صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : نمایش خشونت در فیلم« جوکر » جنجال آفرین شد

نمایش خشونت در فیلم« جوکر » جنجال آفرین شد

joker m2222vie

کمپانی برادران وارنر با موجی از مناقشه روبه رو شده که معتقدند فیلم «جوکر» که با الهام از شخصیت مشهور کتاب‌های مصور با درجه R ساخته شده؛ مروج خشونت است.

کمپانی برادران وارنر که سازنده فیلم «جوکر» است دیروز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این فیلم در ستایش قاتلان سریالی نیست.

در این بیانیه ‌آمده است: «اشتباه نکنید: نه شخصیت داستانی جوکر، نه خود فیلم به معنی اثبات خشونت در دنیای واقعی نیستند. این اصلا قصد فیلم، فیلمساز و یا استودیوی سازنده نیست که این شخصیت را به عنوان یک قهرمان ارایه کند.»

این کمپانی پس از مدتی سکوت خود را در این باره شکست. این در حالی است که شماری از خانواده‌ها و دوستان قربانیان تیراندازی مرگبار سال ۲۰۱۲ که در هنگام نمایش فیلم «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» در آرورا در کلرادو قربانی شدند، نامه‌ای به استودیو نوشتند و درباره این فیلم که به زودی باید روی پرده‌های سینماها برود هشدار دادند. در این نامه از حق استودیو برای ساخت فیلم و نیز حمایت از حق آزادی و نیز بیان هنری دفاع شده، اما در عین حال نویسندگان از این کمپانی خواسته‌اند که چند قدمی هم برای جنبش کنترل اسلحه بردارد و برای کاندیداهای سیاسی جناحی که از انجمن اسلحه ملی پول دریافت می‌کنند، پول اهدا نکند.

این کمپانی تاکید کرده که از قربانیان کشته شده در آرورا نیز حمایت کرده و به تلاش در کنترل خشونت مسلحانه در آمریکا وفادار و متعهد است.

تاد فیلیپس کارگردان و خواکین فینیکس بازیگر نقش «جوکر» نیز در مصاحبه‌ای از مبارزه با ترویج خشونت دفاع کردند.

فینیکس نیز تاکید کرد: بسیاری از ما می‌توانیم تفاوت بین خوب و بد را تشخیص دهیم. آن‌هایی که نمی‌تواند بین این دو تمایز قایل شوند آن‌هایی هستند که دوست دارند واقعیت را به میل خودشان تفسیر ‌کنند و وظیفه فیلمساز هم این نیست که بخواهد تفاوت بین خوب و بد را به مخاطب بیاموزد.

تاد فیلیپس نیز گفته است مردم می‌توانند پیام این فیلم را دریافت کنند. او تاکید کرد که این فیلم درصدد نیست تا رفتار جوکر را توجیه کند بلکه این فیلم بیانیه‌ای درباره فقدان عشق، آسیب‌های دوره کودکی، فقدان دلسوزی و شفقت در جهان است.

در حالی که برادران وارنر «جوکر» را از ۴ اکتبر (جمعه ۱۲ مهر) در آمریکا اکران می‌کند،‌ گفته شده سینماها اقدامات امنیتی خود را سخت‌تر نکرده‌اند اما یکی از منابع داخلی گفته است سینمادارها از این موقعیت آگاه هستند و متوجه ضرورت اقدامات امنیتی داخلی هستند.


خواندن مقالات زیر توسط مووی مگ پیشنهاد می شود :

تاد فیلیپس از رفتارهای عجیب خواکین فونیکس در هنگام بازی در نقش جوکر گفت

انتقاد شدید کارگردان ایرانی از اهدای شیر ونیز به فیلم « جوکر » / سلیقه جشنواره با کاربران IMDB یکی شده!

برندگان جشنواره فیلم ونیز 2019 اعلام شدند / « جوکر » برای آثار کامیک بوکی تاریخ ساز شد!

توضیحات خواکین فونیکس درباره بازی اش در نقش جوکر / نمی خواستم روانشناسان من را درک کنند!

نخستین واکنش ها به فیلم « جوکر » ؛ تاریک و بی نظیر!

درد

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها