صفحه اصلی > رپرتاژ : راهکارهای جلوگیری از بیماری در سفر

راهکارهای جلوگیری از بیماری در سفر

4446467ge1

راهکارهای جلوگیری از بیماری در سفر

سفرهمیشه برای تمامی افراد در جهان جذابیت های خودش را دارد. اما بیمار شدن در این برهه ی زمانی اغلب ترسناک به نظر می رسد، زیرا برای چنین مشکلی هیچ واکسن خاصی برای شما وجود ندارد! اما با این وجود جای هیچ نگرانی  نیست، چراکه  قصد داریم دراین مقاله از مقالات مستربلیط راه‌هایی برای جلوگیری از سرماخوردگی را برای تان شرح دهیم.

مسافرت همیشه معنای گشت و گذار وتفریح را به همراه داشته است و برای هرکسی دشوار است که هنگام لذت بردن از جاذبه های جهانی مبتلا به بیماری شود اما با این حال راه‌هایی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می توان ازاین مریض شدن های نابه نگام جلوگیری کرد و سفری راحت داشت. گاها به خاطر عدم وجود پزشک در بعضی شرایط مانند مسافرت با اتوبوس یا مناطق خاص بیماری ها درکمین هستند اما با ما همراه  شوید تا دستورات مناسبی را برای جنگ با این موضوع به ظاهر دشوار بررسی کنیم.

البته دوستان عزیز قبل از هرگونه پیشنهاد مهم برای مقابله با این معضل باید به این نکته اشاره کرد که احتمال مشکلات ویروسی در سفر بسیار زیاد است، پس در قدم اول رعایت بهداشت فردی بسیار مهم تر از بیمار نشدن است. بدانیم پیشگیری بهتر از درمان است، پس پیشگیری کنید.

im96000078

شستشوی دست ها

بله! به همین سادگی و یک کار پیش پا افتاده که اگر به صورت روزمره رعایت شود می تواند شما را دربرابر خیلی از مشکلات عفونی مانند اسهال، مسمومیت وحتی آنفولانزا بیمه کند. اما نکته قابل توجه این است که بعضی افراد متوسل به استفاده به از ژل های ضدعفونی کننده می شوند که به خودی خود تاثیر مناسبی  ندارد و باید حتما با شتسشوی مناسب همراه شود

آب معدنی بنوشید

اگر به مناطقی سفر می کنید که از وضعیت شرب آن ها مطمعن نیستید یا احتمال می دهید که گوارش شما با آب آن شهر سازگاری ندارد حتما حتما با خود آب معدنی به همراه ببرید یا حداقل آب مصرفی را بجوشانید.

جلوگیری از گرمازدگی

اگردر سفرهای تان به نوعی است که از هواپیما یا وسایل نقلیه دیگری استفاده نمی کنید ومجبوربه پیاده روی طولانی مدت در تورهای کویر و…هستید باید بدانید که بیشتر در معرض تابش آفتاب و عواقب آن مانند آفتاب سوختگی، گرمازدگی و عرق سوز قرار می گیرید پس باید مراقبت های لازم را به درستی به جا بیاورید. استفاده از گیاهان دارویی، ضدآفتاب ها، کلاه، عینک و دستکش
می تواند پاره ای از این مشکلات را حل نماید.

45748363ge3 

نیش حشرات مزاحم

و بدترین کابوس یک سفر نیش این موجود موذی مزاحم است که خارش، تب وحتی درد به همراه دارد.

مالاریا شایع ترین نوع گزیدگی در مسافرت است البته در تمام مناطق جهان پشه وجود دارد که شما می توانید قبل از سفر درباره آن ها اطلاعات مناسبی نیز کسب کنید اما برای اطمینان خاطر در      اتاق هایی بخوابید که درزگیرهای مناسب و تهویه مطبوع داشته یا کپسول های ضد پشه به همراه داشته باشید. همچنین پوشیدن لباسهای نخی را فراموش نکنید اگر باز با وجود رعایت تمام نکات از این حشره کوچک بیماری گرفتید درمان های لازم را از یاد نبرید.

مراقب غذای خود باشید

بی شک یکی از بهترین تفریحات سفر لذت کشف آداب غذایی آن شهر، منطقه یا کشوری است که در آن اقامت کرده ایم. چه کسی می تواند از وسوسه خوردن طعم های جدید دوربماند؟ اما نکته قابل تامل و شاید مهم، موضوع پاکیزگی این مجموعه است که در بیشتر اوقات از چشم مان دور می ماند. تمیز بودن محل غذاخوری، اطمینان از سلامت مواد غذایی استفاده شده، برگه های بهداشت آشپزها یا رستوران از نکات کلیدی است که باید به درستی رعایت شود حتی درسفرهای عمومی مانند قطار!

به همراه داشتن بعضی داروها

همیشه بعد از تهیه بلیط  وبستن چمدان خود وجمع آوری اقلام ضروری بهتراست که در میان آن ها کمی از داروها را نیز بگنجانیم. این توصیه دوستانه ما به معنای خود درمانی نیست ولی مسلما برای پیشگیری نیاز است. داروهایی مانند: آنتی هیستامین ها، تب برها،ضد دردها که در مواقع نیاز حتما استفاده کنید و یا حتی به جای استفاده از عینک خود لنز بگذارید تا چشمتان کمتر دچار آلودگی شود.

بالابردن سطح ایمنی بدنتان قبل از سفر

یکی از بهترین راهکارهای مبارزه با مخاطرات احتمالی  بیماری های مسافرتی است که کمتر به آن توجه می شود. خوب خوابیدن درشب های قبل سفر، بالابردن مصرف میوه جات و سبزی ها، استفاده از ویتامین ها مجموعه کاملی از شرایطی را به همراه می آورد که بتوانید بدن تان را در وضعیت جدید به چالش بکشید.

شاید باور نکنید اما توجه به واکسینه شدن قبل از شروع تورهای جهانی نیز امری جدی محسوب
می شود که باید در نظر بگیرید و از آن به سادگی عبور نکنید و در نهایت این که دوستان عزیز با رعایت نکات بالا می توانید به راحتی به گشت و گذارهای خود در سفرهای جذاب تان بپردازید ونگران بیماری ها و مخاطرات آن ها نباشید. تمام تلاش این مجموعه و هدف از گردآوری این مطالب مهم که به اثبات اکثر موسسه های مسافرتی معتبر رسیده است صرفا برای رفاه حال شما می باشد.

{jcomments off}

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها