صفحه اصلی > اخبار سینمای ایران : واکنش وزیر ارتباطات به بسته شدن سایت های دانلود فیلم/ من این وسط هیچکاره ام و به من ربطی ندارد!

واکنش وزیر ارتباطات به بسته شدن سایت های دانلود فیلم/ من این وسط هیچکاره ام و به من ربطی ندارد!

محمدجواد آذری جهرمی

در پی هجوم کاربران فضای مجازی به صفحه اجتماعی وزیر ارتباطات و فناوری، وی به انتقاد کاربران پاسخ داد.

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صفحه توییتر خود در پاسخ به انتقاد از کاربرانی که از او بابت رفع مشکل پیش آمده برای سایت های دانلود فیلم کمک خواسته بودند نوشت : « ولله بسته شدن سایت‌های دانلود فیلم به من مربوط نیست. دادستانی به ارائه‌دهندگان خدمات میزبانی وب دستور داده، این وسط من هیچ کاره‌ام! فردا همه اینها سرورهاشون رو از ایران میبرند بیرون و راه می اندازند، دوباره بازار مافیای فیلترشکن رونق می گیره، خیلی از کشورها با مشکل عدم رعایت کپی رایت مواجهند و شیوه‌های بهتری برای مدیریت این مشکل دارند. »

محمدجواد آذری جهرمی همچون شرکت‌های ارائه کننده اینترنت از این اتفاق خشنود نیست. سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی و محتواهایی از این جنس به سرعت حجم مصرف کننده را می‌خورد و با توجه به آنکه سرورهای این وب‌سایت‌ها در ایران بود، برای وزارت ارتباطات، هزینه ترافیک بین المللی نیز نداشت و کل درآمد آن در جیب وزارت ارتباطات و اف اس پی‌ها می‌رفت. از دو روز پیش ماجرا تغییر کرد و یکباره همه وب‌سایت‌های اصلی دانلود فیلم که برخی از آنها بازدید میلیونی داشتند، از کار افتادند؛ اتفاقی که بر اساس دستور قضایی رخ داده است.

بر اساس این دستور شرکت‌های ارائه دهنده خدمات میزبانی یا همان FCPها بر اساس قانون مکلف هستند از ارائه سرویس نسبت به سایت‌های دانلود فیلم و موسیقی و همچنین هر وب‌سایت دیگری که فیلتر هستند، خودداری کنند. با این حال، وب‌سایت‌هایی که مشمول این قانون شده‌اند، فیلیمو و نماوا را به عنوان دارندگان سهم عمده از بازار VOD متهم به نقش داشتن در این فرآینده نموده‌اند؛ اتهامی که از سوی هر دو این سامانه‌ها رد شد؛ اما باعث نشد تا موجی از حملات به این دو سرویس دهنده در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی توییتر و اینستاگرام شکل نگیرد.


خواندن مقالات زیر توسط مووی مگ پیشنهاد می شود :

بسته شدن همزمان سایت های دانلود فیلم در ایران / آیا پای سرویس های VOD در میان است؟

دستور کتبی دادستانی برای بسته شدن سرورهای دانلود فیلم در ایران + تصویر

واکنش جالب و کنایه آمیز نتفلیکس به اعتراض کاربران ایرانی به بسته شدن سایت های دانلود!

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها