صفحه اصلی > زوم سینمای ایران : نقد و بررسی فیلم پیلوت

نقد و بررسی فیلم پیلوت

https://moviemag.ir/images/phocagallery/9019/pilot/thumbs/phoca_thumb_l_7.jpg

کسی در فیلم حضور دارد  که من بشناسم؟

سعید آقاخانی که امسال با فیلم جنجالی « رحمان 1400 » در سینما حضور داشت، در فیلم حضور دارد. جواد عزتی، یکی از موفق ترین بازیگران چند سال اخیر سینمای ایران نیز بازیگر فیلم است. حمیدرضا آذرنگ فعال در سینما و تئاتر نیز در فیلم حضور دارد.

داستان فیلم درباره چیست ؟

زنی پس از جدایی از همسرش، فرزندش را بدون اطلاع از او برای جراحی به تهران می آورد اما …

کارگردان کیست ؟

ابراهیم ابراهیمیان که فعالیت سینمایی خود را در سال 1392 با ساخت فیلم « ارسال آگهی تسلیت برای روزنامه » آغاز کرد و دو سال پس از آن « عادت نمی کنیم » را در سال 1394 کارگردانی کرد. فیلم « پیلوت » سومین فیلم بلند سینمایی ابراهیمیان است.

https://moviemag.ir/https://moviemag.ir/wp-content/uploads/2019/10/phoca_thumb_l_3-3f5.jpg

نکات مثبت فیلم ؟

بازی جواد عزتی در « پیلوت » هم قابل توجه است. عزتی سال بسیار خوبی را پشت سر گذاشته و نشان داده که بازیگر قابل اعتمادی برای نقش های غیرکمدی می باشد.

نکات منفی فیلم ؟

قصه « پیلوت » تکراری و یکنواخت است و هیچ چالشی برای تماشاگر ایجاد نمی کند تا ادامه داستان را دنبال کند. اینکه در دل اینهمه مشکلات یک گره داستانی وجود ندارد ناامید کننده است.

شخصیت پردازی ها در فیلمی که متکی به شخصیت هاست، از ضعف های مفرط رنج می برد. متاسفانه شخصیت ها بیشتر به تیپ شباهت دارند و فیلمساز هم تلاشی به جهت شناساندن هرچه بیشتر آنها به تماشاگر انجام نمی دهد.

حضور یا عدم حضور برخی از شخصیت ها تاثیری در روند فیلم ندارد، مانند فهیمه که تا انتهای فیلم هم مشخص نیست چرا باید مخاطب ماجرای او را دنبال نماید و به مسائل او توجه نشان دهد.

https://moviemag.ir/https://moviemag.ir/wp-content/uploads/2019/10/phoca_thumb_l_1-459.jpg

حرف آخر :

« پیلوت » در کنار آثار چند سال اخیر سینمای ایران با موضوع مرگ کودک و بحران های پس از آن قرار می گیرد. فیلمی سیاه با تنش های زیاد که قصه در آن راه خود را نمی یابد و ماهیت اثر متاثر از تنش بین شخصیت ها شکل می گیرد که فیلمساز امید داشته بتواند از دل آن فیلمی سینمایی بسازد. به نظر نمی رسد « پیلوت » اثری باشد که بتواند جایگاهی در سینمای ایران برای خود کسب نماید.

 

منتقد: بابک مهرورز

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می گردد.

به خانواده بزرگ جامعه مجازی مووی مگ بپیوندید

 

نام فیلم : پیلوتپیلوت

کارگردان : ابراهیم ابراهیمیان

نویسنده : ابراهیم ابراهیمیان و محمدعلی محمدی

تهیه کننده : محمدرضا مصباح

بازیگران :

جواد عزتی

سعید آقاخانی

حمیدرضا آذرنگ

و…

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها