صفحه اصلی > زرین سینمایی هفته : از انتشار اشعار عجیب لیلا اوتادی تا حمله سحر قریشی به مهناز افشار! / زرین سینمایی هفته ( شماره 195 )

از انتشار اشعار عجیب لیلا اوتادی تا حمله سحر قریشی به مهناز افشار! / زرین سینمایی هفته ( شماره 195 )

دنی تروخو

Zarinدر هفته ای که گذشت، جناب آقای دنی تروخو برای خودش داشت در خیابان های لس آنجلس آنجلس تیک اف می کشید و جواد یساری هم گذاشته بود و صداش رو هم تا آخر زیاد کرده بود که یکدفعه میبینه یک ماشین چپ کرده و یک بچه و مادربزرگش داخل ماشین گرفتار شدن.

ترخوی مهربان هم سریع دست به کار میشه و میره بچه و مادربزرگ رو نجات میده و آمبولانس خبر میکنه و میان بندگان خدا رو می برن بیمارستان و ظاهراً حالشون هم بد نیست. بعدش هم خبرنگارها اومدن با ترخو مصاحبه کردن و گفتن : « داداش! عجب حرکتی زدی! » و  ترخو هم گفته : « ما مخلصم همه بچه مچه های پایین هم هستیم.. بچه های هانی آباد، فایند آباد، سه راه ویکتوری؛ خاک پاتونیم! »

از این جهت، به دلیل آنچه که « ماچته مهربان! » می نامیم، لوح زرینی را به دنی آقای تروخو تقدیم می کنیم که کل عمرش رو در حال قلع و قمع کردن ملت در فیلمها بوده اما در زندگی واقعی دل گنجشک داره و دستش توی کار خیر هست.

 روزی روزگاری در هالیوود

68466در هفته ای که گذشت، دختر مرحوم بروس لی آمد و با انتشار یک مطلب گفت که از تماشای فیلم جدید اقای تارانتینو ناامید شده چراکه در یک صحنه شخصیت برد پیت میزنه بروس لی رو توی مبارزه شکست میده و این اصلا خوب نیست چون پدرم هرگز نباخته و این تصویر باعث میشه ملت به پدرم بخندن!

والا ما فکر میکردیم فقط اینورها هست که افراد یکدفعه از همه چیز بت درست میکنن و نمیشه بهشون گفت بالای چشمشون ابرویه! والا ما خودمون کلی با بروس لی و فیلمهاش زندگی کردیم و اتفاقاً این نکته رو هم می دونیم که مرحوم از آمادگی جسمانی بالایی برخوردار بود اما دیگه خانم این فیلمه خب! تارانتینو قبلاً هم در « حرامزاده های بی آبرو » زده بود هیتلر رو ناکار کرده بود مگه کسی چیزی گفت؟ دیگه حالا یه فصل کتک خوردن بروس لی که اتفاقاً میگن یکی از بامزه ترین بخش های فیلم هست رو هم باید تاب نیاریم؟ بابا ظرفیتت رو شکر!

بهرحال، ما اینجا به دلیل آنچه که « غودا…آخ! » می نامیم، تمشک زرینی را به شانون خانم لی تقدیم می کنیم که اومدن و گفتن چرا پدرم توی فیلم کتک خورده! شما به بزرگی خودت ببخش بر و بچه های « روزی روزگاری در هالیوود » رو! قول میدم دیگه کاری با مرحوم نداشته باشن! داستانی داریم ما با ملت!

 002her series 1563916419

68466 در هفته ای که گذشت مصاحبه ای از سحر قریشی پخش شد که کلی حرف عجیب و غریب از تئاتر گرفته تا پوشش زنان و مهناز افشار و غیره گفت که همه شون تمشک بگیر بود!

سحر خانم قریشی با اشاره به مهناز افشار گفت که : « خانم! سنت بالا رفته و دیگه هم شبیه اون خانم مشهوره نیستی که بهت نقش بدن! » و به این شکل به همکار خودش تاخت. این وسط جمله جالبی هم گفت که ظاهراً به نقل از حامد بهداد بود و آن اینکه این بازیگر به سحر قریشی گفته که هرطوری شده به تئاتر برود و اگر لازم شد « برود در تئاتر و آنجا را طی بکشد! ». دیگه والا ظاهراً حامد بهداد گفته ما بی تقصریم!

بهرحال، ما اینجا به دلیل آنچه که « کلاً چه می گویید؟! » می نامیم، تمشک زرینی را به سحر قریشی تقدیم می کنیم که کلاً این چند وقت اخیر بسیار بیشتر از گذشته در رسانه ها هست و صحبت میکنه و صحبت هاش هم اغلب تمشکی محسوب میشه! امیدواریم بهرحال همه سلامت باشند؛ آمین!

68466در هفته ای که گذشت یک عدد موزیک ویدئو از محمدرضا فروتن پخش شد که نگاه کردیم و هر دقیقه اش یک تمشک داشت!

ما اینجا نمی دانیم که بازیگرها چه علاقه ای به آواز خواندن دارند! والا یه نگاه به لیست بازیگران بندازید می بینید که از هر 3 تاشون تقریبا یکی رفته سمت خوانندگی و یک کار بیرون داده! حالا استاد محمدرضا فروتن هم آمده یک موزیک ویدئو به نام « اینستاگرام » منتشر کرده که نه موسیقیش سرجاشه نه اشعارش سرجاشه نه اکت های بزرگوار سرجاشه! متن شعر هم یه چیزی تو مایه های « من لایک میکنم، کامنت از تو، کامنت وحشیانه بزار، دست به بلاکم خوبه … » هست!

ما هم اینجا به دلیل آنچه که « خواننده شدن به هر قیمتی » می نامیم، تمشک زرینی را به محمدرضا فروتن تقدیم می کنیم که آمده و این موزیک ویدئو عجیب رو منتشر کرده و به اهالی فضای مجازی تاخته که چرا کامنت بد میزارید! چشم، کامنت خوب میزاریم!

لیلا اوتادی 

68466 آقا در هفته ای که گذشت یک کتاب از مجموعه شعرهای لیلا اوتادی منتشر شد که اشعارش حسابی لرزه بر اندام مان افکند.

لیلا اوتادی که در این یکی دو سال اخیر جز زمانی که به این و آن تاخته، خبری از او در سینما نداشتیم، اینبار با انتشار مجموعه شعرهایش خبرساز شد اونم چه شعرهایی! شعرهای استاد خیلی زود در فضای مجازی دست به دست شد و مایه مباهات و افتخار اهل فضل و قلم قرار گرفت. کیفیت اشعار منتشر شده به حدی بالا بود که حافظ شیرازی و سعدی و در کنارشان مولانا، از دیار باقی بازگشته و کمپینی تشکیل دادند به جهت اشاعه این نوع از ادبیات و اعلام کردند : « با همین فرمان برید جلو تا اینبار دیگر مشکل نیفتد! ». اشعار سرکار خانم اوتادی چیزی در همین وزن و مایه هاست :

« من ذره بین بودم

 تو مووی مگ بودی

 مووی مگ تو نبودی!

من و تو ما شدیم،

 زدی پس کله ام و پرت مان کردی در این ستون!

ستون فقرات مان جر واجر شد!

پنجره دَن داش گَلر!

ناتینگ الس مترز! »

بهرحال، ما اینجا به دلیل آنچه که « سبک جدید شعر » می نامیم، تمشک زرینی را به سرکار خانم اوتادی تقدیم می کنیم که نمی دانیم چه شده که فکر کرده که چنین اشعاری به حدی جذاب و اصولی هستند که می توانند منتشر شوند و ملت هم خوانده و به وجد بیان. هرچند که بهرحال این وضعیت سابقه دار هم هست. یک عزیز بنده خدای بازیگری هم قبلا یک کتابی چاپ کرده بود که ظاهراً حدود 300 هزار تومان قیمتش بود و کلی هم فروخته بود! سلامی هم بکنیم به عزیزان حوزه ادبیات و شعر؛ سلام بزرگواران!

 

ذره بین            

* شما می توانید گزینه های ” لوح زرین بگیر یا تمشک بگیر”  سینمایی یا تلویزیونی تان را به ما معرفی کنید تا آنها را در همین بخش معرفی کرده و جوایزشان را تقدیمشان کنیم! 

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می گردد.

به خانواده بزرگ جامعه مجازی مووی مگ بپیوندید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها