام داشت، در تاریخ 6 اردیبهشت 1398 اکران شد و با فروش سرسام آور 357 میلیون دلاری در اولین آخر هفته تاریخ ساز شد.

فیلم انتقان جویان 4 همچنین گیشه خارجی با فروش 1.2 میلیارد دلاری در اولین آخر هفته، یک رکورد دست نایافتنی دیگر را به نام خود ثبت کرد. بعد از اتفاقات فیلم اونجرز 3، اعضای گروه اونجرز سعی می کنند که اعمال تانوس را خنثی کنند و نظم را به جهان بازگردانند. اتفاقات زیادی در این فیلم می افتد که باعث شده نظریه های زیادی پیرامون آن شکل بگیرد. یکی از آن ها، فرضیه مولتی ورس یا دنیای موازی است که بحث بسیار جذابی است اما باید ببینیم که برادران روسو خط داستانی فیلم را به کجا کشیده اند. انتقام جویان 4 در حال حاضر در یک قدمی تبدیل شدن به پرفروش ترین فیلم تاریخ سینما (بدون احتساب نرخ تورم) قرار دارد. اونجرز اند گیم تنها 35 میلیون دیگر نیاز دارد که از فروش 2.787 میلیارد دلاری آواتار عبور کند و این در حالی است که تنها 60 روز از تاریخ اکرانش سپری شده است.

اجازده بدهید چندین اعداد و ارقام را با هم بررسی کنیم. اونجرز 4 سریعتر از هر فیلم دیگری به فروش های 50، 100، 150، 200، 250، 300، 350، 400، 450 و 500 میلیون دلار دست پیدا کرده است. این فیلم همچنین سریع تر از هز فیلم دیگری به فروش 1 میلیاردی، 1.5 میلیاردی، 2 میلیاردی و 2.5 میلیاردی دست پیدا کرده است. اونجرز: اند گیم در 5 روز به فروش 1 میلیاردی، در 11 روز به فروش 2 میلیاردی و در 20 روز به فروش 2.5 میلیارد دلاری دست پیدا کرده است. در صورتی رکورد دار های قبلی این میزان فروش را به ترتیب در 11 روز، 47 روز و 72 روز تجربه کرده اند.

فروش این فیلم تنها بعد از دو هفته از فروش کلی تایتانیک عبور کرد و کاری کرد که صدای جیمز کامرون هم در بیاید. جیمز کامرون در پستی اعلام کرد که فیلم انتقام جویان آخر بازی نه تنها توانسته ثابت کند که صنعت سینما و فیلمسازی هنوز نمرده است، بلکه ثابت کرده که زنده تر از هر زمان دیگری است. باید ببینیم که این فیلم بالاخره می تواند از فروش آواتار پیشی بگیرد یا خیر.

Joker 2019 (جوکر)

00921ami4e24dfge

جوکر از محدود شخصیت های شروری است که از خیلی از قهرمان ها محبوب تر است. تقریبا هیچ کس به خوبی نمی داند که جوکر کیست! او زندگی نامه مشخصی ندارد و بیشتر چیزهایی که راجع به او گفته می شوند، فرضیه هستند. از سفیدی رنگ پوستش گرفته تا گذشته و زخم های روی صورتش همگی معماهایی هستند که هیچ کس به واقعیت آن پی نبرده اند و حتی خالق این شخصیت یعنی باب کین هیچ حرفی در مورد آن ها نزده است. در رمان تصویری

Batman: The Killing Joker، جوکر شخصا اتفاقاتی که در گذشته برای او رخ داده است را روایت می کند. جوکر در ابتدا یک کمدین ناموفق بوده که مشکلات مالی زیادی داشته است. در حین حال همسرش حامله بوده و این موضوع باعث شده که او بیشتر از گذشته نگران آینده خود و خانواده اش باشد.

این وضعیت او را مجبور می کند که به همراه دو خلافکار دیگر به دزدی برود. در حین دزدی، سر و کله بتمن پیدا می شود و جوکر به صورت اتفاقی خود را به درون مواد شیمیایی می اندازد. در همان شب همسرش می میرد و تمام این ها باعث دیوانه شدن او می شود. بر اساس صفحه دانلود زیرنویس فارسی فیلم Joker 2019، داستان فیلم بر اساس رمان تصویری بتمن: جوک کشنده ساخته شده و در سال 1981 اتفاق می افتد. داستان فیلم بر روی کمدینی ناموفق به نام آرتور فلک تمرکز دارد که دچار مشکلات روانی است. او کم کم به سمت دنیای تبهکاری گاتهام کشیده می شود و به آرامی به یک افسانه خوفناک تبدیل می شود.

گفته می شود که فیلمنامه این فیلم علاوه بر اینکه از رمان تصویری بتمن: جوک کشنده الهام گرفته است، از فیلم های بزرگی همچون راننده تاکسی، گاو خشمگین و سلطان کمدی الهام گرفته است. بازیگران توانایی همچون سزار رومرو، جک نیکلسون، هیث لجر و جرد لتو تا به حال نقش جوکر را بازی کرده اند که عموما معتقدند هیث لجر بهتر از همه توانسته این نقش را ایفا کند. هیث لجر فقید برای ایفای نقش جوکر توانست موفق به کسب جایزه اسکار شود. در جدیدترین فیلم جوکر قرار است که خواکین فینیکس نقش جوکر را ایفا کند. در ابتدا قرار بود که لئوناردو دیکاپریو این نقش را ایفا کند اما در نهایت این اتفاق نیفتاد و نقش به خواکین فینیکس رسید. تریلر منتشر شده از این فیلم خبر از فیلمی فوق العاده با نقش آفرینی فوق العاده می دهد.

بهترین فیلم های 2019 در ژانر ترسناک

امسال تا دلتان بخواهد فیلم ترسناک منتشر می شود و شاید اصلا تعجب نکنید که پنج فیلم از لیست بهترین فیلم های ترسناک 2019 از آثار استیون کینگ اقتباس شده اند که البته یکی از آن ها فیلم کوتاه است. در اینجا از فیلم ترسناک جدید جردن پیل و بازگشت عروسک های شروری مانند آنابل و چاکی صحبت می کنیم تا فیلم جدید برایت برن به تهیه کنندگی جیمز گان و دنباله فیلم سرزمین زامبی ها. مهمترین فیلم های ترسناک 2019 عبارتند از: Us، Pet Sematary، Brightburn، Child’s Play، Annabelle Comes Home، Scary Stories to Tell in the Dark، Midsommar، Zombieland: Double Tap، Doctor Sleep، Happy Death Day 2U، The Curse of La Llorona،  و  Little Monsters Crawl، It Chapter Two، Brahms: The Boy II و The Dead Don’t Die.

برخی از بهترین فیلم های ترسناک سال 2019 که در بالا ذکر شد، زامبی محور هستند. به لطف سریال مردگان متحرک، زامبی ها محبوب تر از هر زمان دیگری هستند. این روزها زامبی ها سوژه سریال ها، فیلم ها و انیمیشن ها، بازی ها و تقریبا همه چیز هستند. فیلم جدید جیم جارموش که فیلم افتتاحیه کن هم بود، فیلمی زامبی محور است که در شهر سنترویل اتفاق می افتد. این فیلم که The Dead Don’t Die (مرده ها نمی میرند) نام دارد، بر روی سه افسر پلیس تمرکز دارد که بزودی با تهدیدی خوفناک روبرو می شوند: مرده ها از قبرهایشان بر می خیزند و شهر را محاصره می کنند. این سه افسر باید به همراه شهروندان شهر برای بقای خود تلاش کنند. فیلم Little Monsters 2019 (هیولاهای کوچک) هم که لوپیتا نیانگو، جاش گد و الکساندر انگلند در آن بازی می کنند، در مورد زامبی ها است.

الکساندر انگلند در این فیلم نقش مرد بیکاری را روایت می کند که اکنون در خانه خواهرش به سر می برد تا اینکه موفق می شود شغلی در کودکستان محلی برای خودش دست و پیدا کند. معلمی که در این کودکستان کار می کند، شخص مرموز و دلربایی است و دیو تصمیم می گیرد که او را تحت تاثیر قرار دهد. طولی نمی کشد که دیو وارد رقابت با مرد دیگری به نام تدی می شود. در حین اینکه این دو برای بدست آوردن خانم معلم تلاش می کنند، زامبی ها به شهر حمله می کنند. اکنون این سه باید تمام اختلاف های خود را کنار بگذارند تا از خودشان و همچنین از کودکان دفاع کنند.

مهمترین فیلم زامبی محور امسال را برای آخر گذاشته ایم. امسال قرار است دنباله فیلم Zombieland: Double Tap 2019 )سرزمین زامبی ها: شلیک نهایی) هم منتشر شود. قسمت اول این فیلم کمدی ترسناک در سال 2009 منتشر شد و علاوه بر جلب نظر منتقدین و مخاطبان، توانست در گیشه هم بسیار خوب ظاهر شود و به موفقیت بزرگی برسد. خبر ساخت این فیلم در اواخر تیر 1397 به صورت رسمی اعلام شد و وودی هارلسون، جسی آیزنبرگ، اما استون و ابیگیل برسلین برای ایفای نقش های خود باز گشتند. آن ها قرار است که در فیلم جدید با بازماندگان دیگر و همچنین زامبی های جهش یافته روبرو شوند.

چهار فیلم از بهترین فیلم های ترسناک 2019 بر اساس کتاب های استیون کینگ ساخته شده اند که امری طبیعی است! از سال 1976 تا به امروز، بیش از 40 فیلم بر اساس کتاب های استیون کینگ ساخته شده که اگر به صورت دقیق حساب کنیم، یعنی هر سال بیشتر از یک فیلم ترسناک بر اساس کتاب یا رمان های استون کینگ ساخته شده است!. برخی از آن ها از جمله فیلم های رستگاری در شاوشنک، آن، قبرستان حیوانات خانگی، منطقه مرده، کوجو، درخشش و غیره بسیار محبوب هستند. یکی از فیلم های که امسال بسیار جلب توجه کرده است، فیلم Doctor Sleep 2019 (دکتر اسلیپ) است. دکتر اسلیپ در واقع دنباله فیلم درخشش استنلی کوبریک است و داستان دنی تورنس را در بزرگسالی روایت می کند.

فیلم Pet Sematary 2019 (قبرستان حیوانات خانگی) هم دیگر فیلم اقتباسی ترسناک امسال است که در فروردین 1398 اکران شد. وینچنزو ناتالی هم در حال ساخت فیلم “در میان علف های بلند” برای نتفلیکس است. در نهایت، دنباله فیلم “آن” امسال منتشر می شود که در ادامه به صورت مفصل معرفی می گردد. امسال همچنین دو فیلم از دنیای سینمایی احضار منتشر شده است. فیلم The Curse of La Llorona 2019 (نفرین لا یورونا) و فیلم Annabelle Comes Home 2019 (آنابل به خانه می آید) هر دو فیلم هایی هستند که خط داستانی آن ها در دنیای سینمایی احضار اتفاق می افتد. فیلم نفرین لایورونا در فروردین 1398 اکران شد و عملکرد ضعیفی را از خود نشان داد. سومین فیلم آنابل هم به تازگی منتشر شده که در ادامه به صورت مفصل معرفی می شود.

اگر به دیدن عروسک های تسخیر شده و دردسرهایی که برای انسان ها ایجاد می کنند علاقه دارید، حتما فیلم های Child’s Play 2019 (بازی بچگانه) و Brahms: The Boy II 2019 (برامس: پسر 2) را به لیست تماشای خود اضافه کنید. جردن پیل هم امسال فیلم جدیدش را تحت عنوان Us 2019 (ما) در مارس 2019 اکران کرد که نقدهای بسیار مثبتی از منتقدان و مخاطبان گرفت. داستان فیلم در مورد خانواده ویلسون است که برای استراحت و دور شدن از استرس های زندگی، به خانه ساحلی خود می روند. یک شب، چهار فرد غریبه وارد خانه آن ها می شوند که دقیقا شبیه به خودشان هستند فقط چهره های مضحک تری دارند. فیلم ما با فروش 250 میلیون دلاری خود به سومین فیلم پرفروش ترسناک تاریخ تبدیل شد.

یکی از فیلم های متفاوتی که امسال اکران شد، فیلم ترسناک BrightBurn 2019 (برایت برن) به تهیه کنندگی جیمز گان بود که قصد داشت کلیشه فیلم های ابرقهرمانی را بشکند که نسبتا موفق هم شد. این فیلم در مورد بچه ای است که از فضا آمده و توسط زوجی به نام های کایل و توری بزرگ شده است. این بچه که دارای توانایی های خارق العاده است، به جای اینکه به قهرمانی برای نسل بشر تبدیل شود، به شروری تبدیل می شود که هیچ کس توانایی رویارویی با او را ندارد. این فیلم درست مانند کمیک Superman: Red Son ساخته شده است. نوبت آن رسید که سراغ مورد انتظارترین فیلم های ترسناک در سال 2019 برویم:

Annabelle Comes Home 2019 (آنابل به خانه می آید)

0091ami4e2454dfge

آنابل به خانه می آید یکی دیگر از فیلم هایی است که در دنیای سینمایی احضار جریان دارد و خط داستانی آن ها را دنبال می کند. تا کنون دو فیلم از مجموعه احضار، دو فیلم از مجموعه آنابل، یک فیلم از مجموعه راهبه و فیلم نفرین لالورونا از این مجموعه منتشر شده و آنابل به خانه می آید هفتمین فیلمی است که از دنیای سینمایی احضار منتشر می شود. ساخت فیلم

The Crooked Man و دنباله فیلم راهبه در دستور کار قرار دارد و فیلم سوم احضار هم سال دیگر منتشر می شود. آنابل به خانه می آید ادامه دو فیلم آنابل 2014 و آنابل : خلقت 2017 هم محسوب می شود. در این فیلم اد و لورین وارن تصمیم می گیرند که برای جلوگیری از حوادث بیشتر، عروسک آنابل را به خانه خودشان می برند و او را پشت شیشه مقدس حبس می کنند.

اما این کار نمی تواند جلوی آنابل را بگیرد و او ارواح شیطانی را بیدار می کند که همگی نگاه خود را به هدفی جدید بافته اند: دختر اد و لورین. مانند قسمت های قبلی، پیتر سفران و جیمز وان تهیه کنندگی فیلم را بر عهده دارند و کارگردانی فیلم هم گری دابرمن بوده است. دابرمن همچنین نویسندگی فیلم را بر اساس داستانی از جیمز وان و شخص خودش برعهده داشته است. کیفیت پرده ای این فیلم هم اکنون در دسترس است و برای دانلود فیلم Annabelle Comes Home 2019 می توانید از سایت های دانلود فیلم استفاده کنید. البته پیشنهاد ما این است که تا زمان انتشار نسخه های با کیفیت صبر کنید.

It Chapter Two 2019 (آن: قسمت دوم)

0091241mi4e24dfge

نوبتی هم باشد، نوبت “آن” است که یکبار دیگر به روی پرده نقره ای برود و همه را محصور خود کند. این فیلم بر پایه کتابی از اسطوره وحشت یعنی استیون کینگ ساخته شده و قسمت قبلی آن رکورد دار پرفروش ترین فیلم ترسناک تاریخ سینما است. قسمت قبلی این فیلم، یک موفقیت تجاری عظیم بود به طوری که با بودجه ساخت 35 میلیون دلاری خود توانست فروش خیره کننده 700 میلیون دلاری را تجربه کند. حتی سازندگان فیلم هم انتظار چنین موفقیتی را نداشتند. داستان فیلم بر روی گروهی از دوستان تمرکز دارد که با همدیگر گروهی به نام بازندگان را تشکیل داده اند. آن ها در طول فیلم با یک موجود ترسناک به نام “آن” روبرو می شوند.

“آن” که با نام “پنی وایز” هم شناخته می شود، هر 27 سال یکبار ظهور می کند و کودکان را مورد هدف قرار می دهد. او توانایی تغییر شکل دارد اما در بیشتر اوقات خود را به شکل یک دلقک در می آورد. این موضوع باعث شده که بزرگسال ها بی تفاوت از کنار آن بگذرند اما کودکان به راحتی جذب او شوند. اعضای گروه بازنده ها به صورت اتفاقی متوجه می شوند که منشا ترس تمام آن ها “پنی وایز” است و تصمیم می گیرند که او را نابود کنند. اتفاقات فیلم جدید 27 سال بعد از فیلم قبلی رخ می دهد. اکنون اعضای باشگاه بازنده ها بزرگ شده اند و هر کدام زندگی متفاوتی دارند. پنی وایز یک بار دیگر ظهور می کند و تصمیم می گیرد که از آن ها انتقام بگیرد.

بهترین فیلم های 2019 در ژانر کمدی-درام

در نهایت رسیدیم به خوراک اصلی ما ایرانی ها یعنی فیلم کمدی! همانطور که از اسمش پیداست، فیلم های کمدی فیلم هایی هستند که بر شوخی و مزاح تاکید دارند. در واقع هدف این فیلم های که معمولا هم پایان خوشی دارند، یک چیز است: خنداندن مخاطب در طول فیلم (البته به غیر از فیلم های کمدی سیاه). ژانر کمدی یکی از قدیمی ترین ژانرهای سینمایی است و حتی برخی از فیلم های سینمای مصوت هم کمدی بوده اند. ژانر کمدی هم دقیقا مانند دیگر ژانرها، با ژانرهای مختلفی مانند ترسناک، علمی تخیلی، عاشقانه، اکشن، هیجان انگیز و غیره ترکیب می شوند. فیلم های آنی هال، لبوفسکی بزرگ، بورات، دکتر استرنجلاو، ژنرال، بعضی ها داغشو دوست دارند، ددپول، شاون مرده، احمق و احمق تر و صد البته فیلم های روشنایی های شهر و دیکتاتور بزرگ اثر چارلی چاپلین از برترین و محبوب ترین فیلم های کمدی تاریخ سینما هستند.

برخی از فیلم های مورد انتظار کمدی سال 2019 عبارتند از: The Beach Bum، Isn’t it Romantic، The Hustle، Late Night، Long Shot، Booksmart، Once Upon a Time in Hollywood، What Men Want، Good Boys، Stuber، My Spy و The Art of Racing in the Rain.

کشتی گیر سابق دیو باتیستا چند سالی است که به صورت حرفه ای وارد صنعت سینما شده و هر ساله در فیلم های مختلفی بازی می کند. امسال او در دو فیلم کمدی اکشن به نام های My Spy 2019 (جاسوس من) و Stuber 2019 (استوبر) بازی می کند. باتیستا در فیلم جاسوس من نقش یک جاسوس خبره به نام جی جی را بازی می کند که باید خانواده ای به خصوص را تحت نظر بگیرد. در این بین، دختر این خانواده وارد خانه ای می شود که جی جی در آن مستقر شده و متوجه قضیه می شود. با این حال، طولی نمی کشد که یک رابطه دوستانه بین این دو شکل می گیرد و این موضوع ادامه راه را برای جی جی سخت می کند.

باتیستا در فیلم استوبر در کنار بازیگر پاکستانی کمیل نانجیانی بازی می کند. فیلم استوبر در مورد یک راننده اوبر است که استو نام دارد و همواره می خواهد که مسافرانش به او امتیاز پنج ستاره بدهند. یک روز، او افسر پلیسی با بازی باتیستا را سوار می کند که به تمام وجودش می خواهد یک تبهکار بزرگ را دستگیر کند. از اینجا به بعد، داستان فیلم حول ماجراجویی های مسخره و مضحک میان این دو می چرخد.

ما سث روگن را معمولا در فیلم های کمدی می بینیم. البته او به عنوان کارگردان، تهیه کننده و نویسنده هم فعالیت می کند که باعث شده کارنامه ای بلند بالا و بسیار خوب برای خودش بسازد. او امسال در کنار شارلیز ترون به عنوان بازیگر در فیلم Long Shot 2019 (لانگ شات) حضور دارد. فیلم لانگ شات که نقدهای بسیار خوبی هم دریافت کرده است، در مورد فرد فلارسکی و شارلوت فیلد است. هنگامی که این دو جوان تر بوده اند، شارلوت پرستار بچه فرد بوده است. اکنون این دو مسن تر شده و شارلوت به وزیر امور خارجه تبدیل شده و فرد هم اکنون یک روزنامه نگار موفق است. هنگامی که بعد از چند سال این دو دوباره با هم ملاقات می کنند، بزودی عاشق هم می شوند اما بی دقتی های فرد ممکن است که موقعیت شارلوت را به عنوان رئیس جمهور آینده به خطر بیاندازد.    

فیلم های What Men Want 2019 (آنچه مردان می خواهند) و The Hustle 2019 (شلوغی) دو فیلم کمدی سال 2019 هستند که یک وجه مشترک دیگر هم دارند. این دو فیلم بازسازی دو فیلم قدیمی هستند با این تفاوت که شخصیت اصلی فیلم های قدیمی مرد بوده اند و اکنون شخصیت اصلی این دو فیلم زن هستند. این هم یکی دیگر از دستاوردهای عجیب هالیوود است و حرف ما را اثبات می کند که بیشتر فیلم های هالیوود دست اول نیستند. بهرحال این فیلم ها از بازیگران خوبی بهره می برند و تماشای یکباره آن ها توصیه می شود. اگر می خواهید یک فیلم با کیفیت با شخصیت های زن ببینید، پیشنهاد می کنیم که فیلم Late Night 2019 (آخر شب) را تماشا کنید.

فیلم آخر شب در مورد مجری یک برنامه گفتگو محور به نام کاترین است که به یکباره با اعتراضات فراوان مواجه می شود و متوجه می شود که شبکه قصد جایگزین کردن او را دارد. به همین خاطر مجبور می شود که تغییراتی در برنامه های خودش اجرا کند. به همین منظور، او یک نویسنده زن به نام مالی را استخدام می کند تا به نوعی برنامه را نجات دهد. او اولین زنی است که وارد تیم نویسندگی کاترین شده است و بزودی باعث می شود که زندگی کاترین برای همیشه تغییر کند.

از دیگر فیلم های کمدی مورد انتظار سال 2019 فیلم The Beach Bum 2019 (بطری ساحلی) است که بازیگرانی همچون متیو مک کانهی، اسنوپ داگ، زک افران، آیلا فیشر در آن بازی می کنند. متیو مک کانهی نقش اصلی فیلم را بازی می کند که نویسنده ای به نام مونداگ است و قواعد عجیب و غریبی برای زندگی دارد. او بیشتر وقت را صرف تفریح های ناسالم می کند اما کم کم باید رمان بعدی خود را به اتمام برساند. از میان عناوین معرفی شده، بدون شک مورد انتظارترین عنوان از میان آن ها فیلم جدید کوئنتین تارانتینو، روزی روزگاری در هالیوود است. 

 Once Upon a Time in… Hollywood 2019(روزی روزگاری در هالیوود)

0091ami4e24dfge15

جدیدترین فیلم تارانتینو که ستاره های بزرگی مانند آل پاچینو، برد پیت، لئوناردو دیکاپریو، کرت راسل، مارگو رابی، داکوتا فانینگ، دیمین لوئیس، تیموتی اولفینت و امیل هرش باز می کنند. داستان این فیلم که در سال 1969 و در شهر لس آنجلس اتفاق می افتد. در آن زمان، همه چیز در حال تغییر بود؛ از جمله زندگی بازیگر تلویزیونی ریک دالتون و بدلش کلیف بوث. این دو که سالهاست در صنعت تلویزیون و سرگرمی فعالیت می کنند، دیگر به سختی می توانند این صنعت را بشناسند و خود را در داخل آن جا بدهند. این دو سعی می کنند که وارد سینما شوند. این فیلم در جشنواره کن امسال اکران شد و در پایان شش دقیقه تشویق ایستاده حضار را به همراه داشت. با این حال این فیلم نتوانست دومین نخل طلا را برای تارانتینو به ارمغان بیاورد. 

به این ترتیب، به پایان این مطلب رسیدیم. اگر این مطلب ما را پسندید، می توانید نگاهی هم به مطلب بهترین انیمیشن های 2019 بیندازید که سعی کردیم بهترین انیمیشن های سال 2019 را به شما معرفی کرده ایم. مسلما این مطلب کامل نیست و ممکن است برخی فیلم ها از قلم افتاده باشند. اکنون نوبت شماست که فیلم های مورد انتظار خود را برای ما بنویسید و بگویید که جای کدام فیلم در این مطلب خالی بوده است.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها