صفحه اصلی > رپرتاژ : آشنایی با میدان جمهوری ارمنستان

آشنایی با میدان جمهوری ارمنستان

4 322222231

آشنایی با میدان جمهوری ارمنستان

کشور ارمنستان با سه ملیون جمعیت در شمال غربی کشور عزیزمان ایران واقع شده است. کشور ارمنستان هر چند که کشور کوچکی است اما از جاذبه های گردشگری بسیار زیادی برخوردار است. پایتخت ارمنستان ، ایروان نام دارد که خود این شهر از قطب های گردشگری منطقه می باشد چرا که دارای دیدنی ها و جاذبه های زیادی است. میدان جمهوری ارمنستان یکی از این جاذبه ها در شهر ایروان می باشد. میدان جمهوری بخشی از طرح اصلی سال هزار و نهصد و بیست و چهار شهر ایروان است که توسط معمار معروف آن زمان الکساندر تامانیان طراحی شده است و شروع ساخت آن سال بیست و شش میلادی بود که در آن زمان تمام بافت قدیمی میدان از جمله تکیه خانه ها ، رستوران ها ، و حمام های سنتی تخریب شدند و جای خود را به ساختمان های جدید دادند. سبک معماری این ساختمان های جدید ترکیبی از سبک های مختلف جهانی را در بر می گرفت. فاز نخست آن در سال هزار و نهصد و پنجاه تکمیل شد و سرانجام در سال هزار و نهصد و هفتاد و هفت میلادی به پایان رسید.

نام این میدان در ابتدا و در زمان حکومت کمونیستی لنین بوده است. در سال هزار و نهصد و چهل مجسمه ای از لنین رهبر انقلاب شوروی در ضلع جنوب غربی میدان گذاشته شده بود. اما پس از فروپاشی شوروی این مجسمه از این جا برداشته شد و اکنون در حیاط موزه تاریخ ملی نگهداری می شود. معماری این میدان بسیار جالب است. بنا های پیرامونی این میدان زیبا از سنگ های توف که مال خود کشور ارمنستان است درست شده اند. رنگ های این سنگ ها همه از سرخ و سفید تشکیل شده است. اما پی ساختمان های اطراف میدان جمهوری ارمنستان از سنگ بازالت که نوعی سنگ آتشفشانی است، می باشد. میدان جمهوری ارمنستان مکانی است که هر ساله و در مراسم مختلف از جمله رژه نظامی روز استقلال ارمنستان در آن برگزار می شود. میدان جمهوری از سه طرف توسط ساختمان های اصلی تشکیل شده است که این ساختمان ها عبارتند از : نگارخانه ملی و ساختمان موزه تاریخ در شمال شرقی میدان، وزارت دارایی و خانه دولت در شرق، وزارت ترابری و ارتباطات جمهوری ارمنستان در ضلع جنوبی و هتل ماریوت ارمنستان و وزارت امور خارجه ارمنستان هم در ضلع جنوب غربی این میدان بزرگ قرار گرفته اند.

میدان جمهوری ارمنستان در آفر تور ارمنستان ارزان سفر باتو ، علاوه بر موقعیت قرار گرفتن آن در مرکز که توسط خیابان های اصلی قطع می شود و در بسیاری از موارد از آن عبور می کنند، یکی از مکان هایی است که هر گردشگری که در سال های اخیر به یک محل مناسب برای برگزاری کنسرت های موسیقی غیر ارمنی تبدیل شده است.

ساختمان ها و بنا های اطراف میدان جمهوری ارمنستان

موزه و گالری ملی ارمنستان

به گزارش سفر باتو ، گالری ملی و ساختمان موزه تاریخ ارمنستان در ضلع شمالی میدان واقع شده اند. گالری ملی هنر شامل بیش از بیست و پنج هزار نقاشی از هنرمندان ارمنی ، روسی، اروپایی و غیره می باشد. در این گالری نقاشی های زیادی از سبک های قدیمی و جدید از هنرمندان داخل ارمنستان و یا هنرمندان خارج از ارمنستان گرد آوری شده است. موزه تاریخ نیز در بر دارنده چهل هزار قطعه از میراث ارمنستان است که با توجه به این که ارمنستان کشوری با تاریخ بسیار طولانی می باشد این موزه برای دوست داران تاریخ مکان بسیار مناسبی است و دیدار از آن خالی از لطف نیست.

وزارت دارایی و خانه دولت

این دو ساختمان در بر گیرنده ادارات مهم دولتی ارمنستان است. تامانیان ( معمار این مجموعه ) برای طراحی خانه دولت ، معماری سنتی ارنستان را مورد مطالعه و توجه خودش قرار داد و یک اثر معمارانه از خود به جای گذاشت. این دو ساختمان زیبا و دیدنی، ترکیبی از معماری ارمنی و مدرن اروپایی می باشد و در نوع خود یک اثر یگانه و منحصر به فرد می باشد. در برج ساختمان دولت ساعت معروفی وجود دارد که در شهر مسکو ساخته شده و در سال چهل و یک میلادی به این ساختمان آورده شده. قطر صفحه اش چهار متر، طول عقربه بلند صد و هشتاد و هشت و عقربه کوچک صد و هفتاد سانتی متر می باشد.

اداره پست مرکزی ارمنستان

این ساختمان در ضلع جنوب شرقی میدان قرار گرفته است. اداره پست مرکزی ارمنستان دارای امکاناتی همچون تلگرام، تلفن های راه دور، تبدیل پول، کارت پستال هایی برای یادگاری، ارسال و دریافت بسته های پستی است. همچنین اطلاعات بیشتر در مورد تور وان  در سایت قابل مشاهده است.

هتل ماریوت ارمنستان

این هتل بزرگ و بسیار پیشرفته و مدرن که دارای امکانات بسیار خوبی می باشد و برای گردشگرانی که قصد دارند تا تمام شهر ایروان را ببینند محل اقامت مناسبی است که دارای امکانات رفاهی بالایی برای مسافران و گردشگران می باشد. این هتل تنها هتل بین المللی ارمنستان می باشد.

ساختمان های سیاسی دیگر

در میدان جمهوری ارمنستان ساختمان های سیاسی دیگری علاوه بر خانه دولت و وزارت دارایی می باشد که این ساختمان ها عبارتند از وزارت امور خارجه که در ضلع شمال غربی واقع شده است و وزارت انرژی و منابع طبیعی که در ضلع جنوب غربی قرار دارد.

{jcomments off}

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها