صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : نگاهی اجمالی به فیلم های چندگانه امسال

نگاهی اجمالی به فیلم های چندگانه امسال

022 135518434.f02bc085223.original

«استیون اسپیلبرگ» کارگردان و تهیه کننده فیلم «ماجراهای تن تن» از ساخت دنباله ای برای این فیلم به کارگردانی «پیتر جکسون» در حین تولید فیلم «هابیت» خبر داد.
اسپیلبرگ در گفت و گویی با مجله ی توتال فیلم، گرچه خط داستانی فیلم را مخفی نگه داشت، اما فاش کرد که قصد ساخت یک سه گانه بر اساس چند کتاب کامیک مختلف را دارد و تنها بر کتاب کامیک نویسنده بلژیکی تکیه نخواهد شد.

14 فوریه نیز اعلام شد که «مایکل بی» چهارمین شماره از چندگانه «ترنسفورمرز» را این بار بدون «شیا لبوف» در سال 2014 کارگردانی می کند.

از دیگر دنباله های جذّاب آینده می توان به «رمبو 5» با حضور سیلوستر استالونه، فیلم کمدی ترسناک «بیتل جویس 2»، دنباله فیلم «ناکد آپ» بنام This Is 40، «فولاد اصل 2» با حضور «هیو جکمن»، «گوست رایدر 3» و « سریع و خشمگین 6» اشاره کرد.

در حال حاضر نیز دنباله ی Ghost Rider: Spirit of Vengeance با درخشش «نیکولاس کیج» به اکران سینماهای امریکا در آمده و 30 مارس امسال هم فیلم «خشم تایتان ها» که دنباله ایست برای فیلم «نبرد تایتان ها» عرضه می شود. فیلم «مران سیاهپوش 3» نیز پس از تقریبا ً یک دهه با حضور «ویل اسمیت» و «تامی لی جونز» روز 25 مارس به صورت سه بُعدی اکران خواهد شد.
دوستداران فیلم های اکشن و ترسناک نیز می توانند منتظر فیلم های G.I. Joe: Retaliation در روز 29 جون، «بی مصرف های 2» در ماه آگست و همچنین «رزیدنت ایول : کیفر» و «فعالیت های فرا هنجار 4» باشند.
فیلم های انیمشن تابستان امسال هم دنباله های «عصر یخبندان» و «ماداگاسکار» هستند.
امّا فیم های به اصطلاح ریبوت شده نیز طیف دیگری از فیلم های دنباله دار هستند که The Amazing Spider-Man و Total Recall و Texas Chainsaw Massacre و The Bourne Legacy از جمله آنانند.
فیلم «رستاخیز شوالیه تاریکی» به کارگردانی «کریستوفر نولان» و با درخشش «کریستین بیل» هم پایانی ست برای این سه گانه، امّا بتمن بدون شک همچنان ادامه خواهد داشت.
با پایان موفقترین فیلم چندگانه یعنی «هری پاتر» و پایان سری فیلم های «گرگ و میش» در نوامبر امسال، همه نگاه های امیدوار به فیلم The Hunger Games دوخته شده تا شاید بتواند این موفقیت را تکرار کند.
و در پایان سال جاری میلادی طولانی ترین چندگانه تاریخ یعنی «جیمز باند» با فیلم «اسکای فال» ادامه می یابد.

شاید خود استودیوهای فیلم سازی هم دیگر رقبتی به تولید و تدوین این دنباله ها نداشته باشند امّا در عصر “جاهلیت مدرن”، عصری که فیلم های پوچی چون «ترنسفورمرز» و «گرگ و میش» پرفروش ترین فیلم های سال می شوند و فیلم های معناگرا محو می شوند، انتظار دیگری از استودیو ها نمی توان داشت.

مرتضی قنبری

ذره بین : آخ جون یه عالمه دنباله!

به جمع هواداران مووی مگ در فیس بوک بپیوندید      


اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها