صفحه اصلی > اخبار سینمای ایران : چهره های سرشناسی که پس از مهاجرت از ایران نتوانستند موفقیتی کسب کنند! + تصاویر

چهره های سرشناسی که پس از مهاجرت از ایران نتوانستند موفقیتی کسب کنند! + تصاویر

00000798412459701

رویای مرفه زندگی کردن تنها در بین چهره های مشهور نیست که رواج یافته بلکه در بین مردم نیز اوج گرفته اما به واسطه شهرت این هنرمندان حاشیه های پیرامون آن ها نیز بیشتر می باشد.

به گزارش مووی مگ به نقل از جام جم، در روزهای اخیر جریان مهاجرت مزدک میرزایی گزارشگر مشهور ورزشی با موجی از حاشیه های همراه شده است. جدا از موضوع مهاجرت این هنرمندان زندگی و فعالیت های کاری آن ها مطرح می باشد که اکثر با شکست روبرو می شوند. در این مطلب به موضوع مهاجرت هنرمندان ایرانی از جمله  رامسین کبریتی  , چکامه چمن ماه , مهدی مظلومی , صدف طاهریان , محمد حسینی , رابعه اسکویی , حنانه شهشهانی و … می پردازیم.

حالا در اولین روز‌های مرداد، اما یک دفعه خبر رسید گزارشگر معمولا بی‌حاشیه و مودب فوتبال هم راهی انگلیس و تلویزیون ایران اینترنشنال شده است. چیزی که شاید برای خیلی‌ها قابل تصور بود، اما هیچ‌کس فکرش را نمی‌کرد مزدک میرزایی روزی چنین تصمیمی بگیرد.

مهاجرت هنرمندان و گزارشگران ورزشی

مهاجرت مزدک میرزایی و شایعه پیوستنش به شبکه خبری ایران اینترنشنال باعث شد نگاهی داشته باشیم به همه کسانی که در سال‌های اخیر رفتاری مشابه او داشته‌ اند و حالا از خیلی‌هایشان دیگر خبری نیست.

رامسین، پردیس، چکامه و دیگران

000007984124524

رامسین کبریتی

همین چند سال پیش بود که موج مهاجرت بازیگران تلویزیونی به شبکه فارسی زبان جم در ترکیه قوت گرفت. از رابعه اسکویی گرفته تا چکامه چمن‌ماه، پردیس افکاری و رامسین کبریتی که هرکدام از چهره‌های شناخته شده تلویزیون به شمار می‌رفتند.

تب مهاجرتی که عده زیادی علت آن را بیکاری و مشکلات مالی عنوان کردند؛ برای همین شبکه جم‌ تی‌ وی که قرار بود آینده بهتری را به لحاظ کاری برای این بازیگران ترک وطن کرده رقم بزند روز‌های چندان روشنی را پیش رویشان نگذاشت.

علت مهاجرت هنرمندان ایرانی

تا جایی که تب و تاب این اتفاق بعد از ساخت چند برنامه تلویزیونی فروکش کرد و دیگر اثری از حضور پر رنگ آن‌ها در این شبکه نبود. در نهایت کار به جایی رسید که حتی زمزمه درخواست تعدادی از آن‌ ها برای بازگشت به ایران نیز از گوشه و کنار شنیده شد.

مهدی مظلومی

مهدی مظلومی

مجموعه «بدون شرح» و «زندگی به شرط خنده» از معروف‌ترین سریال‌هایی بود که مهدی مظلومی در ایران کارگردانی آن را به عهده داشت. مظلومی هم جزو آن دسته از افرادی بود که این بار در قالب کارگردان تصمیم گرفت ایران را به مقصد ترکیه برای ساخت سریال در شبکه جم‌ تی‌ وی ترک کند.

او بعد از این رفتن در صفحه اینستاگرامش نوشت: «من فیلمسازم پس هر کجای این جهان بتوانم فیلم می‌سازم … برای من حرفی که می‌زنم مهم است و کسانی که فضای آزاد برای حرف زدن فراهم می‌کنند.»، اما مظلومی با وجود ساختن چند مجموعه در این شبکه تلویزیونی و حتی ساخت سریالی به نام «شهر قشنگ» که نام آن را هم از سریال«بدون شرح» در ایران وام گرفته بود نه تنها به پیشرفتی دست پیدا نکرد که حتی ساخت این مجموعه‌ ها به لحاظ کیفیت نیز برایش یک پسرفت محسوب می‌ شد.

صدف طاهریان

صدف طاهریان

سال ۹۴ بود که انتشار یک فیلم در فضای خبری حسابی سر و صدا کرد و رسانه‌ها به‌ واسطه آن اعلام کردند که یک بازیگر ایرانی به نام «صدف طاهریان» برای پیوستن به شبکه جم از کشور خارج شده.

صدف طاهریان جز تجربه یکی دو نقش کوتاه در چند فیلم سینمایی تجربه چندان دیگری در سینمای ایران نداشته نداشته و در خارج از ایران نیز موفقیتی کسب نکرد.

00000798412454

مهدی رستم پور

اهالی ورزش او را به واسطه گزارش‌های ورزشی‌اش در شبکه خبر، رادیو ورزش و شبکه جام‌جم می‌شناسند. خبرنگاری که سال ۲۰۰۹ بعد از اعزام به مسابقات جهانی کشتی در دانمارک به کشور بازنگشت و از همان جا در خواست پناهندگی داد.

رستم‌ پور که روزی به عنوان تحلیلگر در مطبوعات ایران قلم می‌ زد و در شبکه‌های مختلف تلویزیون مشغول به کار بود بعد از مهاجرت به عنوان خبرنگار آزاد با شبکه‌هایی مثل رادیو فردا و بی‌بی‌سی فارسی همکاری می‌کند. او که زمانی امید می‌رفت جزو گزارشگران خوب ورزشی به ویژه در عرصه کشتی باشد سودای خارج از کشور به سرش زد و شد آن چه که شد!

کامران ملک‌مطیعی

0000079841236

بیشتر ما او را با نقش «دکتر» در سریال زیرآسمان شهر می‌شناسیم، سریال نود شبی که در زمان خودش حسابی گل کرد آنقدر که مردم هنوز هم بعد از گذشت قریب به ۲۰ سال شخصیت‌ها و تکه کلام‌های او را خوب به‌یاد دارند.

غیر از این ملک مطیعی در مجموعه‌ های پرطرفداری مثل «پهلوان نمی‌میرند» و «قطار ابدی»نیز در تلویزیون بازی کرده بود. او در ایران کنار بازیگری کار اجرا و گویندگی را هم تجربه می‌کرد،اما در اوایل دهه ۸۰ تصمیم به مهاجرت گرفت و در رادیو فردا مشغول به کار شد.

اما این روز‌ها کمتر کسی از بین مردم وکوچه بازار از کار‌های او در آمریکا خبر دارد و هنوز هم بیشتر مردم کامران ملک‌ مطیعی را با سریال‌های تلویزیونی‌اش در داخل ایران به‌یاد می‌آورند.

محمد حسینی

0000079841245

او معروف‌ترین چهره تلویزیونی بود که رفتنش سر و صدای زیادی کرد. کسی که مردم او رابه‌ واسطه اجرا‌های دونفره‌اش با کاظم احمدزاده خوب به‌ یاد دارند.

از شب بخیر تهران گرفته تا مسابقه بزرگ، مهتاب، سیمرغ و… اواخر دهه ۸۰ سید محمد حسینی درست در دوران اوج کاری‌اش در تلویزیون ایران و زمانی که به عنوان گرانقیمت‌ ترین مجری صدا و سیما شناخته می‌شد از کشور رفت و با مهاجرت به آمریکا در برنامه‌های ماهواره‌ای مشغول به کار شد.

این در حالی بود که او با وجود نداشتن چارچوب و خط قرمز‌های مرسوم هم هرگز نتوانست حتی ذره‌ای از محبوبیت‌ها و موفقیت‌ هایی را که در داخل کشور به دست آورده بود،تکرار کند.تا جایی که حرف‌ های تند و تیز سیاسی هم در این زمینه کمک چندانی به حسینی نکرد؛حتی اجرا‌های او رفته رفته رنگ و بوی جنون به خود گرفت.

حسینی آنقدر رنگ عوض کرد که طی یکی دو سال گذشته با ساخت برنامه‌ای از مردم می‌خواست که دست به آشوب بزنند و اماکن عمومی و مذهبی مثل مساجد را به آتش بکشند.

رابعه اسکویی

000007984124

او یکی از کسانی است که بعد از رفتن به شبکه جم مدت زمان زیاد طول نکشید که از این مهاجرت صراحتا ابراز پشیمانی کرد و گفت که قصد بازگشت به ایران را دارد تا جاییکه اسکویی رفتنش به شبکه جم را یک دیوانگی بزرگ خواند.

رفتنی که خودش علت آن را مشکلات مالی و بیکاری عنوان کرد. اسکویی سال گذشته به ایران برگشت و با بازی در سریال گاندو مجددا فعالیتش را در ایران آغاز کرد.

علی زندی‌فر

000007984123

چهره او را با گویندگی پای ثابت اخبار جوانه‌ها به خاطر داریم. کسی که بعدها بصورت محدود در اخبار ورزشی و برنامه‌های تلویزیونی شبکه سه تلویزیونی هم دیده شد. زندی فر هرچند در ایران هم چندان چهره شناخته‌ شده‌ای نبود، اما دو سه سال پیش بود از ایران مهاجرت کردو به آمریکا رفت تا در کنار محمد حسینی و اجرای «رادیو پستو» طعم تلخ شکست در حوزه رسانه را تجربه کند.

فرشید منافی

00000798412

مخاطبان پر و پاقرص رادیو جوان قطعا با برنامه‌های فرشید منافی خاطرات زیادی دارند.کسی که با برنامه روی خط جوانی آنقدر هوادار پیدا کرد که خیلی‌ها معتقد بودند طرفداران برنامه منافی از لحاظ تعداد شنونده حتی به مخاطبان تلویزیونی هم پهلو می‌زند. اما منافی هم مثل سید محمد حسینی در دوران اوج فعالیت‌های کاری‌اش از ایران رفت تا در رادیو فردا مشغول به کار شود.

او در حال حاضر در برنامه «رادیو پس‌فردا» مشغول به کار است و خیلی از کارشناسان این حوزه بر این باورند که فرشید منافی هم با وجود استعداد بالایش در زمینه اجرا و گویندگی هیچ‌وقت نتوانست در جذب مخاطب موفق عمل کند.

حنانه شهشهانی

0000079841

مورد دیگر از مهاجرت هنرمندان بازیگر که خیلی‌ها دورترین تصویری که از حنانه شهشهانیدر ذهنشان دارند به سریال تلویزیونی «یک مشت پر عقاب» برمی‌گردد. بازیگری که در سریال‌های پرطرفداریمثل «ترانه مادری» ایفای نقش کرد و به دنبال آن در ذهن مخاطبان تلویزیونی به یک چهره آشنا تبدیل شد.

اما مهم‌ ترین اثری که خیلی هایمان از شهشهانی به خاطر داریم مربوط به سریال «کلاه پهلوی» است. مجموعه‌ای درباره کشف حجاب دوران رضا شاه در ایران.

اثری که اتفاقا به خاطر موضوعی که داشت خبر مهاجرت و کشف حجاب شهشهانی را حسابی پررنگ کرد و واکنش‌ های زیادی را به دنبال داشت. خبر رفتن شهشهانی از ایران با شایعه بازیگری برای شبکه جم همراه شد که خود او آن را تکذیب کرد.

شهشهانی پس از مهاجرت  تا به امروز فعالیت بازیگری نداشته است.

 


 

خواندن مقالات زیر توسط مووی مگ پیشنهاد می شود :

لادن طباطبایی از مهاجرتش به آمریکا به خاطر دخترش و ترک بازیگری گفت

پولاد کیمیایی از سینمای ایران خداحافظی کرد! / به دلیل مهاجرت دیگر در کنار شما نیستم!

شهاب حسینی برای ادامه فعالیت سینمایی اش به آمریکا مهاجرت می کند

توضیحات بهاره رهنما درباره دلایل مهاجرت دخترش به اروپا / جامعه ما زن ستیز است!

رفت و آمد بازیگران مهاجرت کرده به شبکه جم به ایران / مبلغ دستمزد بازیگران و کارگردان این شبکه اعلام شد

مهاجرت یک بازیگر ایرانی دیگر که با او خاطرات زیادی داریم

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها