صفحه اصلی > رپرتاژ : آشنایی با سواحل مارماریس در تورهای ترکیه

آشنایی با سواحل مارماریس در تورهای ترکیه

211h2 780x405

آشنایی با سواحل مارماریس در تورهای ترکیه

شهر مارماریس از جمله توریستی ترین شهرهای ترکیه است که همه ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند. در میان جاذبه های گردشگری فراوانی که این منطقه از آن برخوردار است سواحل مارماریس بسیار شناخته شده و معروف هستند. در این فرصت با برخی از دیدنی ترین سواحل مارماریس بیشتر آشنا خواهیم شد.

ساحل اوربان

ساحل اوربان در تور ترکیه  یکی از محبوب ترین سواحل مارماریس به شمار می رود. جالب است بدانید اوربان نزدیکترین ساحل به مرکز شهر بوده و ورودی آن نیز رایگان است. برنامه ها و رویدادهای گوناگونی در طول سال توسط شهرداری در این منطقه برگزار می گردد و به این ترتیب تقریبا هر زمانی که گردشگران به این مکان سفر کنند با رویدادی مواجه خواهند بود که می تواند سفر آنها را لذت بخش تر کند.

ساحل ایچملر

به گزارش سفر باتو ، در فاصله ۸ کیلومتری از مرکز شهر و در بخش غربی آن منطقه ای به نام ساحل ایچملر قرار گرفته است که در نوع خود دیدنی و پرطرفدار است. با سفر به ساحل ایچملر می توان ورزش های آبی مهیجی همچون غواصی، اسکی روی آب، جت اسکی و سواری بر روی قایق های موزی شکل را تجربه نمود. گردشگرانی که به این نقطه از سواحل مارماریس سفر می کنند می توانند از طریق کرایه قایق های کوچک و پاراسیل از تماشای مناظر زیبای مدیترانه لذت فراوان برده و همچنین در صورت تمایل به ماهیگیری مشغول شوند. علاوه بر آن امکان انجام غواصی در این مکان نیز برای گردشگران فراهم است و فرقی نمی کند که فرد متقاضی یک غواص حرفه ای باشد یا آماتور. حضور مربیان غواصی در این منطقه سبب می شود هر یک از گردشگران بتوانند در صورت تمایل لذت غواصی را در سفر خاطره انگیز خود به ساحل زیبای ایچملر تجربه کنند. لازم به ذکر است ساحل ایچملر از ۶ کیلومتر طول برخوردار بوده و آب های زلال و کم عمق و شن هایی نرم و بی نظیر دارد. این ساحل از جمله معروف ترین سواحل شهر مارماریس می باشد که برای حضور خانواده ها مناسب است. در ضمن چشم انداز کوهستانی موجود در اطراف این ساحل نیز فوق العاده تماشایی است. اقامت در این ساحل علی الخصوص برای آن دسته از گردشگرانی که به تماشای غروب خورشید علاقه خاصی دارند پیشنهاد می شود.

ساحل لانگ بیچ یا اوزونیالی

ساحل لانگ بیچ یا اوزونیالی طولانی ترین خط ساحلی شهر مارماریس ترکیه است که در حدود ۱۰ کیلومتر طول را داراست. این ساحل دقیقا کنار ساحل اوربان قرار گرفته است. ساحل لانگ بیچ یا اوزونیالی، ساحلی ماسه ای است که در ماه های آوریل تا سپتامبر دمای گرم و مطلوب مدیترانه ای آن به منظور شنا و آب تنی بسیار مناسب است. این دما تمامی خطوط ساحلی موجود در این منطقه را تحت پوشش قرار می دهد. گردشگران می توانند در طول سفر به این منطقه از خدمات خوبی که کافه ها، رستوران ها و مراکز خرید در این مکان به مشتریان خود ارائه می دهند بهره کافی ببرند.

ساحل تورونچ

ساحل تورونچ از جمله سواحل مارماریس است که در قسمت غربی شهر واقع شده و دریایی آرام و آبی دارد. ساحل تورونچ در میان کوهستان ها و جنگل های سرسبز محصور شده است و در بین سواحل مارماریس ترکیه طرفداران خاص خود را دارد.

ساحل کلئوپاترا

ساحل کلئوپاترا در فاصله ۱۶ کیلومتری از شهر مارماریس و در جزیره سدیر واقع شده است. ساحل کلئوپاترا را که از جمله معروف ترین سواحل مارماریس به شمار می رود می توان به استخر کوچکی تشبیه نمود که دریا و ساحل شنی دارد. ویژگی خاص این ساحل شفافیت زیاد آب آن است. همچنین این ساحل زیبا به علت وجود شن و ماسه های منحصر به فردش شهرت زیادی یافته است و به همین جهت مدت زمانی است که جزو بخش های محافظت شده به حساب می آید. شنیده ها حاکی از آن است که شن و ماسه موجود در ساحل کلئوپاترا تنها در سواحل مصر یافت می شود و از همین رو به منظور محافظت از آن کسانی که به این منطقه مراجعه می کنند موظف خواهند بود تمامی وسایل همراه خودشان را تحویل دهند تا این اطمینان به دست آید که کسی شن های این منطقه را به بیرون از این مکان حمل نمی کند. موضوع جالب توجه دیگری که در مورد ساحل کلئوپاترا به چشم می خورد وجود صدف های دریایی در این ساحل زیبا است.

ساحل کیزکومو

گفته می شود زیباترین ساحل منطقه ساحل کیزکومو است که ۲۸ کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد. گردشگران به منظور دسترسی به این ساحل می توانند همانند دیگر سواحل با بهره گیری از سیستم حمل و نقل عمومی و دریا خود را به این مکان تماشایی برسانند.

ساحل فولک

ساحل شنی فولک از جمله بهترین سواحل مارماریس است که در مارماریس مرکزی واقع شده است. گردشگرانی که قصد مسافرت به شهر مارماریس ترکیه و بازدید از این ساحل را دارند می توانند از مزیت رایگان بودن ورودی این ساحل بهره مند شوند. نکته قابل توجه دیگر در رابطه با ساحل فولک آن است که همه ساله جشنواره ای موسوم به جشنواره دریایی مارماریس در این ساحل دیدنی و بی نظیر بر پا می شود.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها