صفحه اصلی > چهره هفته : بیوگرافی مهناز افشار

بیوگرافی مهناز افشار

بیوگرافی مهناز افشار

نام : مهناز افشار

تاریخ تولد : 21 خرداد 1356 در تهران، ایران

مهمترین افتخارات : برنده سیمرغ بهترین بازیگر مکمل زن برای فیلم « سعادت آباد »

بیوگرافی کوتاه :

مهناز افشار در 21 خرداد سال 1356 در تهران متولد شد و تحصیلات خود را تا مقطع دیپلم ادامه داد. خانواده او در ابتدا با بازیگر شدن او مخالف بودند اما اصرار افشار به حضور در سینما باعث شد تا نظر آنها تغییر کرده و با فعالیت او در سینما مشکلی نداشته باشند. افشار برای یادگیری این حرفه در کلاس های بازیگری مرحوم حمید سمندریان شرکت کرد و پس از آن نخستین حضور خود در مقابل دوربین را در سال 1377 در سریال « گمشده » تجربه کرد. اما موفقیت زمانی سراغ افشار آمد که او در فیلم « شور عشق » در کنار بهرام رادان حضور یافت.

شباهت ظاهری مهناز افشار به یکی از خوانندگان زن مشهور ایرانی سبب شهرت بیشتر او در آغاز عرصه بازیگری شد و همین موضوع سبب شد تا او بازیگر آثار تجاری در سینمای ایران شود و صرفاً به جهت شباهت ذکر شده، مورد توجه فیلمسازان قرار بگیرد. اما سالها بعد مسیر بازیگری « مهناز افشار » نیز تغییر کرد و این بازیگر تصمیم گرفت در آثار غیر تجاری به ایفای نقش بپردازد که تلاش او در سال 1389 ثمره داد و او برای بازی در فیلم « سعادت آباد » سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مکمل را دریافت کرد.

 بیوگرافی مهناز افشار

نکاتی که احتمالا درباره « مهناز افشار » نمی دانید :

در سال 1393 با یاسر رامین، فرزند محمدعلی رامین که فرزند معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره دوم ریاست جمهوری محمود احمدی‌ نژاد بود ازدواج کرد.

از ازدواجش صاحب یک دختر به نام « لیانا » است.

در سال ۱۳۹۳، جمعیت هلال احمر ایران به دلیل تصاحب اموال این سازمان و واردات شیر خشک فاسد، از همسر مهناز افشار به دادگاه شکایت کرد و در سال 1395 بازداشت شد.

مراحل دادگاه همسر مهناز افشار پس از گذشت پنج سال در سال 1398 با صدور رای خاتمه یافت. یاسین رامین در دادگاه بدوی به رد مال بین ۱ تا ۲ میلیون یورو با ثبت شرکتی به نام “رشد” در آلمان و ۱۷ سال زندان (۷ سال زندان قطعی) محکوم شد.

غذای مورد علاقه اش لوبیا پلو و ماکارونی می باشد.

وی در جریان انتخابات مجلس سال 1394 بصورت رسمی اعلام کرد که از اصلاح طلبان حمایت خواهد کرد و از مردم نیز درخواست کرد که به اصلاح طلبان رای دهند.

گفته که آرزویش این بوده که بتواند به جای آنتونی کویین در نقش گوژپشت نتردام بازی کند.

برادرش جواهرساز است و او گفته که در این حرفه گاهی با او همکاری می کند.

همسرش متولد کشور آلمان می باشد.

بیوگرافی مهناز افشار

در دوران کودکی شیطنت های فراوانی داشته و گفته می شود به همین دلیل 2 روز از مدرسه اخراج شده است!

مرضیه برومند در جریان یک سخنرانی در انتقاد از بودجه تئاتر کشور در کنایه به مهناز افشار گفته بود : « متاسفم بودجه تئاتر مملکت، نصف پشت قباله فلان خانم بازیگر است که زن یک مرد سیاسی شده است! چیزی که شنیدم این است که پشت قباله اش یک ملک ۳۰ میلیارد تومانی انداخته اند! »

یاسر رامین در واکنش به سخنان مرضیه برومند درباره مهریه 30 میلیاردی همسرش گفت : « مهریه همسرم ۵ شاخه گل نرگس، یک جلد کلام الله مجید و آینه و شمعدان بوده است!» 

فرزند خود را در کشور آلمان به دنیا آورد تا از مزایای تولد فرزند در خارج از کشور بهره مند شود.

در پی انتشار توییتی توسط مهناز افشار که با استناد به سخنان یک اکانت فیک در توییتر بیان شده بود، دادستانی بابل حکم جلب مهناز افشار را با شکایت سیدغفار دریاباری صادر کرد.

وی درباره اظهار نظر سحر قریشی که گفته بود هنگام حضور در کنار مردان در ورزشگاه ها منقلب می شود گفت: « نمی شود خیلی راحت حق نیمی از جامعه را انکار کرد. چون یک نفر وقتی در کنار مردان قرار می گیرد منقلب می شود. ورود به ورزشگاه حق زنان است. »

سحر قریشی نیز در واکنش به توییت افشار علیه خودش در یک مصاحبه ویدئویی گفت : « سن ات بالا رفته و دیگه هم شبیه کسی نیستی! »

او قرار بود بصورت پخش ویدئویی زنده در مراسم اکران فیلم « قسم » در مشهد حضور داشته باشد اما از پخش ویدئو در لحظات آخر جلوگیری شد!

 بیوگرافی مهناز افشار

مهمترین آثار « مهناز افشار » :    

کما

آتش‌بس

سعادت‌آباد

برف روی کاج ‌ها

پل چوبی

نهنگ عنبر

نهنگ عنبر ۲: سلکشن رؤیا

آشفته‌گی

دارکوب

ناگهان درخت

 

امیر گلسفیدی

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می گردد.

به خانواده بزرگ جامعه مجازی مووی مگ بپیوندید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها