صفحه اصلی > زرین سینمایی هفته : از واکنش نتفلیکس به خشم کاربران ایرانی تا جمله عجیب گوینده اخبار نیمروزی! / زرین سینمایی هفته ( شماره 199 )

از واکنش نتفلیکس به خشم کاربران ایرانی تا جمله عجیب گوینده اخبار نیمروزی! / زرین سینمایی هفته ( شماره 199 )

امین حیایی

 آقا این هفته ای که گذشت کلی اتفاقات مختلف افتاد که همچین خودمون هم موندیم که چطوری قراره این ستون رو تکمیل کنیم و بفرستیم رو خروجی! خلاصه اینکه هر روز صبح از خواب که پا می شدیم دیدیم که یه اتفاقی افتاده و همه هم تمشک بگیر! خلاصه که این هفته پر و پیمان در خدمت شماییم!

 

Zarinتوی این ستون ما همیشه از کارهای خیریه سلبریتی اون ور آبی جماعت تعریف میکنیم و به این وریا میگیم یاد بگیرید! اما ایندفعه یه مورد وطنی همچین خوشگل داریم که امین حیایی رقم زد و اون اینکه رفت به ملاقات یه بچه بیماری که آرزوش این بود که حیایی رو از نزدیک ببینه و این بازیگر هم حسابی خوشحالش کرد. آقا عرفان هم با دیدن امین حیایی همچین حالش جا اومد و انگیزه هاش برای مبارزه با بیماری بیشتر شد.

ما هم اینجا به دلیل آنچه که « کار درست و حسابی سلبریتی ایرانی جماعت » می نامیم، لوح زرینی را به امین حیایی تقدیم می کنیم و امیدواریم سلبریتی های دیگه مملکت مون هم یاد بگیرن و هی مغز ما رو نخورن با این پیام صحبگاهی شون: « سلام به فالوورهای عزیزم! »

 ماندانا سوری

Zarinدر هفته ای که گذشت یک خبر ناراحت کننده منتشر شد و اون اینکه ماندانا سوری، بازیگر سریال « قهوه تلخ » که از قبل می دونستیم به بیماری ام اس مبتلا شده، بیماری اش پیشرفت کرده و کلی هزینه رو دست این بازیگر گذاشته که از عهده پرداختش خارج هست. این شد که انتشار این خبر باعث جمع شدن مبلغ 300 میلیون تومان از طرف ملت برای این بازیگر شد. خود خانم سوری نیز از این اتفاق ابراز شگفتی کرد و گفت که کمک ها رو متوقف کنید تا ببینیم با این پول میتونیم یه وضعیت پایدار بوجود بیاریم که بیماری کنترل بشه یا نه.

این اتفاق نشون داد که مردم ایران کماکان دلسوز و هم نوع دوست هستند و پاش که بیفته قشنگ کنار هم می مونن و قلب رئوفی دارن. از این رو به دلیل آنچه که « ملتو ببین جون بابا » می نامیم، لوح زرینی را اینبار به ملت مون تقدیم می کنیم که مرام گذاشتن وسط و این بازیگر رو از وضعیت سختی که گرفتارش شده بود نجات دادند. یه سلامی هم به اهالی سینما می کنیم که 20-30 میلیارد خرج یه فیلم میکنن و بازیگراشونم میلیاردی دستمزد میگیرن اما اینجور مواقع معلوم نیست کجان و چیکار می کنن! سلام بر و بچ، سلام دادادشیا و خواهریا… سلام های لول…

نتفلیکس 

68466آقا احتمالا شما در جریان هستید که در هفته ای که گذشت، یکدفعه ای ملت از خواب بلند شدن دیدن دانلود منیجرشون از کار افتاده و این پیغام رو به ملت میده: « با کی کار داری داداش؟ ». این اتفاق به دلایلی که نمی دونیم رخ داده و تا الانم که من این مطلب رو مینویسم هیچ مقام رسمی درباره از کار افتادن سایت های دانلود فیلم توضیح رسمی نداده که ما بتونیم دو دو تا چهارتا کنیم و یه تحلیل وضعیتی چیزی داشته باشیم! برای همین باید منتظر بمونیم ببینیم چه خبره و بعدش بتونیم به یه جمع بندی برسیم.

اما علی الحساب، ملت که از بسته شدن سایت های دانلود فیلم حسابی عصبانی شده بودن، تو این هفته هجوم بردن سمت صفحه اینستاگرام نتفلیکس و اون بدبخت هم از حجم کامنت های ضد یک سایت VOD وحشت کرد و گفتش: « میدونم بابا باشه! خفمون کردید! »، بعدشم برداشت یه پستی رو صفحه اینستاگرامش گذاشت که اشاره کنه به نبود قوانین کپی رایت در ایران و این داستانها. اما بخش تمشک بگیر قضیه کجا بوده؟ اینکه بزرگوار اومده به جای ant نوشته aunt که اشاره به تغییر جزئی عنوان فیلمها و دور زدن قوانین کپی رایت داره!

ما هم اینجا به دلیل آنچه که « در باغ نبودن اساتید » می نامیم، تمشک زرینی را به نتفلیکس تقدیم می کنیم که فکر میکنه اینورا اسم عوض میکنن که دیگه کپی رایت رو دور زده باشن. اساتید نمیدونن اینجا فیلمو با عنوان اصلیش که میزارن هیچ،پاش بیفته  اسم خودشونم میزنن تو لیست عوامل و مهمتر اینکه فیلم داره شروع میشه اسم خودشونم بلند صدا میکنن که ارائه ای از فلانی! کجای کار نتفلیکس جان؟ آر یو این باغ؟!

محمدحسین میثاقی عادل فردوسی پور 

68466آقا در هفته ای که گذشت برنامه « فوتبال برتر » که محمد محسین میثاقی اجراش میکنه برگزار شد و حالا نمیدونیم کسی دید یا نه اما این وسط استاد اومد یه لحظه یه تیکه ای به فردوسی پور انداخت که همچین خیلی نابجا و بی مزه بود و ملت هم حسابی در فضای مجازی از خجالتش دراومدن.

ماجرا این بود که استاد میثاقی در اجرای زنده با کنایه به فردوسی پور گفت: « تو این سال‌ها عادت کردیم به حاشیه ها بپردازیم و هر وقت قرار بوده درباره بحث های کارشناسی و ساختاری حرفی بزنیم گفتیم حتما در یک برنامه کارشناسی ویژه به آن می پردازیم ولی هیچ وقت آن برنامه ویژه وقتش نرسید! »

والا آقا قبلش که می گفتیم، می گفتند میثاقی تو ماجرای فردوسی پور بی تقصیره و گفتیم چشم. اما دیگه استاد، اینجور لفظ ها رو دیگه پشت برنامه تعطیل شده نگو دیگه! اون بنده خدا که دیگه نیست. دستش هم کوتاهه از شبکه. همه چیز هم که کمپلت افتاده دست شما. برنامه ات رو اجرا کن و سعی کن نشون بدی حرفه ای هستی و میتونی از پس « نود » بر بیای و جایگاه بهتری برای خودت دست و پا کنی. دیگه اینکارا چیه آخه؟

بهرحال، ما به دلیل آنچه که « شوت کردن نمک دون » می نامیم، تمشک زرینی را به محمدحسین میثاقی تقدیم می کنیم که گذشته یا کلا فراموش کرده و به کسی که کلی چیز ازش یاد گرفته بود و موقعیت براش مهیا کرده بود در دوربین زنده تلویزیونی متلک انداخت. نکنید تو رو خدا اینکارا رو زشته!

 vod

68466آقا تو گیر و دار بسته شدن سایت های دانلود فیلم و مرتبط دانستنش به سایت های VOD ایرانی، کانون کارگردانان سینمای ایران و انجمن تهیه‌کننده کارگردانان سینما اومدن یه نامه ای زدن به وزیر ارشاد و کلی گله کردن از بازار قاچاق و مشکلات سینما و سالن های سینما و باقی موارد که خب تا اینجای قضیه همه چیز طبیعی به نظر می رسد و مشکلات بیان شده. اما در یه بخش نامه شون اومدن گفتن که لطفا سرویس های VOD رو در اختیار ما بزارید که پولش تو جیب ما بره و خوش بگذره بهمون! » جالب اینکه این عزیزان میخوان اینجا هم انحصار داشته باشن و همه چیز دست خودشون باشه و مخاطب مجبور بشه فقط یک انتخاب داشته باشه!

بهرحال، ما اینجا به دلیل آنچه که « خوش اشتهایی سینمایی ها » می نامیم، تمشک زرینی را به این عزیزان تقدیم می کنیم و معتقدیم که کماکان آنها باید اول تکلیف مخالفتشان با اکران فیلمهای روز سینمای جهان را در ایران مشخص کنند و بعدش صحبت های بعدی رو پیگیری کنند. سالهاست که فیلمهای خودتون رو می سازید و توی سینماهای ایران نمایش میدید و اینقدر هم کیفیت شون پایینه که سینما خالی میمونه، بعدش میگید ملت چرا پول نمیده فیلم بگیره و نمیاد فیلم ببینه و حالا هم دنبال این هستید که وی او دی ها رو انحصاری کنید؟!

 اخبار نیمروزی

68466آخرین تمشک زرین هفته را هم خدمت اخبار نیمروزی شبکه اول تقدیم می کنیم که یک جمله ای گفت که اصلا یه وضعی!

والا ما نشسته بودیم کنار اهالی خانواده و داشتیم اخبار نیمروزی شبکه اول سیما رو نگاه می کردیم که ببینیم چه خبره اینا که استاد حیاتی یکدفعه توی چشممون نگاه کرد و گفت: « انگلیس نشسته بر روی اره برگزیت، راه پیش و پسی که هر دو را دشوار میکند! » والا این جمله رو که استاد حیاتی گفت، بابام یه نگاه چپکی به ما انداخت و گفت: « بچه تو درست و دانشگاه نداری مگه؟ گمشو برو تو اتاقت بببینم! » و ما هم بلند شدیم رفتیم تو اتاقمون که از تصمیم مون برای تماشای اخبار نیمروزی خجالت زده بشیم!

ما هم اینجا به دلیل آنچه که « حرف بوووق در اخبار رسمی » می نامیم، تمشکی را به آن تنظیم کننده عزیز خبرها تقدیم می کنیم که فکر کرد نشستن ملت روی اره و فلان شدنشون خیلی باحاله و میشه که بصورت رسمی تو اخبار گفته بشه. در این راستا استفاده از  این جملات در اخبار نیمروزی توصیه می شود:

– پف… ها در شمال کشور زمین خواری می کنند!

– ملخ ها به کشور حمله کردند اما اهالی منطقه همچین زدن … که نگو!

– کنکوری ها درباره آزمون سراسری گفتند؛ …. تو روحت!

– پیام سازندگان خودرو به مردم؛ … که می خواهید ماشین ارزان شود!

 

ذره بین            

* شما می توانید گزینه های ” لوح زرین بگیر یا تمشک بگیر”  سینمایی یا تلویزیونی تان را به ما معرفی کنید تا آنها را در همین بخش معرفی کرده و جوایزشان را تقدیمشان کنیم! 

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می گردد.

به خانواده بزرگ جامعه مجازی مووی مگ بپیوندید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها