صفحه اصلی > اخبار سینمای ایران : فروش فاجعه بار سینمای ایران در تابستان 98

فروش فاجعه بار سینمای ایران در تابستان 98

816193 rao pc23222

سقوط تدریجی فروش فیلم‌ها در تابستان به وضعیت هشدار رسیده و سه فیلم جدیدی که از چهارشنبه هفته پیش اکران شده‌اند، طی ۷ روز در مجموع کمتر از ۸۲۰۰ بلیت فروخته‌اند!

طبق آمار منتشر شده در سامانه سینما شهر فیلم «چاقی» ۹۱ میلیون تومان فروش کرده و کمی بیش از ۷ هزار بلیت فروخته، «برمودا» با یک هزار بلیت فروخته شده به آمار ۱۱ میلیون تومان رسیده و فیلم «صدای منو می‌شنوید؟» با ۶۵ بلیت در یک هفته فقط ۸۷۵ هزار تومان فروش داشته است.

احتمالا عده‌ای می‌گویند آغاز ماه محرم در ایجاد این وضعیت موثر است، اما اولا در آخر هفته گذشته که این فیلم‌ها اکران شدند، هنوز ماه محرم آغاز نشده بود. ثانیا وضعیت گیشه تابستان از ابتدای مرداد نامناسب بوده است.

 image 13980613133 img 20190904 18200301

آمار فروش ماهیانه که سامانه سینما شهر منتشر کرده نشان می‌دهد گیشه سینمای ایران از اردیبهشت ۹۸ وارد وضعیت رکود شده است. بعد از فروش ۵۷ میلیاردی گیشه در فروردین که آمار قابل توجهی بود، استقبال از فیلم‌ها از اردیبهشت ناگهان سقوط کرد و به ۲۶،۶ میلیارد تومان رسید. این در حالی‌ست که آمار فروش اردیبهشت سال قبل ۲۷,۱ میلیارد تومان بود. اگر توجه کنیم که امسال قیمت بلیت افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی داشته، کاهش تماشاگران بیشتر مشخص می‌شود.

گیشه سینمای ایران در خرداد و تیر امسال با ۲۹,۵ و ۲۹,۴ میلیارد تومان کمی رشد داشت اما با آغاز مرداد دوباره افت کرد و ۲۳,۹ میلیارد تومان شد که نسبت به مرداد سال ۹۸ حدود ۴,۵ میلیارد تومان افت کرده است. به نظر می‌رسد وضعیت شهریور حتی بدتر باشد. تا روز سیزدهم این ماه فروش فیلم‌ها ۵,۵ میلیارد تومان شده و با توجه به در پیش بودن تاسوعا و عاشورا و ترکیب فیلم‌های اکران شده احتمال می‌رود یکی از بدترین رکوردهای فروش تابستانی امسال ثبت شود.


خواندن مقالات زیر توسط مووی مگ پیشنهاد می شود :

فروش فاجعه بار فیلم « قرارمون پارک شهر » در گیشه های سینمای ایران

« صدای منو می شنوید »، فیلمی که تنها 500 هزار تومان در گیشه فروخت!

شکست سخت بازیگر مشهور زن ترکیه ای در گیشه سینمای ایران!

کسادی گیشه های سینمای ایران ادامه دارد

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها