صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : دیزنی پخش تبلیغات نتفلیکس را متوقف کرد!

دیزنی پخش تبلیغات نتفلیکس را متوقف کرد!

دیزنی و نتفلیکس

دیزنی در حالی پذیرش تبلیغات نت‌فلیکس را متوقف می‌کند که رسانه‌ها و کمپانی‌های سرگرمی به این دلیل که فضای رسانه‌ای به سرعت در حال تغییر است رقبا را دوباره ارزیابی می کنند.

به گزارش مووی مگ به نقل از فارس، دیزنی دیگر تبلیغات نت‌فلیکس، غول دنیای اینترنت را در شبکه‌های سرگرمی خود نخواهد پذیرفت و سیاست تبلیغاتی خود را با فشار عمده‌ای که نت‌فلیکس بر فضای مجازی وارد کرده، تغییر می‌دهد.

تا همین چند سال پیش، کمپانی‌هایی چون دیزنی نخبه‌ترین بازاریاب‌های جهان را برای گرفتن و جذب تبلیغات نت‌فلیکس به خدمت می‌گرفتند و رقابتی شدید بین شبکه‌های تلویزیونی کابلی برای گرفتن تبلیغات از اینچنین رسانه‌هایی بود که در دنیای جدید مجازی فعالیت می‌کردند. اما حالا ورق برگشته و با بزرگ‌تر شدن هر روزه و شاید هر ثانیه‌ای شبکه‌های اینترنتی چون نت‌فلیکس و آمازون که این روزها بیشتر با پیش‌وند غول از آن‌ها یاد می‌شود، شرکت‌ها و شبکه‌ها در تعاملات کاری خود تجدید نظر می‌کنند.

بخصوص با ورود این غول‌ها به حوزه تولید محتوا و خلق فیلم‌های سینمایی و سریال‌های بسیار موفق در سراسر جهان که مشترکان امثال نت‌فلیکس را به رقم ۱۰۰ میلیون در سال ۲۰۱۹ در ۱۹۰ کشور دنیا رسانده و صاحب درآمدهای چند میلیارد دلاری کرده، ترس کمپانی‌های سنتی ازین‌ها بیشتر شده است.

نت‌فلیکس، یک شرکت جهانی رسانه سیال و تولیدکننده مجموعه‌های تلویزیونی است که تا آغاز سال ۲۰۱۶ بیش از ۷۵ میلیون مشترک داشت. این شرکت فعالیت‌اش را از سال ۱۹۹۸ با ارسال پستی دی‌وی‌دی آغاز کرد و در سال ۲۰۰۷ سرویس رسانه سیال را ارائه کرد. در سال ۲۰۱۰ حوزه فعالیت‌اش را به کانادا گسترش داد و هم‌اکنون با ۱۰۰ میلیون مشترک در ۱۹۰ کشور دنیا خدماتش را ارائه می‌دهد. نت‌فلیکس اولین سریال خود، «خانه پوشالی» را در سال ۲۰۱۳ ارائه کرد و هم‌اکنون صدها ساعت برنامه تولید می‌کند.

شرکت‌های فیلم‌سازی، چنانچه پروژه و طرحی قابل قبول داشته باشند، با نتفلیکس مذاکره کرده و طرح‌های خود را در این شبکه مطرح کنند. در صورتی که فیلم و برنامه مورد نظر و طرح فیلم جذاب باشد، نت‌فلیکس قطعا روی آن سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

درآمد جهانی تبلیغات اینترنتی در سال ۲۰۱۴ میلادی ۱۳۵ میلیارد و ۴۲۰ میلیون دلار بوده و پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۱۹ به ۲۳۹ میلیارد و ۸۷۰ میلیون دلار برسد. از سال ۲۰۱۷ تبلیغات اینترنتی تبلیغات تلویزیونی را پشت سر گذاشت و از همان زمان زنگ خطر برای شبکه‌های تلویزیونی و شرکت‌های فیلمسازی به صدا درآمد.

با این حال دیزنی تمام درآمد تبلیغاتی از نت‌فلیکس را رها نمی‌کند. این شرکت همچنان به پذیرش تبلیغات از ESPN ادامه خواهد داد. نت‌فلیکس هیچ برنامه ورزشی زنده ای ندارد بنابراین ممکن است به عنوان رقیب مستقیم آن کانال دیده نشود.

شبکه‌های دیزنی مانند ABC و Freeform تحت تأثیر این تغییر قرار خواهند گرفت، در حالی که کانال‌هایی مانند FX حتی قبل از این تبلیغات از نتفلیکس را نمی‌پذیرفتند. اولین بار وال‌استریت ژورنال این تصمیم دیزنی را گزارش داد.

سال‌هاست که شبکه‌های تلویزیونی تبلیغات و آگهی رقبای همتای خود را نمی‌پذیرند و محدودیت‌هایی برای تبلیغات کانل‌های تلویزیونی کابلی اعمال کرده‌اند. به همین ترتیب، اغلب کانال‌های کابلی از پذیرش آگهی و تبلیغات رقبای مستقیم‌شان امتناع می‌ورزند.

با این حال، اکثر شبکه‌های تلویزیونی با وجود تبلیغات در شبکه‌های تلویزیونی برای پذیرش تبلیغات از طرف نت‌فلیکس حتی برای تبلیغ فیلم‌های تلویزیونی مصرف‌کنندگان، مشکلی نداشتند و همچون اچ‌بی‌اُ او را رقیبی واقعی محسوب نمی‌کردند.

نت‌فلیکس به سرعت به یکی از بزرگترین خریداران تبلیغات در صنعت سرگرمی تبدیل شده است و در سال ۲۰۱۸ مبلغ هنگفت یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار هزینه کرده است و طبق گزارش‌های مالی سه ماهه خود، امسال در صدر بالاترین هزینه‌کنندگان برای آگهی و تبلیغات قرار دارد.

نت‌فلیکس همچنین در زمینه رویدادهایی مانند «سوپر باول» و «جوایز اسکار» آگهی دهنده اصلی بوده است. شبکه تلویزیونی اِی‌بی‌سی که مراسم اسکار را پوشش می‌دهد و همین باعث تاثیر بر توانایی شرکت‌های اینترنتی جهت خرید تبلیغات و آگهی مراسم جوایز اسکار می‌گردد.


خواندن مقالات زیر توسط مووی مگ پیشنهاد می شود :

سریالهای جذابی که در مهر و آبان 98 از نتفلیکس پخش خواهد شد! + تصاویر

یک زن به دلیل کنسل شدن سریال « The OA » در مقابل ساختمان نتفلیکس اعتصاب کرد! + تصویر

خشم کاربران فضای مجازی علیه استیون اسپیلبرگ! / آیا او با همدستی با اپل علیه نتفلیکس اقدام کرده!؟

با بهترین فیلمهای تولید شده توسط نتفلیکس آشنا شوید! + تصاویر

نتفلیکس استفاده از یک کلمه را ممنوع اعلام کرد!

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها