صفحه اصلی > رپرتاژ : جاذبه های توریستی آنتالیا

جاذبه های توریستی آنتالیا

جاذبه های توریستی آنتالیا

امروزه تور آنتالیا یکی از پرطرفدارترین تور در میان مردم دنیا از جمله کشور ایران می باشد. زیرا این شهر دارای جاذبه های توریستی بسیار بوده که توانسته است بسیاری از توریست ها را از سرتاسر دنیا جذب کند. این شهر دارای مناطق و آبشارهای بسیار زیبایی می باشد که در زیر به چند مورد آن اشاره شده است.

تور آنتالیا جزو یکی از پرطرفدارترین تورهای امروزه در سرارسر دنیا می باشد واین شهر شامل مکان های توریستی بسیار جذاب با جاذبه های توریستی فراوان می باشد که هر ساله تعداد بی شماری افراد از سرتاسر جهان به این مکان سفر می کنند. این شهر در کشور ترکیه قرار گرفته است  و به دلیل نزدیک بودن به کشور ایران بسیاری از مردم سالانه به این مکان سفر می کنند. این کشور یکی از کشورهای همسایه ی ایران می باشد و این شهر در غرب کشور ترکیه قرار گرفته است و از سمت شمال با شهر بوردور و از جنوب با دریای مدیترانه همسایه می باشد.

جاذبه های توریستی

به گزارش سفر باتو ، این شهر دارای جاذبه های توریستی فراوان می باشد که توریست ها با استفاده از تورهای انتالیا می توانند به راحتی از این مکان های دیدنی زیبا دیدن فرمایند. تعدادی از معروف ترین آنها در زیر اشاره شده است.

تونک تپه

پارک فرهنگی آتاتورک

آبشار دودن

آبشار کورشونلو

تله‌کابین المپیوس و یا تله‌کابین آنتالیا

منابع

تونک تپه

از جمله مکان های دیدنی این شهر تونک تپه می باشد که در غرب این شهر قرار دارد که این مکان دیدنی دارای تلکابین بوده و در طی چند دقیقه از دریا به دل کوه ها می رود و گردشگران می توانند شاهد مناظر بسیار زیبایی از آن منطقه باشند. ارتفاع این مکان از سطح زمین حدود 620 متر بوده و این منطقه زیبا شامل رستوران ها با غذاهای بسیار متنوع بین المللی و ترکی و کلاب هایی نیز می باشد که جذابیت این منطقه را دوچندان می کند.

لازم به ذکر است بهترین زمان برای بازدید این مکان فصل های گرم سال هستند زیرا در این فصول گردشگران می توانند از هوای معتدل و دل نشین آن نهایت بهره را ببرند.

 پارک فرهنگی آتاتورک

یکی دیگر از مناطق جذاب در شهر آنتالیا پارک فرهنگی آتاتورک بوده که این پارک در مرکز شهر آنکارا قرار گرفته است و شامل کافه و رستوران های بسیاری نیز می باشد. این منطقه چشم انداز های زیبایی از جمله مناظر دریا و کوه را دارد. این منطقه یکی از بهترین و زیباترین منطقه ی توریستی آنتالیا به شمار آمده و سالانه بسیاری از مردم از سراسر دنیا برای دیدن آن به این شهر سفر می کنند. همچنین از دیگر جذابیت های این منطقه می توان به زمین های زراعی، باغ وحش، گلخانه و رستوران های آن اشاره نمود.

آبشار دودن

آبشارهای دودن آنتالیا که یکی از جاذبه های طبیعی و منحصر به فرد این شهر به شمار رفته که یکی از مکان هایی که تور های آنتالیا قطعا برای این مکان برنامه ریزی کرده اند می باشند. این ابشار مجموعه ای از 2 عدد آبشار مجزا می باشد. آین آبشار دارای دو بخش بالایی و پایینی می باشد که ابشار بالایی دارای فاصله ای حدود 14 کیلومتری از مرکز شهر می باشد که توسط بسیاری از کافه ها و رستوران های مجلل و زیبا در بر گرفته شده است و مکان بسیار مناسبی برای داشتن زمانی مناسب می باشند و آبشار پایینی در انتهای مسیری بی نظیر قرار گرفته شده است که برای رسیدن به آن باید از مناطق طبیعی و زیبایی  که شامل غارها، رودخانه و درختان زیبا می باشند. این قسمت از آبشار در جوار ساحلی به نام لارا قرار گرفته است و ارتفاعی حدود 40 متر را دارا می باشد که آب آن وارد دریای مدیترانه می شود. بنابراین این مکان جزو یکی از بهترین و بی نظیرترین مناطق آنتالیا به شمار می رود. همچنین در زیر این ابشار غاری وجود دارد که به دلیل وجود گدازه های آتش فشان می باشد. این مکان دارای یک فضای بسیار آرامش بخش و منظره ای خیره کننده می باشد و مسافران و بازدید کنندگان می توانند از این فضای دلچسب و آرامش بخش نهایت بهره را ببرند. لازم به ذکر می باشد که این مکان دارای مبلغ ورودی نسبتا ارزانی بوده و مسافران حدود مدت زمان 3 الی 4 ساعت را برای دیدن این مکان باید اختصاص دهند.

آبشار کورشونلو

این مکان حدود 24 کیلومتر از شهر آنتالیا فاصله دارد و ارتفاعی حدود 18 متر را دارا می باشد و آب هفت دریاچه وارد این آبشار می شود. اطراف این آبشار یک پارک جنگلی بزرگی وجود دارد که مکان زیبایی به هدف دیدن مناظر طبیعی می باشد. این آبشار در میان جنگل ها قرار گرفته است و مکان بسیار مناسبی برای گذراندن وقت می باشند و این مناطق شامل گیاهان، درختان و حیوانان متعددی می باشند که جاذبه های این منطقه را دو چندان کرده است. همچنین مسیر این آبشار شامل پل های چوبی و رستوران های منحصر به فرد و به سبک قدیمی می باشد.

تله‌کابین المپیوس و یا تله‌کابین آنتالیا

تلکابین المپیوس حدود 5/2 کیلومتری کوهی به نام کوه المپیوس در آنتالیا واقه شده است و حدود بیش از 15 سال می باشد که این تلکابین در این مکان راه اندازی شده است. ظرفیت این تلکابین ها زیاد بوده و یکی از طولانی ترین خطوط هوایی در جهان به شمار می آید. به دلیل این که این مکان دارای کوه هایی می باشد بنابراین دیگر تفریحات مانند کوهنوردی و اسکی در آنجا رواج دارد و بسیاری از مردمان کشور آنتالیا و دیگر کشورها برای گدراندن وقت و تفریحات به این منطقه سفر می کنند.  

 {jcomments off}

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها