صفحه اصلی > رپرتاژ : تحصیل در جمهوری چک

تحصیل در جمهوری چک

0001871000

تحصیل در جمهوری چک

اروپا  مقصد اول دانشجویان خارجی از سراسر دنیا می‌باشد و جمهوری چک به طور مشخص سالانه هزاران دانشجو را به خود جذب می‌کند. مشخصا مکان‌های تاریخی اعجاب انگیز، طبیعت بکر و رفاه اجتمایی بالا و شیوه‌ی زندگی مدرن، تنها دلایل دانشجویان برای انتخاب جمهوری چک جهت ادامه تحصیل نیستد. دانشگاه‌های جمهوری چک مانند دانشگاه چارلز، هر ساله در لیست رتبه‌بندی دانشگاه‌های برتر دنیا قرار گرفته و با برترین دانشگاه‌های اروپا آمریکا و کانادا به رقابت می‌پردازند. از آنجایی که این رقابت همواره باعث پیشرفت دانشگاه‌های جمهوری چک از لحاظ آکادمیک می‌شود، شرایط ویژه تحصیل در جمهوری چک را برای دانشجویان رقم می‌زند. بدین صورت که امروزه کمک هزینه‌های تحصیلی متعددی جهت تسهیل روند ادامه تحصیل جمهوری چک برای دانشجویان خارجی در نظر گرفته شده است. از طرف دیگر صنایع بزرگ و همچنین کارفرمایان ارزش ویژه‌ای برای متقاضیانی که در اروپا تحصیل کرده‌اند قایلند. زیرا شما با تحصیل در اروپا و البته جمهوری چک علاوه بر کسب تجربیات آکادمیک تکرار نشدنی، با فرهنگ‌های متفاوت آشنا شده‌اید و مشخصا به کمک این تجربیات در کار خود قابلیت انعطاف پذیری بیشتری از خود نشان خواهید داد. با تیم آسپیان همراه باشید تا با شرایط ویژه تحصیل در جمهوری چک بیشتر آشنا شوید.

 

شرایط ویژه تحصیل در جمهوری چک

اگر شما قصد تحصیل در اروپا را دارید و برخی از کشورهای حوزه اتحادیه اروپا را در نظر دارید، بی شک نباید از جمهوری چک غافل شوید. دانشگاه‌های جمهوری چک از دیرباز در بین دیگر دانشگاه‌های اروپایی و در بسیاری از رشته‌های دانشگاهی به لحاظ علمی زبانزد بوده و هر ساله با اعمال تغییرات سازنده همگام با استاندارهای آموزش عالی اروپا پیشرفت قابل توجهی را به ثبت می‌رسانند. دانشگاه چارلز برای مثال، با قدمتی بیش از ۶۰۰ سال در ارائه رشته‌های پزشکی و پیرا پزشکی بسیار مطرح بوده و همواره دانشکده‌های متفاوتی را در شهرهای گوناگون جمهوری چک تاسیس می‌کند.

 دانشگاه‌‌ها و موسسات آموزشی جمهوری چک عمدتا به دو دسته دولتی و خصوصی طبقه بندی شده‌اند. شرایط تحصیل در دانشگا‌ه‌های دولتی جمهوری چک بسیار استثنایی می‌باشد زیرا دانشگاه‌های دولتی جمهوری چک کاملا رایگان بوده و شما موظف به پرداخت هیچ گونه شهریه‌ای نمی‌باشید. گرچه تحصیل رایگان در دانشگاه‌های دولتی جمهوری چک منوط به این شرط است که شما دانش کافی به زبان چکی داشته باشید. خبر خوب دیگر این است که تقریبا تمامی موسسات آموزشی و دانشگاه‌های جمهوری چک دوره‌های یادگیری زبان چکی را برای دانشجویان خارجی برگزار می‌کنند. این دوره‌ها معوملا از ۶ تا ۹ ماه به طول انجامیده و در پایان مدرک زبان چکی به دانشجویان ارائه خواهد شد.

سیستم آموزش عالی جمهوری چک از استاندارهای آموزش عالی اروپا پیروی کرده و تحصیل در سه مقطع اصلی لیسانس فوق لیسانس و دکتری برای آموزش عالی دانشجویان در نظر گرفته شده است.

ادامه تحصیل در مقطع لیسانس در دانشگاه‌های جمهوری چک با داشتن دیپلم مقدماتی تحصیلی ممکن خواهد شد. دانشگاه‌های جمهوری چک برای مقطع لیسانس رشته‌های متعددی را ارائه می‌دهند و البته هر ساله رشته‌های جدیدی را به برنامه آموزشی خود اضافه می‌کندد. مقطع لیسانس معمولا ۳سال به طول خواهد انجامید. با این وجود برخی رشته‌ها مانند رشته‌ی داروسازی دانشگاه چارلز ۶ سال به طول خواهد انجامید. از دیگر شرایط ویژه تحصیل در جمهوری چک می‌توان به ارائه خوابگاه رایگان توسط دانشگاه چارلز برای سال اول تحصیلی به تمام دانشجویان اشاره کرد. لازم به ذکر است که شما جهت گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های جمهوری چک موظف به گذراندن آزمون ورودی هر دانشگاه خواهید بود. موسسه اعزام دانشجوی آسپیان از سال ۲۰۱۵منحصرا مفتخر به برگزاری کلاس‌های آماده سازی آزمون‌های ورودی دانشگاه‌های جمهوری چک می‌باشد.

از دیگر شرایط ویژه تحصیل در جمهوری چک می‌توان به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در جمهوری چک اشاره کرد. مقطع فوق لیسانس یا همان کارشناسی ارشد معولا بین ۲ تا۳ سال تحصیلی به طول خواهد انجامید. اما ویژگی منحصر به فرد دانشگاه‌های جمهوری چک در این نکته است که شما قابلیت تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد  را به صورت پیوسته خواهید داشت. در این حالت شما با ارائه رزومه خود و در طی یک مصاحبه حظوری و یا آنلاین پذیرش خود را برای مقطع کارشناسی ارشد می‌گیرید.. برای اطلاعات بیشتر در رابطه با تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد پیوسته با مشاوران آسپیان تماس بگیرید.

شرایط ویژه تحصیل در جمهوری چک و در دانشگاه چارلز

همانطور که پیشتر اشاره کردیم دانشگاه چارلز با قدمتی بیش از ۶۰۰ سال، هرساله پذیرای هزاران دانشجو از سراسر دنیا و البته خاورمیانه می‌باشد. تمرکز دانشگاه چارلز همواره بر پیشرفت در زمینه‌تحقیقاتی در رشته‌های گوناگون بوده است و در واقع هم اکنون معتبرترین مرکز تحقیقاتی در کل کشور جمهوری چک می‌باشد. دانشگاه چارلز در شهرهای مختلف جمهوری چک دارای دانشکده‌های متعددی بوده و مفتخر به ارائه بیش از ۶۵۰ رشته‌ی دانشگاهی می‌باشد.

شرایط ویژه تحصیل در جمهوری چک با آسپیان

موسسه اعزام دانشجوی آسپیان در سال ۲۰۱۵ و با هدف تسهیل روند ادامه تحصیل دانشجویان در جمهوری چک تاسیس شد. آسپیان در طی سال‌های گذشته با آگاهی از شرایط ویژه تحصیل در جمهوری چک همواره سعی در به روز کردن خدمات خود و البته اطلاعات مشاوران خود داشته است. لازم به ذکر است که تمامی مشاوران و وکلای اهل چک و ایرانی تیم آسپیان همواره آماده خدمت رسانی و تحقق رویای تحصیل در اروپا دانشجویان عزیز خواهند بود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط ویژه تحصیل در جمهوری چک با تیم آسپیان تماس بگیرید.

?:09309999592    

واتساپ : 09309999591      

:021-26644001

:021-26644002

وبسایت ما :

?

www.Aspiyangroup.com

{jcomments off}

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها