صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : توضیحات خواکین فونیکس درباره بازی اش در نقش جوکر / نمی خواستم روانشناسان من را درک کنند!

توضیحات خواکین فونیکس درباره بازی اش در نقش جوکر / نمی خواستم روانشناسان من را درک کنند!

خواکین فونیکس

واکین فینیکس برای جان بخشیدن به شخصیت جوکر مرارت بسیار کشیده و با تبدیل شدن به یکی از مدعیان زودهنگام اسکار پاداشش را از همین حالا گرفته است.

به گزارش مووی مگ به نقل از خبرآنلاین، واکین فینیکس با پذیرفتن بازی در فیلم «جوکر» ریسک بزرگی کرد چرا که پیش از او هیث لجر این نقش را به شکلی بی‌نظیر بازی و در تاریخ سینما ثبت کرده بود.

شاید به همین دلیل بود که فینیکس برای جان بخشیدن به جوکر هشت ماه زمان گذاشت و تقلا کرد تا سیر تبدیل شدن یک استندآپ کمدین به نام آرتور فلک به دشمن بتمن را به بهترین شکل به نمایش بگذارد. از آن خنده‌های شیطانی که مو به تن بیننده سیخ می‌کند تا شوق عجیبش برای هرج و مرج جوکر، فینیکس جزییات بی‌نظیری خلق کرده است که به همین‌ها خلاصه نمی‌شود.

در فرایند جوکر شدن فینیکس، وزن کم کرد، مدت‌ها روی خنده‌اش کار کرد و زمان زیادی صرف مطالعه ناهنجاری‌های شخصیتی کرد تا سرانجام فرمول ویژه «جوکر» شدن را پیدا کرد. 

«جوکر» در جشنواره فیلم ونیز برای رسیدن به جایزه اصلی یا همان شیر طلایی رقابت می‌کند و به فاصله اندکی پس از پایان جشنواره در روز ۱۲ مهر (۴ اکتبر) اکران خواهد شد.

کاهش ۲۵ کیلو وزن در مدتی کوتاه به تنهایی عاملی است که واکین را به نوعی جنون که برای این نقش نیاز بود، کشاند و در عین حال مطالعه انواع شخصیت‌هایی که می‌توانند آدمکشان سیاسی باشند، مکمل کار او شد. واکین فینیکس قصد داشت شخصیت جنایتکاری روانی را خلق کند که به راحتی در دسته‌بندی‌های معمول روانشناسی نگنجد.

او در این باره گفت: «نمی‌خواستم روانشناسان بتوانند تشخیص دهند که او چگونه فردی است. می‌خواستم این بخش کاراکتر مرموز باقی بماند.»

یکی از وسواس‌های فینیکس برای این نقش، نوع خندیدنش بود. او بارها از تاد فیلیپس کارگردان و نویسنده فیلم خواهش کرد که برای تست کردن این خنده‌ها به خانه‌اش بیاید که البته این تقاضا بارها تکرار شد.

داستان فیلم در اواخر دهه ۷۰ و اوایل دهه ۸۰ میلادی می‌گذرد. این بار داستان به جای گاتام در نیویورک روی می‌دهد و البته این فیلم در رده بندی سنی فیلم‌ها با نشان «R» خشونتی عریان را به تماشا می‌گذارد.

با نمایش فیلم در ونیز منتقدان لب به تحسین آن گشودند و بیش از آن زمزمه‌های بسیاری درباره شانس بالای اسکار گرفتن واکین فینیکس به گوش رسید. فینیکس اما زیاد دوست ندارد درباره جایزه صحبت کند و بیشتر دوست دارد از نقش بگوید. او گفت: «تا کنون تجربه‌ای مانند این فیلم نداشته‌ام. هر چقدر غیرقابل پیش‌بینی‌تر می‌شد، الهام‌بخش‌تر می‌شد.»


خواندن مقالات زیر توسط مووی مگ پیشنهاد می شود :

بیوگرافی خواکین فونیکس ( Joaquin Phoenix )

تریلر رسمی فیلم جوکر ( Joker ) با بازی خواکین فونیکس منتشر شد

خواکین فونیکس و رونی مارا بصورت رسمی ازدواج خواهند کرد!

خواکین فونیکس، بازیگری که علاقه ای به پروژه های بزرگ هالیوودی ندارد!

تصاویر خواکین فونیکس در نقش شخصیت جوکر منتشر شد

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها