صفحه اصلی > اخبار سینمای ایران : دفاع بازیگر « شهرزاد » از حضور پول کثیف در سینما / اگر قرار است این پول خرج شود، چه بهتر که در هنر باشد!

دفاع بازیگر « شهرزاد » از حضور پول کثیف در سینما / اگر قرار است این پول خرج شود، چه بهتر که در هنر باشد!

soltani00011

مهدی سلطانی بازیگر شهرزاد، به‌اعتماد آنلاین گفته: ما وقتی قراردادی را امضا می‌کنیم هیچ بندی در آن وجود ندارد که «به شرط اینکه پول تمیز بود بازی کنید».

حتی اگر وکیل هم بگیریم، و قبل از اینکه امضا کنیم تحقیق کنیم که این سرمایه‌ای که صرف این فیلم یا سریال یا تئاتر می‌شود، از راه درست تامین می‌شود یا خیر، خود وکیل از کجا می‌تواند بفهمد؟ وقتی بعد از سالیان سال تازه متوجه می‌شوند، آن‌ هم توسط سازمان‌های امنیتی، پس دانستن این داستان کار پیچیده‌ای است.

ما فقط می‌توانیم خوشحال باشیم و حتی می‌توانیم تشکر کنیم از آن افرادی که حاضر شده‌اند به ‌جای اینکه سرمایه‌شان را در جایی دیگر خرج کنند، در فرهنگ و هنر خرج کنند. اگر از من پرسیده شود آیا حاضرید پول کثیف وارد سینما یا هنر بشود یا جای دیگری صرف شود، من می‌گویم اگر قرار است این پول خرج شود، ترجیح می‌دهم در عرصه هنر باشد. چون هنر آن‌قدر بی‌بضاعت است که خیلی راحت‌تر و بهتر می‌تواند هزینه کند و تمیز می‌شود. اگر قرار است به این شکل تمیز شود، چه فیلتری بهتر از هنر و فرهنگ این پول کثیف را تمیز کند؟

جدا از آن، ما از کجا می‌دانیم حتی صاحب‌خانه‌ای که به ما خانه اجاره می‌دهد، این خانه را از کجا به دست آورده؟ آیا غصبی بوده؟ آیا با قیمت ظالمانه‌ای از فروشنده قبلی گرفته؟ نه. این‌طور نیست. می‌بینیم خانه‌ای وجود دارد، قرارداد، سند و صاحب‌خانه‌ای دارد، در این صورت خانه را اجاره می‌کنیم. دیگر تحقیق می‌کنیم که آیا صاحب‌خانه این خانه را قبلاً از راه حلال خریده است یا خیر؟ اصلاً امکان‌پذیر نیست.


خواندن مقالات زیر توسط مووی مگ پیشنهاد می شود :

واکنش عجیب کمال تبریزی به وجود پول های کثیف در سینما

صحبت های عجیب ده نمکی درباره پولشویی در سینما / امروز بدون استفاده از پول کثیف نمی توان فیلم ساخت!

واکنش تند منوچهر هادی به منتقدان سینما / فیلم من شرف دارد به قلم کثیف شما !

مرتضی حسینی : برادرم امروز کثیف ترین آدم است

کنایه عجیب حمید گودرزی به نوید محمد زاده در برنامه « دورهمی » 

آدم‌های چرک و کثیف، ستارگان امروز سینمای ایران شده اند!

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها